Transcontinental 2017 // #TCRNO5

JLarsson sa:
Björn Lenhart har tagit ett stadigt grepp om händelserna vad det verkar, Ian vet jag inte vad han håller på med. Kanske har sömnkris eller nåt slags hälsoproblem. Stannar ett tag, kör en bit, stannar igen. Hoppas det inte är nåt som hänt bara.

Nu vet jag ju inte exakt vad han tränat på senaste året, men förra året var det ganska påtaglig att han inte kunde göra speciellt mycket i farten.

Lenhard har passerat Brenner och är i närheten av Vipiteno. Skulle gissa att han åker via Bolzano, Trento och Borgo Valsugana till Bassano del Grappa. Kommer själv troligen att cykla från Bolzano ner mot Trento i morgon. Får hålla ögonen öppna och se om man kan spotta ngn TCR-cyklist på vägen.

Ser ut som de flesta riktar in sig på Brennerpasset. Galea har dock gått betydligt längre västerut och är i Davos. Fattar inte riktigt det ruttvalet då det blir klart mkt tuffare stigningar.

ohellstrom sa:
JLarsson sa:
Björn Lenhart har tagit ett stadigt grepp om händelserna vad det verkar, Ian vet jag inte vad han håller på med. Kanske har sömnkris eller nåt slags hälsoproblem. Stannar ett tag, kör en bit, stannar igen. Hoppas det inte är nåt som hänt bara.

Nu vet jag ju inte exakt vad han tränat på senaste året, men förra året var det ganska påtaglig att han inte kunde göra speciellt mycket i farten.

Han var duktig på att filosifera/argumentera/bråka i farten. Det saknar han kanske?

GoranS sa:
Galea har dock gått betydligt längre västerut och är i Davos. Fattar inte riktigt det ruttvalet då det blir klart mkt tuffare stigningar.

Det diskuteras i gruppen på Facebook att det är en omväg men att han skulle spara in 2000 meter klättring på den.

kitzblitz sa:
ohellstrom sa:
JLarsson sa:

Han var duktig på att filosifera/argumentera/bråka i farten. Det saknar han kanske?

Jag tänkte mer på saker som att knäppa en jacka... ;)

Spacekitty sa:
GoranS sa:
Galea har dock gått betydligt längre västerut och är i Davos. Fattar inte riktigt det ruttvalet då det blir klart mkt tuffare stigningar.

Det diskuteras i gruppen på Facebook att det är en omväg men att han skulle spara in 2000 meter klättring på den.
Känns i min värld skumt. Han kommer väl rimligen att behöva ta sig över Fluela och Ofen vilket borde vara klart tuffare än Fern och Brenner som de andra får. Han kan slippa Ofen men då får han köra via Nauders vilket borde bli lite längre.

Dessutom, vad har Falconer för sig? Satsar han på att ta Timmelsjoch istället för Brenner? Är ju mer än 1100 meter högre vilket känns som tveksamt även om det kanske ger lite kortare sträcka.

Senast ändrad:
När det gäller den rödmarkerade vägen vid kontrollen, måste den tas på väg in till kontrollen, eller kan man ta den på utvägen? Eller är kontrollen inte korrekt markerad på trackern?

JLarsson sa:
När det gäller den rödmarkerade vägen vid kontrollen, måste den tas på väg in till kontrollen, eller kan man ta den på utvägen? Eller är kontrollen inte korrekt markerad på trackern?

Den får göras i vilken ordning som helst. Innan eller efter dvs :).

Snart hemma från semester så dot-watchandet kan börja på riktigt! Danne kör på ruskigt bra och han har i princip bara absoluta eliten framför sig, som kommer dö ut. Skulle inte bli förvånad om han kniper en top 20-placering till slut! Martin och Erik kommer flyga fram i placeringar när alla naiva förstagångsåkare dör ut. Länge leve det svenska stålet!

antonlindb sa:
JLarsson sa:

Den får göras i vilken ordning som helst. Innan eller efter dvs :).

Snart hemma från semester så dot-watchandet kan börja på riktigt! Danne kör på ruskigt bra och han har i princip bara absoluta eliten framför sig, som kommer dö ut. Skulle inte bli förvånad om han kniper en top 20-placering till slut! Martin och Erik kommer flyga fram i placeringar när alla naiva förstagångsåkare dör ut. Länge leve det svenska stålet!

Hoppas att våra gossar cyklar med insidan.
Härligt att följa detta!

Internetcyklingen är inte vad den brukar nu när GoranS haft fräckheten att förlägga sin Italiensemester precis nu! Som om Vacchi skulle ta semester under TdF ju ?
Saknar alla analyser och streetview-bilder och genomgången varje morgon!

ooms sa:
Internetcyklingen är inte vad den brukar nu när GoranS haft fräckheten att förlägga sin Italiensemester precis nu! Som om Vacchi skulle ta semester under TdF ju ?

+1, gäller både TCR och LEL

ooms sa:
Internetcyklingen är inte vad den brukar nu när GoranS haft fräckheten att förlägga sin Italiensemester precis nu! Som om Vacchi skulle ta semester under TdF ju

Det är min arbetsgivare som har betalat GoranS resa.

Boom, där kom Ian in i matchen igen. Ingen uppdatering på 223 km och helt plötsligt vid kontroll 2. Vad säger reglerna om uppdateringsfrekvens på trackern egentligen?

Ian nämndes inte i TCR:s blogginlägg med namn på cyklister som skulle kunna göra bra ifrån sig. Just nu är han otvivelaktigt en av de främsta.

111 Daniel Johansson fortsätter att cykla väldigt bra. Vilka underbara vägar han trampar nu och ett tag till. Sedan några timmar gasar Lenhard, Goy och Dussault på platten. Åter krävande terräng för Lenhard när han snart cyklar in i Slovenien.

Mötte en cyklist i San Giacomo, precis söder om Bolzano, strax efter halv åtta i morse. Såg ut precis som jag föreställer mig en snabb TCR-cyklist vad det gäller packning såväl som en begynnande härjad look. Ska försöka se om det verkar ha passerat någon där vid rätt tidpunkt för att mitt gissning om TCR-loppsdeltagande ska kunna verifieras. Hann tyvärr inte få fram kameran.

Ja, den tiden och platsen verkar stämma väldigt bra så det är nog mycket hög sannolikhet att det var han jag såg.

Kan f.ö. meddela att det varit strålande sol hela dagen här nere och jag tror att dagens väderprognos som talade om 33 grader i skuggan nog kan ha varit rätt bra. Ska tydligen bli ytterligare 3-4 grader varmare senare i veckan så de TCR-cyklister som tar det lite lugnare kan nog klara sig utan ylletröja ner mot kontroll 2.

Senast ändrad:
Hittade en bild på Trees med cykel och den matchade min minnesbild väl. Kul att ha sett en livs levande TCR-cyklist under pågående lopp.

Pratade med Danne nyss och han har blivit påkörd av en äldre man. Han är okej och kan fortsätta cykla, men hade ont i hände s efter att ha tagit emot sig själv.Polisen kom till platsen och det blev en del skador på bilen.

Han skulle ta en tidig kväll och tänka över sin fortsatta resa. Hoppas verkligen att det känns okej när chocken har lagt sig.

Vad ska man säga? Fyfan...

Bilagor

• IMG_0991.JPG
    IMG_0991.JPG
    187.4 KB · Besök: 126
antonlindb sa:
Pratade med Danne nyss och han har blivit påkörd av en äldre man. Han är okej och kan fortsätta cykla, men hade ont i hände s efter att ha tagit emot sig själv.Polisen kom till platsen och det blev en del skador på bilen.

Han skulle ta en tidig kväll och tänka över sin fortsatta resa. Hoppas verkligen att det känns okej när chocken har lagt sig.

Vad ska man säga? Fyfan...

Danne lever och mer därtill men olyckor med bilar inblandade var redan tidigare alldeles för många. För bedrövligt.

Känns verkligen som att kontot för incidenter med bilar är övertrasserat rejält i år vad gäller långcyklingsevenemang.

Lenhard leder inte massivt sett till Trackleaders beräknade kvarvarande distans till CP3. Hayden och To tar en annan väg men ligger enligt systemet 5-7 mil efter Lenhard.

Daniel Johansson ligger när det gäller avverkad sträcka drygt 5 mil före Martin Nilsson på betydligt mindre rulltid. Martin verkar inte sova eller äta lagad mat. Erik Ringqvist har några timmar mer rulltid än Daniel och 16 mil kortare cyklad sträcka, dvs ca 10 mil efter Martin. Undrar vad som ligger bakom siffrorna från deras spottar? Hoppas de har det bra och kan trivas, för det mesta. Just nu och ett tag till är det växlande molnighet och 28-33 grader dygnet runt och knappt någon vind nedanför Dolomiterna där Daniel snart befinner sig. Duggregn och runt 15 grader i passen där Erik och Martin trampar.

Är det någon som har en idé om varför vissa (Ian, Hayden mfl) tar den sydligare vägen, i mina ögon ser det ser ut att både bli längre och fler höjdmeter.

Intressant spridning på tätkvartetten. Det finns en del del vägar att välja mellan så här nära CP3, 11 mil bort för ledande Lenhard. Han är den ende i kvartetten som har sovit under natten och det blev ett fyratimmarsstopp.

Skönt att Daniel inte tog så illa vid sig av krocken med bilen att han avbröt loppet. Han kör stadigt bra.
Erik är med och Martin är nu inne på sin åttonde stillastående timme i rad. Han hade inte sovit mycket innan setts stopp så det gör honom nog gott.

Både Lenhard och Hayden har passerat CP3, Lenhard ligger ca 13 km före. Det ska bli spännande att se fortsatta vägval, vi får se om någon rentav passerar Ukraina.
Tror att jag håller på Lenhard!

Tillbaka
Topp