Troy lee designs, storlekar?

Maxmix

Ny medlem
Hej.
Ska beställa det här kittet och Undrar hur troy lee designs är i storlekarna? Tänker mest på tröjjan om Medium är stor eller så. Vill gärna ha lite mindre kläder då jag inte använder min pressuire suit aif ;)Och är byxorna långa?
TLD%2009%20HEAD.jpg

Jag är 1,78 och väger 74kg och får in min Crc-noname pressuresuit i min randiga Troy Lee stl M, den blir inte så baggy men det gör inget för jag hade hellst kört i tempodräkt... M blir nog lagom slack utan skydd :-) T

Flippad, kan ju kanske vara bra och nämna hur lång du är, vikt osv när man pratar storlekar.
Skulle nog säga att TLD är ganska normala i storleken. Byxorna inte speciellt långa.
Jag är 181 och kör large. Funkar bra både med och utan krasch jacka.

Flippad unge, det vore som sagt bra att veta hur lång du är osv.

Jag e 183cm, väger 80 kg och har storlek Large. Det fungerar bra med full utrustning samtidigt som det funkar helt utan skydd.

Jag är 186cm lång och väger runt 70kg, kör medium på tröjan och 32 på byxorna vilket känns helt perfekt.

Skulle tippa på att du hamnar på de storlekarna med.

Simon G skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag är 186cm lång och väger runt 70kg, kör
> medium på tröjan och 32 på byxorna vilket
> känns helt perfekt.
>
> Skulle tippa på att du hamnar på de storlekarna
> med.

är det bredden eller längden som är 32 på byxorna? Och får du dra åt dem mycket innan dem sitter?

ja är 176 å väger 65 kg ..och ja har 32 på både mina shorts och mina byxor , sitter riktigt bra tycker jag och byxorna är lagom långa ...
Och tröjan ska du köra på medium , för jag har en large och den är rätt stor nu när ja har bytt skydd till mindre å smidigare skydd ...

Flippad_unge skrev:
> jag är 180 och väger 68 Kg kära vänner :)

Säg åt morsan å sluta snåla med maten då! :D

> är det bredden eller längden som är 32 på
> byxorna?

Bredden, 32" omkrets i midjan..

mm gör d för det är ingen skillnad på storlekarna mellan byxorna och shorts , inte på mina jag har jag kör med TLD Sprint Race shorts och TLD GP Luca byxor :)

Provade precis min TLD SE history i storlek Large, den är ganska stor. Blir till att sy in så jag slipper få inneboende. :P

Ps. Jag är 186cm & väger 71kg.

Tröjan är normal i storlekerna, kanske lite kort i ärmarna, men det ska väl vara så på crosskläder!

Byxorna däremot är lite lurigare, crossbyxor är ganska korta i benen (eftersom man har höga stövlar) överväg 32" eller 34" absolut inte 30" om du är 180 lång, då kommer du se ut som en turist....

Jag testade precis ett kit med en Medium och byxor på 32 GP Rasta.

Medium tröja var lite kort i ärmarna, lagom/baggy på bredden.
32 byxor var lite små i midjan och korta.

Slutsats:
Jag på 186cm/70kg:

Tröja:
Large: Lagom/lång i ärmar, redigt baggy med plats för inneboende.
Medium: Lite lite kort i ärmar (inte tvunget ont?) och ganska lagom plats för skydd.

Byxor:
32: Lite små i midjan och för korta.

Fick hem mina kläder idag!

blev ett par GP 32 som satt som en smäck trots 30 i shorts så byxor kanske man ska ha lite större?
Tröjan, en medium som passade mig perfekt, kort i armarna? njja liiite men inte alls mycket och det är skönast så än om det hänger ner över handskarna. Byxorna var dessutom INTe korta som många säger...tycker jag iaf. dem gick ner till mina skor menmen jag hade nog tur då?
nu är jag sjuk :/ blir till att testa dem ytterligare på söndag :D RACEDAY!

Hej jag är sugen att köpa ett TLD ställ från CRC men jag är lite fundersam på storleken. Tröjan bör storlek L passa men byxorna är mer krångligt. Jag är ganska lång (195 cm) och väger ca 85 kg. vilken storlek på byxorna bör jag välja då?

Preacher skrev:
> Jag är 188cm/83kg, kör L-tröja och stl 34 i
> byxor/shorts. Borde vara snarlikt för dig.

mmm +1, är 189/93 o kör med L/XL tröja och 34(L/XL) shorts. 189/93

Byxorna kommer ju bli tokigt korta om du har 34 i midja och är så lång.
Köp shorts är mitt tips...
Kompisen är knappt 190 och de flesta crossbyxor i storlek 34-36 brukar bli charlie chaplin stilen.

Tillbaka
Topp