Trek fuel ex 8 vs Slash 8 2020

Boman92

Medlem
Tjena! Jag börjar fundera på att köpa en ny Fulldämpad mtb, Jag har aldrig egenteligen provat en fulldämpad mtb men nu skulle jag vilja ha en till cykel som ersätter min andra på sommaren! Kör en White 6pro fatbike med 120mm rockshox framgaffel just nu!

Fuel ex 8 som är svart lila verkar vara slutsåld överallt även hos trek leverantören så den får jag ej tag på mera (och jag gillar egenteligen inte helsvarta cyklar som den andra färgen är) Så då är det bara röda Slash 8an kvar. Men jag funderar över om Slash 8an blir jobbig att köra asfalt / grus med när den har 160/140mm slaglängd mot Fuel ex8 som har 140/130mm eller är det ingen större skillnad där? Den kommer mest gå bökigare stig, Men kommer även ibland gå som pendlar cykel till jobbet / gymmet osv, Därför funderade jag om den blir mer tungcyklad att cykla på när man kör grus/asfalt! Antagligen är allt bättre än Fatbiken på sånt?
Även andra cyklar i prisklassen 30-35 000kr kan vara intressanta! Dock helst med Sram GX / Shimano XT eller bättre.

Har någon bilder på helsvarta treks som dom fått att se lite roligare ut med eloxerat eller liknande kan ni ju slänga upp någon bild för att höja motivationen till en sådan!

Du ska pendla med en enduro för 35000? Fan, jag trodde jag hade ok ekonomi.

De flesta jag känner pendlar med betydligt dyrare bilar än så, lär väl vara lugnt att komma undan med 35 000:- för de flesta. Det får du ju knappt en hottad 740 Turbo för ?

Till ts, en fuel ex är mer lämpad som stigcykel helt klart.

Haha Jonte, tänkte säga samma sak? vill man bli av med cykeln är det ett utmärkt sätt o ta den till jobbet/gymmet. Finns inte ett lås i världen som går säkert när tjackhasse kommer med sin batteridrivna kap..

iaf, ex fuelen är mer en xc-stig cykel, vill duåka fort utför o ha kul sp är slashen bättre, du har lockout på dämparna så ska du ut o plocka mil går det utmärkt, bara låsa dämparna o trampa.

jag hade dock kollat på andra märken då trek är riktigt snåla på slaglängden, o polaren kör trek, o bara strul med skiten hela tiden. O han är den mest ocd pedanta människan som finns när det gäller cykel (underhåll).

för 30-35k finns mkt trevliga hojjar o välja på??

De flesta jag känner pendlar med betydligt dyrare bilar än så, lär väl vara lugnt att komma undan med 35 000:- för de flesta. Det får du ju knappt en hottad 740 Turbo för ?

Till ts, en fuel ex är mer lämpad som stigcykel helt klart.
Jag har förlorat mer pengar på stulna cyklar än på stulna bilar. Dock inga 35000.

Nåja, kan meddela att min mega är trälig på asfalt. Monark Karin är bättre och har korg.

Jag har förlorat mer pengar på stulna cyklar än på stulna bilar. Dock inga 35000.

Nåja, kan meddela att min mega är trälig på asfalt. Monark Karin är bättre och har korg.

Hänger mer på däcken än cykeln när de kommer till asfalt, men man tar sig fram med skogs solurna får bara kämpa lite extra.

fast att pendla på en så ”dyr” hojj är ändå inget o rekomendera, bara massa onödigt slitage. Inte helt gratis o köpa nya delar. Bättre o slita på den i skogen så har man i alla fall haft kul så länge det håller :)

Jag ligger nog 50/50 tror jag, blev av med en Saab 900 för typ 15 år sedan och en dirtcykel. Dom var nog värd samma summa, fast båda blev stulna vid hemmet.

Givet var jag inte helt seriös, men har man möjlighet att ta in cykeln på jobbet är det ju inget fara att ta den dit. Så gör jag om jag nu har cykeln dit, men jag skulle såklart haft en skrotcykel men inte fått tummen ur...

Jag har ägt två fuel ex och har inte haft några problem mer än att droppern var kass på den från 2018. Den pajade väl aldrig helt men blev sjukt seg trots underhåll, färgskav indikerade väl att den blivit lite krokig och det verkade vara fler som råkat ut för det.

Top fuel XC, fuel ex stig, slash enduro i den ordningen går det väl. Den svarta bor numer i Borlänge.

Bilagor

• 925820E2-045D-43BD-BBE0-26987B9C292D.jpeg
    925820E2-045D-43BD-BBE0-26987B9C292D.jpeg
    1.6 MB · Besök: 338
  • 66D11B88-0B78-4539-9FEC-C44B61CA8AFE.jpeg
    66D11B88-0B78-4539-9FEC-C44B61CA8AFE.jpeg
    543.9 KB · Besök: 342
Så mycket pendling blir det absolut inte, Men gillar att kunna ta cykeln till gymmet på semestern och kanske nån gång till jobbet! Även ett par turer runt staden på sommaren och för att komma till vissa slingor krävs 5-10km asfalt ibland!
Sen med stölderna så bor jag på Åland, Det är mycket lugnare här än i sverige med stölderna så det oroar mig inte allt för mycket, På jobbet är det ingen risk för stöld heller! Just nu kör jag asfaltkörning med min gamla Scott 26" ht med en allt för liten ram, Så den behöver få pension!

Här på Åland är det väl egenteligen bara Trek som har fallit mig i smaken om man ska handla lokalt (Det är endå en beställningsvara då det inte finns en enda cykel i lager) Men finns det en fysisk butik som har vettiga cyklar i min prisklass runt Sthlm/Uppsala eller Gävle så kan ju något annat märke bli aktuellt! Har bara kört asfalt / grus tills ifjol då jag märkte att det fanns väldigt många fina stigar i olika svårighetsgrader här på ön! Så jag sålde min cross pga dålig rygg och började cykla fatbike istället som har funkat ganska bra för kroppen ännu! Men nu vill jag ha en fulldämpad som man kan öka tempot ännu mer med och kanske lyckas hitta något fint hopp! (Försöker få tid till att åka över till sverige och prova på lite mer utförst också isåfall)

Men då var det som jag lite misstänkte att en Fuel ex skulle passa mig bäst i slutändan!

TCM cykel har öppnat ett showroom i Söderhamn, finns mycket att prova och stigar alldeles utanför. Kanske långt från Åland men om du har vägarna förbi, annars tycker jag det oftast bara blir någon runda på asfalt utanför butiken.

Jag har en 2019 Slash 8 som jag pendlar 40km asfalt/grus ett par gånger i veckan och den funkar faktiskt riktigt bra till det! Den är grymt trampeffektiv och jag är lika snabb som med Top fuel 8 2017 som jag oxå har. Jag har slutat använda Top fuelen efter att jag köpte Slash 8an då den är mycket roligare till allt. +

Är det någon större skillnad på hållbarheten mot Sram GX eller Shimano XT? Någon som tål bättre stötar om det råkar ta i lite i någon stubbe / gren, Eller är det mest bara känslan i växlingarna som är skillnaden? Kör Sram på fatbiken så Sram skulle kännas bra på nästa cykel för att kunna ha en växelförare i reserv hemma som passar båda cyklar vid ett totalras!

@shro0maz Vad tänker du på för andra modeller isåfall? Jag var ju dock inte ute efter en med massor av slaglängd! Tror att en 140-150mm framstöt och en 130-140mm bakstöt skulle passa mig perfekt! Jag är även ute efter 2,5-2,8" däckbredd då jag gillar hur fatbiken bara "flyter" fram över allt skit som kommer ivägen :)

Hämtade ut en Fuel EX 8 med XT-växlar nyligen och är hittills väldigt nöjd. Personligen gillar jag den matta och blanka svarta färgen. Men det är väl bara att slänga på ett par röda pedaler om du vill ha lite färg ;). Om du vill känna och klämma har Sportson i Uppsala en hel del dämpat inne. Biketown i Gävle kan nog också vara värt ett besök. Samtidigt så är det ju bra med lokal service.

Ang vxl så har jag haft väldigt svårt för att lära mig SRAM vxl paddlarna på styret, då jag tycker dom är alldeles för stora och osmidiga. Men det vxl fint :)

@Boman92 Det var mest att jag inte gillar trek ?. Har kört specialized i alla år o älskar deras hojjar, specielt stumpjumpern som hade passat dina önskemål med 150fram 140bak, genomtänkta cyklar rakt igenom. Men de flesta hojjar i prisklassen 30-35k är nog vettiga, mesta handlar nog om egna preferenser gällande komponenter o sånt, sram vs shimano. Har inte testat shimanos 1x12 lina men den sägs vara bra, går du på sram så bör du minst ha gx för full utväxling då nx bara kör 11-49 på kasetten och det är verkligen massiv skillnad på den och gx eller bättre.

@Boman92 Det var mest att jag inte gillar trek ?. Har kört specialized i alla år o älskar deras hojjar, specielt stumpjumpern som hade passat dina önskemål med 150fram 140bak, genomtänkta cyklar rakt igenom. Men de flesta hojjar i prisklassen 30-35k är nog vettiga, mesta handlar nog om egna preferenser gällande komponenter o sånt, sram vs shimano. Har inte testat shimanos 1x12 lina men den sägs vara bra, går du på sram så bör du minst ha gx för full utväxling då nx bara kör 11-49 på kasetten och det är verkligen massiv skillnad på den och gx eller bättre.

Har man kört ett märke hela livet brukar man ju ofast rekommender det framför annat också ? Problemet är väl att jag helst skulle vilja prova / se en cykel först förens jag köper något för så mycket pengar, Men man kanske hitttar någon bra butik för specialized också. Kör Sram nx 11-50 på Fatbiken men på det här köpet har jag som krav att det sitter max 10kugg bak på högsta växeln så GX eller XT är ett krav :) Annars skulle jag fått Fuel ex 9.7 för nästan samma pris men den sitter det NX på :/

Om en vecka kommer du ha 3 butiker inom 500 m från varandra i hammarbysjöstad på promenadavstånd från Ålandsbåten. Fixmybike, specialized concept och bikster( öppnar om en vecka).

Sen har ju Orbea Occam fått väldigt bra kritik som en allround cykel.

Blir ju svårt att basera något på en person som inte kör märket. Det man kan säga om Spec är att de har sämre komponenter än Trek till samma pris, och de är nog mer objektiva fakta.

Fuel är en superfin cykel (2020). Polarn köpte en sån nyligen och det jag provkört den gillade jag den skarpt som allround stighoj.
Utifrån vad du beskriver hade jag valt den före Slash alla dagar i veckan.

Jag har en fuel ex 8 från 2018. Jag tycker att det för stigcykling är en rolig cykel. Så fort det börjar gå lite utför så tycker jag att den dör, alltså den är svår att hålla fart på. Har även en pole evolink 150 som referens. Har cyklat en hel del på cannondale habit 29" och tycker att den är bättre än treken, svarar bättre när man trampar och dämpningen gör ett bättre jobb, den känns även mycket styvare. Treken är en trevlig cykel men det hade inte varit mitt förstahandsval.

Har man kört ett märke hela livet brukar man ju ofast rekommender det framför annat också ? Problemet är väl att jag helst skulle vilja prova / se en cykel först förens jag köper något för så mycket pengar, Men man kanske hitttar någon bra butik för specialized också. Kör Sram nx 11-50 på Fatbiken men på det här köpet har jag som krav att det sitter max 10kugg bak på högsta växeln så GX eller XT är ett krav :) Annars skulle jag fått Fuel ex 9.7 för nästan samma pris men den sitter det NX på :/

Men man vill inte använda 10t ofta, det ger dåligt effekt och dåligt rundtramp. Bättre är att byta dreven fram från 30t till 34t (kostar 12 euro). 34/50 räcker väl som lättaste växel på Åland?

Jag har en fuel ex 8 från 2018. Jag tycker att det för stigcykling är en rolig cykel. Så fort det börjar gå lite utför så tycker jag att den dör, alltså den är svår att hålla fart på. Har även en pole evolink 150 som referens. Har cyklat en hel del på cannondale habit 29" och tycker att den är bättre än treken, svarar bättre när man trampar och dämpningen gör ett bättre jobb, den känns även mycket styvare. Treken är en trevlig cykel men det hade inte varit mitt förstahandsval.

Detta är varför jag ogillar Trek, mer specifikt ex fuel, har spenderat tillräckligt med tid på en för o kunna hålla med om att det är en trisst hojj den är rätt intetsägande på något vis.
kompisen har byggt om sin totalt nu med en fox 36 factory 170 fram o en fox factory dpx2 bak som ger typ 142mm bak, betydligt roligare cykel då när det börjar gå ut för.

vad beträffar spec vs trek i komponenter så är jag villig o hålla med, sjukt snålt med nx på specen av specialized för 2019/20 modellen. Men vill säga att helt orginal så är stumpjumpern en bättre allround hojj än ex fuel, betydligt mer kapabel utför direkt ur kartong än treken.

Aldrig vart på Åland så kan inte säga vad för hojj som passar dig bäst, låter helt klart som en cykeln som hamnar inom XC ->Trail (mer mot trail hållet) vore passande.

i övrigt gör GT, Santa Cruz fina cyklar i mitt tycke. Men har du möjlighet att åka o känna o klämma på några hojjar så är det helt klart det bästa, vet aldrig vad man fastnar för när man står där o dreglar! Men ta inte med allt för mycket deg mer än du tänkt handla för, lätt hänt att den där lätta tjusiga kolfiber hojjen följer med hem istället?

Detta är varför jag ogillar Trek, mer specifikt ex fuel, har spenderat tillräckligt med tid på en för o kunna hålla med om att det är en trisst hojj den är rätt intetsägande på något vis.
kompisen har byggt om sin totalt nu med en fox 36 factory 170 fram o en fox factory dpx2 bak som ger typ 142mm bak, betydligt roligare cykel då när det börjar gå ut för.

vad beträffar spec vs trek i komponenter så är jag villig o hålla med, sjukt snålt med nx på specen av specialized för 2019/20 modellen. Men vill säga att helt orginal så är stumpjumpern en bättre allround hojj än ex fuel, betydligt mer kapabel utför direkt ur kartong än treken.

Aldrig vart på Åland så kan inte säga vad för hojj som passar dig bäst, låter helt klart som en cykeln som hamnar inom XC ->Trail (mer mot trail hållet) vore passande.

i övrigt gör GT, Santa Cruz fina cyklar i mitt tycke. Men har du möjlighet att åka o känna o klämma på några hojjar så är det helt klart det bästa, vet aldrig vad man fastnar för när man står där o dreglar! Men ta inte med allt för mycket deg mer än du tänkt handla för, lätt hänt att den där lätta tjusiga kolfiber hojjen följer med hem istället?

Att åka fuel ex om man vill ha 170mm fram känns ju lika ändamålsenligt som att köra Vasaloppet på slalomskidor. Känns som man valt helt fel hoj då och capra eller typ nya rallon hade varit vettigare.

Givet att hojen är helt omarbetad för 2020 kanske inte en 2018 fuel ex är en rimlig referens för hur den nya är.

Tack för alla svar! @Berk 34/50 Borde räcka här jo, Kör väldigt väldigt sällan på 30/50 när jag cyklar fatbiken! Så misstänker att man kan gå upp mera fram! Men vill fortfarande ha bättre växlar än jag har nu om jag köper en ny cykel :)

Åland har inte någon byggd park eller bana, Det är mera gångstigar mitt i skogen som man kör på så dom partierna som går neråt funkar hyffsat med fatbiken och 120mm dämp fram, Dom längsta "dh" stigarna kanske kan vara 400-500meter långa. I medeltal är det hyffsatt platt skulle jag säga, (Har ju dock inget annat ställe att jämföra med heller) Men en Fulldämpad mtb med 140/130mm dämpning måste ju vara en enorm skillnad mot min fatbike?

Kommer jag fara till sverige för att enbart köra dh kanske smartaste i slutändan är att hyra en riktigt dh cykel dom gångerna?

Som det ser ut nu far jag till Sportia i uppsala på Tisdag och provar en Fuel ex 8 XT och ser vad för mer modeller dom har! Vet att det finns en till cykelbutik där som har ett par andra märken också, Minns dock ej vilka märken eller vad firman hette! Alla fuel ex 8 verkar just vara helt slutsålda från treks huvudlager så om jag ska ha en sådan måste jag bestämma mig snart iallafall!

Det är väl ungefär såhär som stigarna ser ut som jag åker på! Och något riktigt hopp finns inte heller här. Så att köpa en "värsting" cykel med väldigt mycket slag börjar kanske kännas lite overkill för någon enstaka tur till swe?

88174020_834348013706281_1155744702574624768_n.jpg

88241781_205740480666988_896559764316618752_n.jpg

89423708_1144046422599462_382907282310037504_n.jpg

88339892_630793907722010_6577501981554769920_n.jpg

Skillnaden är dock väldigt stor, speciellt hur den svarar på tramp. Jag har gått från 2018->2020. Sen är det givetvis fortfarande en FEX.
Låter helt klart bättre men fortfarande en Trek! Jag personligen har aldrig varit nåt superfan av Trek, lite för tråkiga. Jag råkade få köpa min till ett bra pris. Men inget jag hade satt mina pengar på om jag fick välja fritt.

Låter helt klart bättre men fortfarande en Trek! Jag personligen har aldrig varit nåt superfan av Trek, lite för tråkiga. Jag råkade få köpa min till ett bra pris. Men inget jag hade satt mina pengar på om jag fick välja fritt.

Nej det skulle ju vara jäkligt konstigt om du inte fick välja cykel fritt ?

Hänger mer på däcken än cykeln när de kommer till asfalt, men man tar sig fram med skogs solurna får bara kämpa lite extra.

fast att pendla på en så ”dyr” hojj är ändå inget o rekomendera, bara massa onödigt slitage. Inte helt gratis o köpa nya delar. Bättre o slita på den i skogen så har man i alla fall haft kul så länge det håller :)
Billigare än soppa pengar till bilen och roligare än på nå gammal skit. Sen så kan man ju alltid dra på en tur efter jobbet. Slitage av lite asfalts cyklande är la inget jämför med de i skogen.

Du ska pendla med en enduro för 35000? Fan, jag trodde jag hade ok ekonomi.

Det är la ännu konstigare om man köper en hoj och har den som prydnad. Gode mycket roligare att cykla till jobbet på en kul mtb. På lunchen kan man mysa lite med den och på hemvägen dra på en tur eller bara latcha lite nedför nå trappor.

Haha Jonte, tänkte säga samma sak? vill man bli av med cykeln är det ett utmärkt sätt o ta den till jobbet/gymmet. Finns inte ett lås i världen som går säkert när tjackhasse kommer med sin batteridrivna kap..

iaf, ex fuelen är mer en xc-stig cykel, vill duåka fort utför o ha kul sp är slashen bättre, du har lockout på dämparna så ska du ut o plocka mil går det utmärkt, bara låsa dämparna o trampa.

jag hade dock kollat på andra märken då trek är riktigt snåla på slaglängden, o polaren kör trek, o bara strul med skiten hela tiden. O han är den mest ocd pedanta människan som finns när det gäller cykel (underhåll).

för 30-35k finns mkt trevliga hojjar o välja på??

Man kanske har garage eller möjlighet att ta in den på jobbet. Skulle aldrig köpa en endurorigg om den nån gång ska cyklas till jobbet. Om det nu inte finns lift dvs.

Tack för alla svar! @Berk 34/50 Borde räcka här jo, Kör väldigt väldigt sällan på 30/50 när jag cyklar fatbiken! Så misstänker att man kan gå upp mera fram! Men vill fortfarande ha bättre växlar än jag har nu om jag köper en ny cykel :)

Åland har inte någon byggd park eller bana, Det är mera gångstigar mitt i skogen som man kör på så dom partierna som går neråt funkar hyffsat med fatbiken och 120mm dämp fram, Dom längsta "dh" stigarna kanske kan vara 400-500meter långa. I medeltal är det hyffsatt platt skulle jag säga, (Har ju dock inget annat ställe att jämföra med heller) Men en Fulldämpad mtb med 140/130mm dämpning måste ju vara en enorm skillnad mot min fatbike?

Kommer jag fara till sverige för att enbart köra dh kanske smartaste i slutändan är att hyra en riktigt dh cykel dom gångerna?

Som det ser ut nu far jag till Sportia i uppsala på Tisdag och provar en Fuel ex 8 XT och ser vad för mer modeller dom har! Vet att det finns en till cykelbutik där som har ett par andra märken också, Minns dock ej vilka märken eller vad firman hette! Alla fuel ex 8 verkar just vara helt slutsålda från treks huvudlager så om jag ska ha en sådan måste jag bestämma mig snart iallafall!

Det är väl ungefär såhär som stigarna ser ut som jag åker på! Och något riktigt hopp finns inte heller här. Så att köpa en "värsting" cykel med väldigt mycket slag börjar kanske kännas lite overkill för någon enstaka tur till swe?

Visa bilaga 404757
Visa bilaga 404756
Visa bilaga 404754
Visa bilaga 404755

Menar du sportson? Jag tror inte de har någon Fuel EX 8 inne men jag kan ha fel. Ring och kolla och be dom lägga undan i så fall. De har också Scott och Specialized så om du hellre vill ha något annat märke så finns det.

Tror en EX kommer kännas livligare än en fatbike men det finns säkert rappare cyklar.

Att åka fuel ex om man vill ha 170mm fram känns ju lika ändamålsenligt som att köra Vasaloppet på slalomskidor. Känns som man valt helt fel hoj då och capra eller typ nya rallon hade varit vettigare.

om man bara trampar uppåt för att sedan få åka neråt, så är det ett ypperligt alternativ o daska på en 170 fram för o få hojjen mer åt enduro hållet, men behålla stig karaktären på hojjen.

har man bara möjlighet att ha 1 cykel så är det ett bra alternativ.

då är väl jag lika korkad som kör en rfx 36 m.2 coil fram o en ttx22 coil bak på min sworks stumpy.

har man inte testat så har man inte en jäkla aning om vad det gör med hojjen, o kan säga att så som min stumpy är nu så är det den ultimata cykeln. Hanterar precis allting med enkelhet och på samma gång sjukt smidig

om man bara trampar uppåt för att sedan få åka neråt, så är det ett ypperligt alternativ o daska på en 170 fram för o få hojjen mer åt enduro hållet, men behålla stig karaktären på hojjen.

har man bara möjlighet att ha 1 cykel så är det ett bra alternativ.

då är väl jag lika korkad som kör en rfx 36 m.2 coil fram o en ttx22 coil bak på min sworks stumpy.

har man inte testat så har man inte en jäkla aning om vad det gör med hojjen, o kan säga att så som min stumpy är nu så är det den ultimata cykeln. Hanterar precis allting med enkelhet och på samma gång sjukt smidig

Har du ökat slaglängden med 40mm fram så är jag nog benägen att hålla med, annars ser jag inget problem att byta dämpare. För det bör du ju hålla med om att man är lite ute och cyklar med sitt cykelval om man vill ha 170mm men har köpt 130/140 beroende på vilken FEX han nu har.

Det kanske är bara jag som ser humorn i det hela i en köprådstråd..

Vad händer med geometri och garanti om man gör en sån stor förändring?

Menar du sportson? Jag tror inte de har någon Fuel EX 8 inne men jag kan ha fel. Ring och kolla och be dom lägga undan i så fall. De har också Scott och Specialized så om du hellre vill ha något annat märke så finns det.

Tror en EX kommer kännas livligare än en fatbike men det finns säkert rappare cyklar.

Det är Sportia som jag har pratat med och dom har lagt undan en EX åt mig för provcykling och eventuellt köp iallafall! Ska även fara via Sportson också :)

Har du ökat slaglängden med 40mm fram så är jag nog benägen att hålla med, annars ser jag inget problem att byta dämpare. För det bör du ju hålla med om att man är lite ute och cyklar med sitt cykelval om man vill ha 170mm men har köpt 130/140 beroende på vilken FEX han nu har.

Han har en 2020, men man kan ju

Jag har ökat stumpyn från 150/140 till 170/140, kompisen med fex kör 170/142.
Det är minimala skillnader mellan slashen o fexen, så nu är det som en slash fast mer dämpning han kör på. Att ha så ”mkt” mer fram mot bak är helt sjukt nice när det är riktigt brant o tekniskt, bara sikta o köra. På så vis har man en grym allround hojj som funkar lika bra på stigarna i skogen där man har 870höjdmeter upp/ner på en tur, som på dh banan i åre eller hojj resan till spanien sist.
Alla kan ju börja med ett mål med cyklingen o sen komma fram till att riktigt stökig enduro cykling är det man verkligen gillar.

ser inte någon humor me detta i en köptråd då ända anledningen att jag ens nämnde nått var för att orginal är fex en ganska tam o tråkig hojj, men det går enkelt o få den lite mer kapabel o kul genom o ändra air shaft till önskad längd o kötta loss.

Kul att ni gillar era cyklar och att kötta loss men TS frågar om en hojj som är bättre än fatbiken på Åland där det nog krävs en ganska lång tur för att få ihop 870 höjdmeter. Lätt cyklad på asfalt också...

Förra veckan var jag och tittade på lite cyklar i Uppsalade och provade en Fuel ex 8 xt, Så jag beslöt mig för att det fick bli en sådan, Beställde dock den här på Åland för att jag fick bättre pris och han har bra service här! Så fick hem den ikväll :) Pedalerna samt lite annat som jag beställde till den har dock ej kommit ännu då det togs från en annan leverantör och nu vet man inte när något kommer pga Corona viruset! Men första dan som det inte regnar så blir det en längre tur iallafall, Får halka runt på plastpedaler sålänge ? Ska även laga ett fäste på väggen så ena cykeln kan hänga/stå högst upp mot taket :giggle:

90509614_1109395679393562_6301749490420285440_n.jpg

Tillbaka
Topp