Trollhättan untie... Unite!

DevizioN

Medlem
Har nyligen börjat köra lite skog och skulle vilja se lite olika turtips i Trollhättan med omnejd.

Kartor med turtips o svårighetsgrad sökes! (eftersom jag inte är inavlad Thn bo)

Updaterar om det kommer in tips.

Det måste finnas ett par som kör här omkring som kan ge lite tips tycker man.

Trevligt med lite mer folk i skogen. Två tips, MTB-spåret på slätthult (söder om Skoftebyn) och MTB-spåret Strömslund (väster om stan). Själv brukar jag väva ihop lite av dessa samt Öresjö och NÄL, kanske ibland till Vänersborgs Skidstuga via Båberg Blåsut över Hunneberg. Hör gärna av dig om jag skall visa omgivningarna. Brukar försöka köra en mix av grus å teknik.

Mvh Peter

kontakta mig så får ni reda på hur ni tar del av Tsok Mtb/multisport/triathlon tränar så kan ni hänga på där för att få mer stig tips.

kjellon skrev:
-------------------------------------------------------
> Var exakt startar spåret på Slätthult?
>
> Har inte hittat detta...
>
> K

om duy åker på vägen mot själva gården så går det en väg upp till höger där har jag för mig att det sitter en skylt Mtb spår och det är starten, tror jag så ser jag det vart fall

Öster om Trollhätan så reser sig ett bergsparti upp ur slätten. Jag har sneglat på det längtansfullt många gånger när jag åkt förbi. Minns inte namnet på området, men är det bra cykling?

Aron skrev:
> Öster om Trollhätan så reser sig ett bergsparti
> upp ur slätten. Jag har sneglat på det
> längtansfullt många gånger när jag åkt
> förbi. Minns inte namnet på området, men är
> det bra cykling?

Det är två berg, Halle- och Hunneberg. Det går troligtvis att cykla på båda. Har inte provat än. Men man får akta sig lite på hösten när Knugen är där och försöker skjuta älg.

/ J

BRsimon skrev:
> kjellon skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Var exakt startar spåret på Slätthult?
> >
> > Har inte hittat detta...
> >
> > K
>
>
> om duy åker på vägen mot själva gården så
> går det en väg upp till höger där har jag för
> mig att det sitter en skylt Mtb spår och det är
> starten, tror jag så ser jag det vart fall

Det stämmer bra, vägen svänger vänster efter en liten uppförsbacke och där börjar spåret, mitt i svängen ungefär. Det är märkt med orangea markreringar på träden och är svårt att följa på en del ställen. Det finns lite skrivet om det på forumet tidigare, prova att söka på Slätthult.

/Henrik

Tillbaka
Topp