Trek Stache 7

BosseBula

Ny medlem
Trek Stache 7
Gokväll gott folk,

Jag försöker hitta en lämplig MTB för roliga stigar och just ikväll fastnade jag för Trek Stache 7. Ingen som har någon erfarenhet av den här?

Min ringa erfarenhet av MTB är på stigarna runt Genarp och Häckebergasjön. Den första rundan på en hyrd 26" HT (Merida TFS 300 tror jag) och den andra gången på en lånad 29" HT (Orbea). Kändes som jag kom lite högt upp på 29ern, men det kanske bara var den modellen. Lutar därför lite åt 27.5"/650b eftersom 29ern slök underlaget lite bättre 26aren. Men så läste jag http://www.bikeradar.com/mtb/gear/c...s/29er/product/review-trek-stache-7-13-47400/ och blev lite intresserad. Ingen har nämnt den cykeln på happymtb verkar det som.

Trek Stache 7
Verkar rätt rolig. Dock så brukar man inte få så jättemycket för pengarna hos Trek. Treken har 120mm i slag vilket höjer fronten lite, dock inte jättehögt styrhuvud så de jämnar ut sig lite. Rätt mycket gå ju också att göra med styrstam.

Andra alternativ som kan avar värda att kolla in är kanske On-One Scandal och Canfield Yelli Screamy (vet att någon på här på happy byggde en men inte så mycket mer). Dessutom tror jag att Niner har något i samma stil.

Tillbaka
Topp