Transportera MTB med RS-1 gaffel på taket

elbow

Medlem
Har en ny MTB med RS-1 gaffel och vill kunna transportera den på taket med min Thule OutRide 561 som jag har sedan tidigare.
Har tidigare använt Thules adapter för 15 mm axlar.
Problemet nu är att RS-1:an är 110 mm bred och "vanliga" gafflar är 100 mm så RS-1:an passar inte på adaptern.

Någon som har samma problem och kommit på en bra lösning?
Borde ju gå att få en adapter med rätt bredd tillverkad någonstans, frågan är vart?

elbow sa:
Har en ny MTB med RS-1 gaffel och vill kunna transportera den på taket med min Thule OutRide 561 som jag har sedan tidigare.
Problemet nu är att RS-1:an är 110 mm bred och "vanliga" gafflar är 100 mm så RS-1:an passar inte på adaptern.

Borde ju gå att få en adapter med rätt bredd tillverkad någonstans, frågan är vart?

Fanns en annons häromveckan på hemgjorda spacers för 15mm axel. Han borde kunna göra. Docl har han inte svarat sen jag ville köpa en till adapter...

Pma mig så ska ja kolla upp vem det var iallafall.

Jag har spacers till hjulet. Har köpt dem på Allebike.
Du menar att att jag monterar dessa på adaptern som sitter på cykelhållaren?
Kanske kan funka, får nog limma dit dem så att de sitter fast i så fall.
Hade varit smidigare att hitta en adapter som är 110 mm bred från början.

elbow sa:
Jag har spacers till hjulet. Har köpt dem på Allebike.
Du menar att att jag monterar dessa på adaptern som sitter på cykelhållaren?
Kanske kan funka, får nog limma dit dem så att de sitter fast i så fall.
Hade varit smidigare att hitta en adapter som är 110 mm bred från början.

Hmm, nyvaken och skrev ganska obegripligt set jag. Sorry för det.

Killen gjorde kopior som var väldigt fina på thules 15mm mojäng som man sätter i cykelstället.
Billigare än thules med. Gissar på att han kanske har kunskap och material för stt kunna tillverka en komplett adapter att sätta i stället på samma sätt som man gör med thules egna 15mm konvertering.

elbow sa:

Det funkar med 20mm adaptern som medföljer..

Tjena igen Marr,

Har jag missat att återkoppla till dig?! Det va inte bra, men iblan missar man ju att "kryssa i" att man vill bevaka tråden eller svaret och då får man ju ingen återkoppling per automatik ...

Jag har 100mm adaptrar hemma och tänkte nu tillverka ett gäng på 110mm också.

bara å hojta till eller PM mig efter helgen så skall det gå bra att skicka dessa.

//R

Rikard O sa:
Tjena igen Marr,

Har jag missat att återkoppla till dig?! Det va inte bra, men iblan missar man ju att "kryssa i" att man vill bevaka tråden eller svaret och då får man ju ingen återkoppling per automatik ...

Jag har 100mm adaptrar hemma och tänkte nu tillverka ett gäng på 110mm också.

bara å hojta till eller PM mig efter helgen så skall det gå bra att skicka dessa.

//R

Hej,
Har du möjlighet att lägga upp en annons med 110 mm adaptrarna? Jag har en kompis som vill köpa en sådan,
enklare om jag har något att länka till.

Richard O.
Skulle det vara möjligt att tillverka lefty-adaptrar?
De går bara, såvitt jag vet, att köpa via usa, 60 dollar plus frakt o moms, det finns lite utymme för en deal som är bra för båda parter.

Hej,

Klart jag ska komma på det :)

Jag för mäta lite på en polarens hoj bara vad det är för mått som skall till. Har du någon länk till varianter som finns i USA så kunde det ju vara underlättande?

Vi hörs,
//R

Hej Mattias,

Jodå det finns på hyllan. Skicka ett PM med adress så löser Vi det när jag kommer på fredag.

Är det okey?

//Rikard

Tillbaka
Topp