Transcontinental race No 7

Om man tittar lite på hur många som fullföljt resp. brutit TCR så ser statistiken enligt trackleaders ut enligt nedan. Jag har inte orkat gå igenom de som, uppenbarligen felaktigt, står som aktiva för att försöka avgöra/gissa om de fullföljt eller brutit.
 År     Fullföljt     Brutit       Aktiva
2018       155          97            0
2017       142         135            3
2016       138          78            0
2015        87          67           18
2014        58          18           11
2013        20           8            2

Just nu är det i årets lopp 128 som kommit i mål, 100 som brutit och 31 som är kvar på banan. Skulle alla som är kvar på banan ta sig i mål skulle det alltså bli rekord i antal fullföljande.

Ytterligare 8 i mål så antalet kvarvarande cyklister på "banan" är 23.

Lorenza verkar ha haft någon längtan till havet. Åtminstone känns hennes rutt lite väl sydlig för att vara i närheten av kortaste vägen till mål.
Capture.PNG

Min gissning är att hon borde kunna gå i mål i morgon.

Lanterne rouge-duon är nu inte så långt från starten på klättringen upp till Col du Télégraphe. Skulle de möjligen kunna nå starten på parcours CP4 idag?

GoranS sa:
Ytterligare 8 i mål så antalet kvarvarande cyklister på "banan" är 23.

Lorenza verkar ha haft någon längtan till havet. Åtminstone känns hennes rutt lite väl sydlig för att vara i närheten av kortaste vägen till mål.

Min gissning är att hon borde kunna gå i mål i morgon.
Felgissning. Hon gick i mål vid niosnåret i går kväll. Därmed är alla svenskar i mål.

Enligt trackleaders är det 17 stycken som är aktiva. Dock är tre av dessa vid målet i Brest och har så varit ett antal timmar, så jag skulle säga att det är 14 som fortfarande är på väg mot målet. Två av dessa är inne i slutparcouren. Ett par är i trakterna av Rennes och skulle kanske kunna komma i mål idag. Åtta stycken befinner sig grovt sett mellan Bourges och Tours och borde komma i mål under helgen. Sen är det Lanterne Rouge-duon som avverkat Galibier och inte har så långt till foten på backen upp mot Alpe d'Huez. Där kommer det nog att ta en bra bit in på nästa vecka innan de är i mål.

Senast ändrad:
Ser ut som det bara är 4 kvar nu varav en inte har långt kvar till början på slutparcouren. Inte helt säker på att den som ligger närmast därefter kommer att ta sig i mål idag så vi får se om min tidigare profetia håller.

GoranS sa:
Ser ut som det bara är 4 kvar nu varav en inte har långt kvar till början på slutparcouren. Inte helt säker på att den som ligger närmast därefter kommer att ta sig i mål idag så vi får se om min tidigare profetia håller.
Är det nån som ligger så långt bak att hen riskerar behöva trängas med en armada PBP:are som kommer stormande bakifrån?

ooms sa:
GoranS sa:
Är det nån som ligger så långt bak att hen riskerar behöva trängas med en armada PBP:are som kommer stormande bakifrån?
En av de fyra har nu mindre än fem mil kvar till Brest så där är det ingen risk. Två stycken har såpass långt kvar att de nog inte kommer in på banan innan PBP:arna har kommit förbi. Möjligen kan skulle Manojlovic med 20+ mil kvar kunna vara aktuell men jag skulle nästan tro att han hinner ut till Brest innan klockan 12 i morgon och med aktuell vindriktning skulle jag tro att det inte kommer att gå så mkt under 20h ut till PBP för täten i år.

2015-tråden indikerar runt 19,5 timmar till Brest förra gången. Om 40 mil stämmer och det är jämn fart så skulle de passerat på ca 13 timmar, vilket med start 16.00 skulle innebära runt femsnåret i morgon bitti.

Tror att väderförhållanden, ffa vind, var bättre 2015.

Senast ändrad:
Lanterne rouge-duon är nu strax öster om Tours. Känns som det inte är någon risk att de ska behöva trassla in sig bland PBP-cyklister utan dessa kommer nog att ha hunnit försvinna när de ankommer Carhaix för att ta sig an slutparcouren.

Tillbaka
Topp