Tröskelpuls, långlopp, träning.

Cannondale jekyl 1000 sa:
Låter jobbigt det där. Vad händer om du ökar magnesiumdosen rejält?

Det är rätt så kämpigt ibland faktiskt.
Tar 500mg på kvällen och har inte provat mer än att köra dubbel dos och även ta på morgonen. Inte satt mig in i vad kroppen gör med för stort överskott faktiskt, åker det ut med urinen bara kanske man kan prova öka extra.

Raggamuffin sa:

Tar 500mg på kvällen och har inte provat mer än att köra dubbel dos och även ta på morgonen. Inte satt mig in i vad kroppen gör med för stort överskott faktiskt, åker det ut med urinen bara kanske man kan prova öka extra.

Man kan få en del magproblem vid överdosering vad jag vet. Bla magkramper ironiskt nog.

eketjall sa:
Raggamuffin sa:

Man kan få en del magproblem vid överdosering vad jag vet. Bla magkramper ironiskt nog.

Haha, ja där brukar jag vara förskonad så kanske dumt att utmana ödet =)

BjornR sa:
PiPPiW sa:
Fine, men tog i så jag var blå i några backar på slutet men kunde inte få upp pulsen ens till 140. Tvärnit på pulsen där. Körde med dubbla pulsband som visade samma siffror. Vafför blir det så? Är det normalt, ska jag tänka på nåt speciellt?
Låter som klassisk "bonk". Går att bonka så att man nästan får hallisar och bonka att man inte orkar men samtidigt är relativt klar i huvudet. Kan även vara muskeltrötthet.
Jo, så är det väl. Funderade över det där att det inte gick att få upp pulsen. Är det nån del i hjärnan som är smartare än vad jag är och slår igen butiken så att man inte gör sig illa eller nåt?

BjornR sa:
Att man cyklat massor av tid inomhus gör inte så mycket på längre turer. Musklerna måste också anpassa sig till längre tid när styrkan finns.
4:23 in i klippet. Kan vara tänkvärt.
Tack. Hela avsnittet var bra. Gillar deras videos skarpt. Bra information som levereras på ett trevligt sätt och dom kollar gärna på saker och ting från olika vinklar.

Fy fan vad det prövar pannbenet just nu - deltar i #ultraintervalchallenge - en mil var tredje timme, startade inatt 00:00.
5 mil i benen, har aldrig kutat längre än Lidingöloppet.

Bara att starta om efter två timmar vila...och försöka väcka benen, jisses vad stel man är. xD

Har sneglat på pulsen, och den beter sig lite udda, jag trodde det skulle vara som det brukar när energin tryter, att man inte orkar hålla såpass belastning att pulsen hålls på normal nivå, utan den tappar av med distansen.

Nu har jag nästan 10 slag högre snittpuls, och lite sämre tempo än nattens första pass - givet - jag var lite varmt klädd på senaste två milen...och då har jag medvetet lagt mig på ett tempo som gett mig strax under tröskelpuls.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp