Trek vs Canyon
Lite onsdagsläsning för de märkestrogna - http://inrng.com/2017/02/trek-canyon-quest-factory-oem/
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
emmer sa:Snacka om att extrapolera långt utanför giltighetens gräns...
Att det är en slutledning utan grund i premisserna.ohellstrom sa:Vad syftar du på?emmer sa:Snacka om att extrapolera långt utanför giltighetens gräns...
emmer sa:Att det är en slutledning utan grund i premisserna.ohellstrom sa:Vad syftar du på?emmer sa:Snacka om att extrapolera långt utanför giltighetens gräns...
Laser-Björne sa:Roligast tycker jag är kultstatusen Cannondales aluminiumramar har i den amerikanska cykelvärlden. Jepp, gjorda i Taiwan sedan 2011 - av samma sorts aluminium som konkurrenterna använder.
Du har en poäng så klart, men precis som med maträtter så påverkas vår upplevelse mycket av presentationen och marknadsföringen. Om amerikanerna skulle göra blindtester så skulle de knappast ge senaste CAAD-modellen 6/5 i betyg.ohellstrom sa:Laser-Björne sa:Roligast tycker jag är kultstatusen Cannondales aluminiumramar har i den amerikanska cykelvärlden. Jepp, gjorda i Taiwan sedan 2011 - av samma sorts aluminium som konkurrenterna använder.
Det kan man tycka är roligt, men det är också en kraftig förenkling av verkligheten att säga att två ramar gjorda i Taiwan av (på pappret) samma aluminiumlegering är likvärdiga. Det blir som att säga att två maträtter gjorda av samma ingredienser per automatik ser likadana ut och smakar likadant.
Laser-Björne sa:Du har en poäng så klart, men precis som med maträtter så påverkas vår upplevelse mycket av presentationen och marknadsföringen. Om amerikanerna skulle göra blindtester så skulle de knappast ge senaste CAAD-modellen 6/5 i betyg.ohellstrom sa:Laser-Björne sa:Roligast tycker jag är kultstatusen Cannondales aluminiumramar har i den amerikanska cykelvärlden. Jepp, gjorda i Taiwan sedan 2011 - av samma sorts aluminium som konkurrenterna använder.
Det kan man tycka är roligt, men det är också en kraftig förenkling av verkligheten att säga att två ramar gjorda i Taiwan av (på pappret) samma aluminiumlegering är likvärdiga. Det blir som att säga att två maträtter gjorda av samma ingredienser per automatik ser likadana ut och smakar likadant.
Sixten Fors sa:Min slutsats är att Trek's ramar ändå borde vara ok med tanke på att det byggs under samma tak som Caynon's fina ramar (om än av mindre erfaren personal med lägre lön). Vartefter Trek sedan monterar billigare grupper/hjul och säljer den sämre cykeln till högre pris.
Hade du köpt en lite högre i serierna ("finare OCLV") så hade du sluppit en som var byggd i samma fabrik som kinesiska fultyskar.eiskall sa:När jag köpte lvg för några år sedan, så föll valet på en Trek Madone 3-serie i OCLV.
emmer sa:Hade du köpt en lite högre i serierna ("finare OCLV") så hade du sluppit en som var byggd i samma fabrik som kinesiska fultyskar.eiskall sa:När jag köpte lvg för några år sedan, så föll valet på en Trek Madone 3-serie i OCLV.
Med >2 kg Bontragerhjul förmodar jag. Minns du om det satt Shimano Claris eller Sora grupp på den?eiskall sa:Skulle jag ha en ram som var byggd i USA, så hade det väl varit 7-serien som började på 60000?
Sixten Fors sa:Med >2 kg Bontragerhjul förmodar jag. Minns du om det satt Shimano Claris eller Sora grupp på den?eiskall sa:Skulle jag ha en ram som var byggd i USA, så hade det väl varit 7-serien som började på 60000?
Då så, bakväxeln är ju ändå viktigast, det vet väl alla. Vilken generation bakväxeln var det, Dura-Ace RD-7402 eller?eiskall sa:Sixten Fors sa:Med >2 kg Bontragerhjul förmodar jag. Minns du om det satt Shimano Claris eller Sora grupp på den?eiskall sa:Skulle jag ha en ram som var byggd i USA, så hade det väl varit 7-serien som började på 60000?
Det var nog Claris, men givetvis glänste en välpolerad D-A-bakväxel i butiksbelysningen ;)
Då kan väl du som tydligen vet bättre upplysa oss om vilka de felaktigheterna är.Rock sa:Ett par ordentliga felaktigheter i den artikeln.
Henrik_E sa:Då kan väl du som tydligen vet bättre upplysa oss om vilka de felaktigheterna är.Rock sa:Ett par ordentliga felaktigheter i den artikeln.
Är inte "trumpstyle" att haspla ut sig felaktigheter lite hur som helst?Jeppe_E sa:Nä, det är bättre att köra Trump-style :pHenrik_E sa:Då kan väl du som tydligen vet bättre upplysa oss om vilka de felaktigheterna är.Rock sa:Ett par ordentliga felaktigheter i den artikeln.
emmer sa:Är inte "trumpstyle" att haspla ut sig felaktigheter lite hur som helst?Jeppe_E sa:Nä, det är bättre att köra Trump-style :pHenrik_E sa:Då kan väl du som tydligen vet bättre upplysa oss om vilka de felaktigheterna är.Rock sa:Ett par ordentliga felaktigheter i den artikeln.
Fast det är ju tvärt om så det är lite "trumpstyle" på den kommentaren.Jeppe_E sa:Ja, eller att bara säga att det är fel, utan att ge vidare information.emmer sa:Är inte "trumpstyle" att haspla ut sig felaktigheter lite hur som helst?Jeppe_E sa:Nä, det är bättre att köra Trump-style :pHenrik_E sa:Då kan väl du som tydligen vet bättre upplysa oss om vilka de felaktigheterna är.Rock sa:Ett par ordentliga felaktigheter i den artikeln.
emmer sa:Fast det är ju tvärt om så det är lite "trumpstyle" på den kommentaren.Jeppe_E sa:Ja, eller att bara säga att det är fel, utan att ge vidare information.emmer sa:Är inte "trumpstyle" att haspla ut sig felaktigheter lite hur som helst?Jeppe_E sa:Nä, det är bättre att köra Trump-style :pHenrik_E sa:Då kan väl du som tydligen vet bättre upplysa oss om vilka de felaktigheterna är.Rock sa:Ett par ordentliga felaktigheter i den artikeln.
ohellstrom sa:emmer sa:Fast det är ju tvärt om så det är lite "trumpstyle" på den kommentaren.Jeppe_E sa:Ja, eller att bara säga att det är fel, utan att ge vidare information.emmer sa:Är inte "trumpstyle" att haspla ut sig felaktigheter lite hur som helst?Jeppe_E sa:Nä, det är bättre att köra Trump-style :pHenrik_E sa:Då kan väl du som tydligen vet bättre upplysa oss om vilka de felaktigheterna är.Rock sa:Ett par ordentliga felaktigheter i den artikeln.
Kontentan är väl ändå att Rocks inlägg var fullständigt meningslöst då det inte innehöll någon användbar information.
Jeppe_E sa:ohellstrom sa:emmer sa:Fast det är ju tvärt om så det är lite "trumpstyle" på den kommentaren.Jeppe_E sa:Ja, eller att bara säga att det är fel, utan att ge vidare information.emmer sa:Är inte "trumpstyle" att haspla ut sig felaktigheter lite hur som helst?Jeppe_E sa:Nä, det är bättre att köra Trump-style :pHenrik_E sa:Då kan väl du som tydligen vet bättre upplysa oss om vilka de felaktigheterna är.Rock sa:Ett par ordentliga felaktigheter i den artikeln.
Kontentan är väl ändå att Rocks inlägg var fullständigt meningslöst då det inte innehöll någon användbar information.
Precis! Skönt att någon kunde göra den kopplingen. För en stund trodde jag att min riktningsradar låg nere.
+1GoranS sa:Det innehöll ju visst användbar information nämligen att det finns två ordentliga felaktigheter. Har du hittat dessa behöver du inte leta vidare. ;-)Jeppe_E sa:Precis! Skönt att någon kunde göra den kopplingen. För en stund trodde jag att min riktningsradar låg nere.ohellstrom sa:Kontentan är väl ändå att Rocks inlägg var fullständigt meningslöst då det inte innehöll någon användbar information.emmer sa:Fast det är ju tvärt om så det är lite "trumpstyle" på den kommentaren.Jeppe_E sa:Ja, eller att bara säga att det är fel, utan att ge vidare information.emmer sa:Är inte "trumpstyle" att haspla ut sig felaktigheter lite hur som helst?Jeppe_E sa:Nä, det är bättre att köra Trump-style :pHenrik_E sa:Då kan väl du som tydligen vet bättre upplysa oss om vilka de felaktigheterna är.Rock sa:Ett par ordentliga felaktigheter i den artikeln.
GoranS sa:Jeppe_E sa:ohellstrom sa:emmer sa:Fast det är ju tvärt om så det är lite "trumpstyle" på den kommentaren.Jeppe_E sa:Ja, eller att bara säga att det är fel, utan att ge vidare information.emmer sa:Är inte "trumpstyle" att haspla ut sig felaktigheter lite hur som helst?Jeppe_E sa:Nä, det är bättre att köra Trump-style :pHenrik_E sa:Då kan väl du som tydligen vet bättre upplysa oss om vilka de felaktigheterna är.Rock sa:Ett par ordentliga felaktigheter i den artikeln.
Precis! Skönt att någon kunde göra den kopplingen. För en stund trodde jag att min riktningsradar låg nere.
Det innehöll ju visst användbar information nämligen att det finns två ordentliga felaktigheter. Har du hittat dessa behöver du inte leta vidare. ;-)
GoranS sa:Jag tänker inte argumentera emot.
Rock sa:Eftersom ni verkar ha väldigt svårt för källkritik och kontrollera det ni läser så ska jag bjuda på en av felaktigheterna jag hittade. Valverdes och Contadors cyklar är inte byggda i samma fabrik, sålänge Trek inte har börjat bygga Canyons i Waterloo vill säga.
Rock sa:Eftersom ni verkar ha väldigt svårt för källkritik och kontrollera det ni läser så ska jag bjuda på en av felaktigheterna jag hittade. Valverdes och Contadors cyklar är inte byggda i samma fabrik, sålänge Trek inte har börjat bygga Canyons i Waterloo vill säga.
Slutsatsen är väl - gissar jag - att Canyon är inte så dåliga i ramen som man kan tro från rambrottstråden eftersom de byggs i en fabrik men samma ägarkonstellation som den fabriken som bygger de massproducerade Trekcyklarna.Johan A sa:Vad är slutsatsen? Att Trek och Canyon är samma ram för att de byggs i samma fabrik? Jag hajar inte.