Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Det skiljer åtskilliga Nmm mellan bra/dyra och billiga/dåliga lager. Räkna om det till gram på styva foten och jämför med andra motstånd så ser du att det inte är skit trots allt (inte så att man känner det när man rullar lite utan mer som i att man tappar några procent fart över en timma).kais01 sa:lagren är överskattade som en källa till friktion.
Tänker du högt nu? Gör inte det för då avslöjar du din dumhet...kais01 sa:om inte eventuellt justerbart lagerspel är direkt felinställt kan det säkert skilja flera tiondels watt mellan ett billigt och ett dyrt.
kan säkert göra ett antal sekunder på en vätternrunda.
Du jämför inte äpplen och handgranater nu? Virvelströmmar och cogging är ju inget nytt för de som lekt med annat än sig själv. Trodde det gällde alla men uppenbarligen inte.kais01 sa:ett lowend generatornav som är avstängt har däremot rapporterats kunna ge ett motstånd som kan jämföras med att ha ett par tiotals kilogram ökad vikt på cykel vid jämn fart på platten.
intressant info i gramjaktens tidevarv. inkopplad generator ska vi inte tala om.
emmer sa:Tänker du högt nu? Gör inte det för då avslöjar du din dumhet...kais01 sa:om inte eventuellt justerbart lagerspel är direkt felinställt kan det säkert skilja flera tiondels watt mellan ett billigt och ett dyrt.
kan säkert göra ett antal sekunder på en vätternrunda.
Du jämför inte äpplen och handgranater nu? Virvelströmmar och cogging är ju inget nytt för de som lekt med annat än sig själv. Trodde det gällde alla men uppenbarligen inte.kais01 sa:ett lowend generatornav som är avstängt har däremot rapporterats kunna ge ett motstånd som kan jämföras med att ha ett par tiotals kilogram ökad vikt på cykel vid jämn fart på platten.
intressant info i gramjaktens tidevarv. inkopplad generator ska vi inte tala om.
Håller pinsamt nog med.fhloston sa:Nu säger du att hjulen rullar bra, men jag har varit med om att hjulen har rullat dåligt om jag drar åt qr för hårt.
Tant_Trek sa:Håller pinsamt nog med.fhloston sa:Nu säger du att hjulen rullar bra, men jag har varit med om att hjulen har rullat dåligt om jag drar åt qr för hårt.
Eller knäckt röraxel?jonja sa:Tant_Trek sa:Håller pinsamt nog med.fhloston sa:Nu säger du att hjulen rullar bra, men jag har varit med om att hjulen har rullat dåligt om jag drar åt qr för hårt.
Är inte lagren för hårt satta då?