Trek Remedy 9 Race shop limited

Jonas86

Medlem
Tjäna!

Går i tankarna på att byta cykel, fastnade för en Trek remedy 9 race shop limited på cykelmässan i Göteborg i helgen så tänkte kolla med er här fall ni har några erfarenheter av den hojen ?
jag cyklar mest stig och vill även kunna ta den till bergen och köra lite downhill då och då, är en remedy det rätta valet då ? :)

Slog själv till på en Remedy som årets åk, har väl typ samma ambitioner som du låter det som.
Helt klart en bra cykel, kommer självklart kunna köra alla stigar du hittar med den.
Vad gällande downhill så finns det säkert någon DH expert som inte tycker den har nog med slaglängd eller dubbelkrona.
Men frågar du mig så funkar den huur bra som helst på downhill spåren(speciellt snälla banor som Järvsö är inga som helst problem).
Hade fjolårets Slash, som jag rockade downhill med stil med. Gillar enduro hojar på DH bana då dom är betydligt lättare.
Årets Remedy är slående lik fjolårets slash. Bara 10mm mindre slag. Men sjukt mycket mer prisvärd.
Jag säger köp! :-)

Jag fick hem min trek Remedy 9 rsl i veckan. Har bara hunnit ta den på en snabbrunda på stigen men den verkar robust och stabil nog för Dh samtidigt som den är överraskande trampvänlig.

Är supernöjd med min 2016 Remedy 9. Härlig på tekniska stigar och utförsåka. Går att köra lätt till medelsvår DH med. KÖP!

Har en 2016 Remedy 9 och är hyfsat nöjd.
En grej med 2017 som är negativt för mig så är det deras knock-block som hindrar överstyrning.
Finns ett kitt att köpa till om man vill ta bort detta.
Ingen vidare grej att ha knock-block om man gillar att leka med cykeln som tex x-up och vinkla cykeln....
En andra negativa är väl att alla redan är slutsålda enda alternativet är att leta efter någon affär som har en hemma som inte är såld ännu.
Hörde att ev kommer 2018 lite tidigare för att allt är slutsålt

Verkar som det finns mycket positivt och lite negativt om hojen så får se vad det kan bli framöver.

Tack för alla svar, Fortsätt gärna kommentera alltid kul att läsa vad folk har att säga :)

gsim sa:
En grej med 2017 som är negativt för mig så är det deras knock-block som hindrar överstyrning.
Ingen vidare grej att ha knock-block om man gillar att leka med cykeln som tex x-up och vinkla cykeln....
En andra negativa är väl att alla redan är slutsålda enda alternativet är att leta efter någon affär som har en hemma som inte är såld ännu.

X-up kan jag förstå är problematiskt men hur kan det vara problem att få ut cykeln? Jag har langat många whips i Hafjell med min utan att nånsin märka av den..

Sernevi sa:
gsim sa:

X-up kan jag förstå är problematiskt men hur kan det vara problem att få ut cykeln? Jag har langat många whips i Hafjell med min utan att nånsin märka av den..

Kan intyga att ovan nämnda påstående stämmer.
Säger så här: He ba tjöp. Fet hojj. Stabil som faaasen

Tillbaka
Topp