Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Körde ni distansen i ett svep? Har själv funderat på långrundor vintertid men får nog träna lite till först.Navdynamo är helt underbart - och bidrar till trögheten. Jag vet inte hur jag tänkte när jag deltog i Abloc Winter Challenge men lampan lyste. Det var -14 vid start på morgonen och jag var tacksam över att snöstormen var veckan innan.
Nä, precis, tänkte är jag verkligen så svag cyklist. Men skärmarna var bra på de bitar där bilarna kört sönder snön så det var rent slask :)Det där har hänt mig också, Aben. Man fattar inte först vad det är, eller hur.
du har ju rätt bra utrymme under skärmarna ändå.Nä, precis, tänkte är jag verkligen så svag cyklist. Men skärmarna var bra på de bitar där bilarna kört sönder snön så det var rent slask :)
Ja, start Kl 5 och målgång ca 20. Depåer varav flera inomhus och med ordentlig mat. Följebil för cykelmeck och för att ta hand om cyklister som inte hängde med. Mig t.ex.Körde ni distansen i ett svep? Har själv funderat på långrundor vintertid men får nog träna lite till först.
Vättern runt på vintern, häftigt!Ja, start Kl 5 och målgång ca 20. Depåer varav flera inomhus och med ordentlig mat. Följebil för cykelmeck och för att ta hand om cyklister som inte hängde med. Mig t.ex.
jag har cyklat 20 mil randonne utan support i februari. Helt OK med stämpling på fik, bensinmackar och pizzerior. Att hålla vätskan flytande är viktigt - törsten får inte bli ett hot.
Ja, seriöst! Luftmotståndet är proportionellt med densiteten av luften som är proportionellt med 1/temperatur. Så vid -10 grad har man 10% högre luftmotstånd än vid +20 grad, det är klart märkbart!
I (dyra) inomhus hastighetsskridskobanan har man därför en temperatur av +7 grad lite högre ovanpå isen för att få flera världsrekord.
Jag tror dock också att dubb är största boven.