Transcontinental race No 7

Här har nr 7 Nick (Van) Mead varit stillastående i snart tre timmar.
Han hade ett sov?stopp på fem timmar för inte så länge sedan så det borde inte vara orsaken.
Kan det vara mekaniskt, eller kanske en lite längre lunch längs med floden?
Höll på att glömma en orsak; trackerstrul….

Bilagor

• Namnlös.png
    Namnlös.png
    600.2 KB · Besök: 79
GoranS sa:
Några par bilder som jag har en känsla av att de rätt bra indikerar lutningen på backen ut från Bolzano (första är jag övertygad om att den är tagen där och de två andra misstänker jag kraftigt är därifrån också):
https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.ne...=2d0b84909c23b1c5bc06abcb3e8214ed&oe=5DEECD31
https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.ne...=3ff1c823ea5df534d72a7812c59fea2a&oe=5DDBF42A
https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.ne...=eb02721469b81ce32ec083217bdc14b1&oe=5DE7B4D3
Lovley! Kanske inte med touringkit och 250 mil i benen, men annars så är det mumma.

WSMC sa:

Alltså det där med tracker-strul... Jag ägde en spot för flera år sedan och hade en massa krångel med ffa dålig täckning. Har sedan några år en inreach, som fungerat mycket bättre. Tydligen har trackleaders stöd för inreach, men ingen (?) tävling verkar använda dem. Dessutom trevligt att inreach-enheterna har micro-USB så att man slipper strula med batterier...

kri sa:
WSMC sa:

Alltså det där med tracker-strul... Tydligen har trackleaders stöd för inreach, men ingen (?) tävling verkar använda dem. Dessutom trevligt att inreach-enheterna har micro-USB så att man slipper strula med batterier...
Låter ju riktigt smidigt. Konstigt att de inte använder inreach om de nu har stöd för det.
Kan det kosta pengar för arrangören för att få tillgång, eller kan det vara någon annan anledning tro?

WSMC sa:
GoranS sa:
Några par bilder som jag har en känsla av att de rätt bra indikerar lutningen på backen ut från Bolzano (första är jag övertygad om att den är tagen där och de två andra misstänker jag kraftigt är därifrån också):
https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.ne...=2d0b84909c23b1c5bc06abcb3e8214ed&oe=5DEECD31
https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.ne...=3ff1c823ea5df534d72a7812c59fea2a&oe=5DDBF42A
https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.ne...=eb02721469b81ce32ec083217bdc14b1&oe=5DE7B4D3
Lovley! Kanske inte med touringkit och 250 mil i benen, men annars så är det mumma.
Jag ångrar lite att jag inte åkt och kikat på den, typ i alla fall bromsat mig ner för att se hur den ser ut. Kräver nog ganska god koncentration om man ska attackera den dock då farten kommer att vara så låg att hjulspinn innebär stopp och beläggningen på den där typen av små tokbranta vägar inte sällan är lite halvdan. Och att få till en smidig avstigning vid panikstopp efter hjulspinn i 30+% lutning är nog inte helt trivialt.

Stina har ca 600 hm upp till Col de Mont Cenis och Pontus har drygt 200 hm upp till Col du Télégraphe.

Senast ändrad:
Stina vid foten av bergen igen. Plats 33 vid CP3 tror jag kan förbättras något ytterligare med med hyggliga klättringar. Kan tänka att man inte får gå ut för hårt i de backarna, speciellt som de är flera på rad.

Fattar inte vad det är för poäng med en stängd CP som åkare fortsätter checka in vid?
Vad innebär stängningen i praktiken? Är stationen obemannad? Får de inga tider? Diskade?

Fjärdebrunn sa:
Stina vid foten av bergen igen. Plats 33 vid CP3 tror jag kan förbättras något ytterligare med med hyggliga klättringar. Kan tänka att man inte får gå ut för hårt i de backarna, speciellt som de är flera på rad.

Fattar inte vad det är för poäng med en stängd CP som åkare fortsätter checka in vid?
Vad innebär stängningen i praktiken? Är stationen obemannad? Får de inga tider? Diskade?
https://www.transcontinental.cc/rules (scrolla ner och läs om skillnad mellan completion och qualification)

Senast ändrad:
Stina är strax uppe vid Col de Mont Cenis. Är sen ca 5,5 mil till starten på Col du Télégraphe, men då är det 1300-1400 hm utför (netto).

Senast ändrad:
Stina är nu trea bland damerna i loppet då Brown, som tog norra rutten, är inne i stigningen upp mot Télégraphe. Dock hade Stina drygt 3 timmars längre nattvila.

Senast ändrad:
Så om Kolbinger kör sista biten på 12h så kan hon relativt riskfritt sova fem timmar innan hon rullar i mål på morgonen istället för mitt i natten. Fast jag tror hon kör in i kaklet.

Om min skattning om 55 mil kvar när hon för ca 11 timmar sen startade dagens dagsetapp och hon nu har 30 mil kvar så gissar jag på att det kan ligga i överkant på 12 timmar. Känns som det antingen kommer att bli några powernaps eller en lite längre, men kanske inte 5 timmar, lång nattpaus. Skulle kunna ge målgång tidigt i morgon bitti.

WSMC sa:
Här har nr 7 Nick (Van) Mead varit stillastående i snart tre timmar.
Han hade ett sov?stopp på fem timmar för inte så länge sedan så det borde inte vara orsaken.
Kan det vara mekaniskt, eller kanske en lite längre lunch längs med floden?
Har nu varit stillastående i drygt sju timmar.
Någon som hört eller vet något?

222 Tanja hacker har varit stillastående dryga 2 dagar strax före CP3. Någon som vet vad som hänt? Hon låg länge bra till men strandade sedan här...

Fiona stannar bara om Ben stannar, annars fortsätter hon hela vägen in i mål.

Det är vad jag tror.

Pontus kör bra när han kör. Det är främst o tisdags som han tappade mycket, innan det tappet låg han hyfsat jämnt med #240, som nu ser ut att gå mot plats 3.

Å andra sidan är väl Hendrickx en av de som haft en riktigt positiv trend. Men visst, det var synd att Pontus hade en dålig dag. Min gissning är att han lärt sig en del av detta lopp och kommer att göra än bättre ifrån sig i framtida lopp.

Hittar ingen information om vare sig van Mead eller Hacker. Båda finns på sociala media men jag ser inget vare sig där eller på TCR-FB-sidor.

OscarWilde sa:
Fiona stannar bara om Ben stannar, annars fortsätter hon hela vägen in i mål.

Det är vad jag tror.
Å andra sidan känns det som hon följt sin race-plan rätt mkt och inte brytt sig så mkt i vad andra gjort tidigare i loppet. Och hon har ju råd med 2-3 timmars stopp utan att Davies kommer att komma nära på riktigt. Och i någon mening är ju skippad sömn en ökad risk för problem så jag är inte helt främmande för att det skulle kunna vara vettigt som riskkontrollerande åtgärd.

GoranS sa:
Å andra sidan är väl Hendrickx en av de som haft en riktigt positiv trend. Men visst, det var synd att Pontus hade en dålig dag. Min gissning är att han lärt sig en del av detta lopp och kommer att göra än bättre ifrån sig i framtida lopp.
Nu ska man vara försiktig med trackleadersidans data, men om man tittar på stopptid så listar den

2.03 - Kolbinger
2.00 - Davies
3.04 - Hendrickx
:
2.22 - Pontus
:
4.00 - Stina

Det är garanterat inte någon absolut sanning men jag tror att tendenserna man ser inte är helt skilda från hur det verkligen varit.

Stina stannade för dagen vid femsnåret efter 231 km. Verkar vara i en liten ”kris”, enligt Strava-uppdateringen verkar det vara allmän energilöshet och att backarna sliter hårt.

GoranS sa:
Stina stannade för dagen vid femsnåret efter 231 km. Verkar vara i en liten ”kris”, enligt Strava-uppdateringen verkar det vara allmän energilöshet och att backarna sliter hårt.
Aj då, håller tummarna för att lite vila ger nya krafter!

Katja håller på och tar sig över Poslätten. Just nu är hon ganska rakt nordväst om Milano.

Amy befinner sig ungefär mitt emellan Zürich och Neuchâtel-sjön.

Anna befinner sig sydost om Zürich vid Zürichsees södra strand.

Erik har inte så långt kvar upp till CP3.

Lorenza är på ingång till La Villa och bör därmed snart vara uppe vid starten för parcours CP3.

Simulas arvtagerska. Inga bonuspoäng i internetcyklingshimlen där inte. ;-)

Om det där var för 4+ timmar sen vid CP4 tycker jag nästan det är lite dåligt. Vet förvisso inte hur kontrollpunkterna fungerar men med tanke på att det ju är ganska glest med cyklister vid CP4 vore det ju rätt rimligt att de skulle kunna reagera på att ngn utan fungerande tracker dyker upp. Borde det då inte kunna gå att fixa detta vid CP:n?

Senast ändrad:
Får det till att Pontus ligger 25:a eller möjligen 26:a beroende på hackerspökets förehavanden. Måste ha missat några prickar när jag räknade tidigare idag.

GoranS sa:
Får det till att Pontus ligger 25:a eller möjligen 26:a beroende på hackerspökets förehavanden. Måste ha missat några prickar när jag räknade tidigare idag.

Jag får det till 25a just nu. Om alla prickar stämmer. Bra att han planerar nattstopp nu när han snart avslutar #4. Han har ett ok slagläge för en topp-20.

Meh, här hade man bespetsat sig på ngn bisarr sträcka genom ngn sankmark eller över ngn tidvattenutsatt passage.

Davies har f.ö. tagit ett stopp sedan tre htimmarvtillbaka.

Kolbinger hade en timslång paus runt midnatt. Hon har nog fortfarande ngn timme till parcouren och sedan några timmar till mål. Känns som målgång tidigast runt sex.

OscarWilde sa:
GoranS sa:

Jag får det till 25a just nu. Om alla prickar stämmer. Bra att han planerar nattstopp nu när han snart avslutar #4. Han har ett ok slagläge för en topp-20.
Verkar ha hållit sig till plan. Stannade snart efter CP4 vid tjugo minuter efter midnatt.

Davies får snart se upp. Fem timmars paus nu och Hendrickx är inte mer än kanske tre mil bakom. Ska det bli fajt om silverplatsen?

Tillbaka
Topp