"Trollkärran" (cykelvagn).

Tessan92

Medlem
Hej, vet någon var man kan få tag på en ny broms till "trollkärran" (cykelvagn) själva handtaget. Det är knäckt i plasten vid fästet. Tror vagnen är från 2016.

Nu hitta jag det

Bilagor

• IMG_4095.png
    IMG_4095.png
    989.9 KB · Besök: 167
  • IMG_4094.jpeg
    IMG_4094.jpeg
    144.5 KB · Besök: 194
Tror det kan bli svårt om du inte lyckas hitta vagnens riktiga ursprung - det är sannolikt en vagn som "trollkärran" köpte in från någon annan tillverkare. Eller så får du hitta en kompis med 3d-skrivare som kan göra en kopia.

Hej, det är en begagnad som jag hade planer på att köpa. Men hittar ingen reservdel, och vagnen går inte att köpa längre. Får hoppa över köpet. Känner ingen med 3d-skrivare. Men tack för hjälpen ?

Det är fördelen med att köpa ett mera känt märke, jag fick tag i reservdelar till vår 9 år gamla Thule-kärra. Allt finns dock inte ens till dem.

Känns som det borde gå att fixa med rörfäste och klassiskt gångjärn annars. Själva bromsdelen sitter ju på andra sidan ser det ut som.

Om du inte bor i väldigt backiga delar av landet kanske inte ens bromsen behövs? Många vagnar säljs ju utan.

Vi klarade oss utan problem med en bromslös vagn, men som boende i Östergötland är jag egentligen diskvalificerad från att uttala mig...

Ett litet tillägg är att jag i princip aldrig använde bromsen på våra Thulekärror annat än för att spärra vagnen från att rulla iväg när man stod stilla.

Thule Coaster-kärran som vi har kvar som godstransport har bara en sådan broms, nere vid ena hjulet, och det funkar det med.

Har aldrig saknat broms heller.
Sprungit mycket. Nån enstaka gång med två barn och brant miljö kanske men generellt har det fungerat toppen utan.
Dock en fångstrem runt handleden, det har varit helt nödvändigt när det lutar. En broms ersätter fö inte den funktionen.

Beror nog på vart man bor. Har sprungit mycket hemma i Kristinehamn med vår Thule Sport 2 och våra två döttrar. Här får jag använda bromsen titt som sätt när man springer nedför från Djurgårdsplatån. Går för snabbt annars och blir ett slitsamt trippande om jag ska bromsa med kroppen.

Tillbaka
Topp