Trevlig hundägare

kaipartai

Ny medlem
Trevlig hundägare
I eftermiddags var jag ute på min vanliga runda i Sunnerbyskogen; kommer ut från en stig till en bredare traktorstig/skogsväg, där står en kvinna med två golden retrivers i långa koppel. Den ena hunden står och sniffar i vägkanten till höger, den andra sitter och skiter till vänster om vägen, så vägen är helt blockerad av koppel och hundar! Innan jag hinner bromsa skrattar kvinnan och säger: hoppsan så tokigt det blev nu! Sen lyfter hon kopplet till den bajsande hunden över sitt huvud och säger: kommer du under nu? Jadå, säger jag och ler brett tillbaka. Så skulle det alltid vara när man möter folk med hund i skogen, jag behövde inte ens sänka farten! Jag hade ju naturligtvis stannat om det behövts, men denna underbara kvinna tyckte väl inte det var så märkvärdigt med en cyklist i skogen, eller så bara trivdes hon med livet helt enkelt! Som alla här vet är det ju ofta sura miner när man cyklandes möter folk i skogen, så den här historien kanske kan balansea upp det hela!

Trevlig hundägare
När jag och fyra andra var ute och körde i lördags stötte vi ihop med totalt två par, båda med hundar. Ingen av dom visade sura miner även fast vi körde fel och var tvungna att passera dom flera gånger. Det ena paret, en norrman och hans fru, önskade oss till och med lycka på turen :)

Tillbaka
Topp