Transport från flygplatsen på Mallorca

CE

Ny medlem
Hur tar man sig på enklaste och bästa sätt från flygplatsen till hotellet? Har varit på ön tidigare, men då åkt med bokad buss. Hur bra fungerar den lokala busstrafiken? Är det dyrt att åka taxi? Vad har ni andra som har åkt på cykelresor på egen hand för erfarenheter? Jag kommer att ha egen cykel med mig.

/CE

Floppen med taxi är att dom är rätt små och ogillar cyklar. (Har jag hört). Men å andra sidan var vi 2 riktigt slitna cyklister som åkte taxi från Sóller till Magalluf i våras. Han var jättetrevlig.

Vi förklarade att våra cyklar kostade 6.ooo €/st och att vi var rädda om dem. Då sa han att hans bil kostade 29.ooo € och log. Då förstod vi varann. ;)

Jag skulle bli förvånad om alla taxichaffisar skulle neka dig skjuds. Jag skulle chansa på en bulle.

Lycka till !

-Skogling som har åkt förbokad buss 4 ggr på Mallis och obokad taxi 1 gång...

Senast redigerad av en moderator:
Taxi funkar super. Gjorde comback på Mallis i våras efter några år. Har alltid åkt charterbuss innan men kommer i fortsättningen att välja Taxi. Det var inga problem att få plats med två cyklar, packning och tillhörande cyklister i en Taxi, det finns faktiskt större taximodeller, typ Merca Vito. Japp, kustrundan var det inga problem att hinna med...

Låter ju som att taxi funkar bra, hur ser prisnivån ut? Kommer att bo i Palma så det är inte så långa avstånd.

/CE

CE skrev:
-------------------------------------------------------
> Låter ju som att taxi funkar bra, hur ser
> prisnivån ut? Kommer att bo i Palma så det är
> inte så långa avstånd.
>
> /CE

Det är ju max en mil så det kan knappt kosta nåt.
/J

Kostar ca €20, dom brukar lägga på någon avgift för väskan och resan tar ca. 15 minuter vid lågtrafik ( har bara bott i Palma under alla besök på Mallorca ).
Förslagsvis cyklar du ut ur Palma västeråt via militärbasen och "lilla" passet Son Vida som du sedan når Calviá, Puigpunyent och Esporles. Annars kan du köra ut längs vattnet i öst-nord-östlig riktning och Arenal för att sedan nå dom plattare delarna av landet på öns östra sida åt Llucmajor och bortåt. Besök då gärna Puig de Randa som ligger mellan Llucmajor och Algaida. Kör du vidare österut kan du köra över Campos och Felanitx och sedan upp till klostret Ermida de Sant Salvador och titta på dom världsmästartröjor den spanska bancyklisten som under sin karriär bodde där och numera pryder väggarna. :-) T

Tillbaka
Topp