Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
GoranS sa:Ska man gissa att hon försöker klara av parcouren idag, d.v.s. ner till CP4 och sedan sista stigningen upp och ner och därefter tar paus för natten för att sedan ha tre dagar med (relativt) plattmosande till målet?
GoranS sa:Pontus 25:a f.n. men det känns som han tar på framförvarande.
GoranS sa:Stina nöjer sig tydligen inte med att bara klara av parcouren för nu har hon trampat en halvtimme sedan hon lämnade parcouren bakom sig.
Fast nu har hon stannar efter 197 km och enl Strava 4300 hm.Fjärdebrunn sa:GoranS sa:Stina nöjer sig tydligen inte med att bara klara av parcouren för nu har hon trampat en halvtimme sedan hon lämnade parcouren bakom sig.
Ruter i henne!
CP1 CP2 CP3 CP4 Mål Kolbinger 8.47 (2) 1.14.16 (1) 5.08.38 (1) 7.08.20 (1) 10.02.47 Davies +0.04 (5) +0.05 (2) +4.12 (2) +7.38 (2) +10.32 Hendrickx +0.03 (3) +12.12 (11) +22.50 (4) +23.22 (3) +13.01
GoranS sa:Fast nu har hon stannar efter 197 km och enl Strava 4300 hm.
Personligen brukar jag räkna en dag med 3000 höjdmeter som en riktigt bra dag på en cykelresa och börjar det närma sig 4000 höjdmeter är det riktigt tufft. Att då dag 11 på loppet slänga in 4000+ hm är mkt starkt.Petert sa:GoranS sa:Fast nu har hon stannar efter 197 km och enl Strava 4300 hm.
Jäklarns vilka höjder. Jag har ingen egen erfarenhet och upplever dem extra enorma när jag ser att en person jag har träffat har klarat av dem på medan jag har levt en platt dag hemma. Stiligt, Stina!
GoranS sa:Miko Mäkipää levererar i år igen!
GoranS sa:YES!
Miko Mäkipää levererar i år igen!
Jag är rätt säker på att detta är loppets absolut mest galna ruttval. Till starten på parcours CP4 har han nämligen valt att ta sig över Col des Rochilles.
En grov inritning från Susa där de som tagit rutten via Comosjön börjar klättringen upp till Col de Mont Cenis (NV om Susa) har/ska Miko alltså tagit en rutt som är något i stil med nedanstående för att ta sig till starten på parcouren.
Övre delen av "slakmotan" har ett parti på 2,5 km där det verkar vara 11% snitt.Hasse#7 sa:GoranS sa:YES!
Jag är rätt säker på att detta är loppets absolut mest galna ruttval. Till starten på parcours CP4 har han nämligen valt att ta sig över Col des Rochilles.
En grov inritning från Susa där de som tagit rutten via Comosjön börjar klättringen upp till Col de Mont Cenis (NV om Susa) har/ska Miko alltså tagit en rutt som är något i stil med nedanstående för att ta sig till starten på parcouren.
Där kan vi snacka slakmota......
GoranS sa:Övre delen av "slakmotan" har ett parti på 2,5 km där det verkar vara 11% snitt.Hasse#7 sa:GoranS sa:YES!
Peth sa:GoranS sa:Övre delen av "slakmotan" har ett parti på 2,5 km där det verkar vara 11% snitt.Hasse#7 sa:GoranS sa:YES!
Klassisk slakmota, så som de ser ut hemmavid.
;-)
CP1 CP2 CP3 CP4 Mål Kolbinger 8.47 (2) 1.14.16 (1) 5.08.38 (1) 7.08.20 (1) 10.02.47 Davies +0.04 (5) +0.05 (2) +4.12 (2) +7.38 (2) +10.32 Hendrickx +0.03 (3) +12.12 (11) +22.50 (4) +23.22 (3) +13.01 Schuster +0.15 (6) +1.45 (3) +23.23 (5) +25.49 (4) +25.17
Stina kommer, om hon inte ändrat plan radikalt sen jag pratade med henne några veckor innan loppet, att göra en liknande manöver som Kolbinger och följa det flackare området i närheten av Loire-floden. Tanken var nog dels att passage av städer tar tid och dels att försöka hitta en rutt som undvek höjdmeter (utan att bli farligt mkt längre). Förutom att ge höjdmeter så är vägar i bergiga trakter också typiskt mer kurviga vilket gör att det som kan se ut som en klart kortare väg i verkligheten kanske inte är så mkt kortare. Och lägger man på höjdmeterna kanske den vinsten också är uppäten.Fjärdebrunn sa:Sitter och undrar över Stinas vägval. Visst känns det bra att undvika Lyon men det verkar vara rejält med berg på den sydliga sträckning hon är påväg mot. Mindre med knölar och taggiga vägar i norr vad jag kan se.
EDit: Kolbringer vände brant norrut sydväst om Lyon, kanske ett bra vägval genom låglänt terräng.
GoranS sa:En liten jämförelse mellan några olika fart-tid-grafer.
Först Pontus:
Sen Stinas:
Kolbingers:
Och Allegaerts från 2016:
Tycker det är ganska talande bilder.