TREK storleksfråga

Ponken

Ny medlem
TREK storleksfråga
Tjena

Nu har jag varit inne och kikat på TREK Emonda och Domane. Jag är 170cm lång och enligt Treks storlekstabell så landar jag på storlek 54. Den ena handlaren jag var inne hos sa att jag ska ha en 50 och den nästa jag snackade med sa att jag ska ha 54... Känns som att 54 är väldigt stort men har läst att Trek har små storlekar. Förstår givetvis att storlek är individuellt men hur kan två olika säljare ha så olika uppfattning?
Vad har ni för erfarenheter av Treks storlekar?

TREK storleksfråga
Det har nog lite att göra med vad de har på lager :-) men även beroende lite på om man tittar på domane (större storlek) eller emonda (mindre storlek)
Men 50-52 låter vettigt, där 50:an kommer bli väldigt kompakt (speciellt domane).
54 blir stor och kommer ge en ganska statisk sittställning (speciellt emonda) och inte svara så bra när man står och studsar.
Men prova är ju det bästa :-)

Glömde det viktigaste: IMHO

Senast ändrad:
TREK storleksfråga
Jag är oxå 170 och 52 passar ofta , ibland kan hojar ha skumma vinklar/mått så då blir 50 bättre.

Har testat 54 men det kändes aldrig bra.

TREK storleksfråga
Har oxå en femtifyra och är väl umgefär enåsjuttiem a enåsjuttioåtta och när jag skulle köpa emonda fanns bara femtifyra som funkar och femtisex som var för stor kvar. Hade femtitvå funnes så hade nog en sån med längre tapp och längre mast, fick ju bytas på femtifyran med, varit käck (tror jag då jag inte orkade tjabba med en storlek som inte fanns när det fanns en som funkade).

Nu ska man nog inte deppa ihop över storleken då det ju skiljer centimetern hit och dit - och det säger ju alla som köper posirdercyklar kvittar...

Tillbaka
Topp