Truvativ Firex - klingor???

GawD

Medlem
Tjosan!

Har lyckats köra itu min yttre och mellan klingan på mitt truvativ firex vevparti, 4 armat.

Vart inne hos cykelhandlaren och skulle beställa nya, men det fins tydligen inte att få tag på i Sverige....

Då tänkte jag att ngn här kanske har bytt på sitt, till någon annan fabrikörs klingor, eller om ni vet någon nätbutik som har??

Tacksam för hjälp/förslag

MvH
//Patrik

Ps. sökte här på forumet och fann att ngn tipsade om middleburn och raceface klingor, finns det andra?
FSA t.ex? Ds.

Edit av the_TnT: Inte SKRIKA.

Senast redigerad av en moderator:
jag bytte ut mellandrevet på mitt Truvatix Firex (från 2001 tror jag), satte på ett vanligt XT-drev, var visserligen "gamla" XT (2003 och tidigare), vet inte om det är ändrat, det passade helt perfekt.
Så gå till en välsorterad cykelhandlare och köp ett Shimano-drev (Deore, LX el XT), se bara till att du kan lämna tillbaka det om det inte passar...

Ring Vartex (Truvativ återförsäljare, www.vartex.se) de bör ha klingor till det, men det är som sagt standard 4bults så finns massor med andra tillverkares klingor som passar.

JO, Vartex är kollat...de har inte klingor.....

Nämligen så att de gör en utvärdering av vad som 'går åt' så de har inget på lager och inga planer på att ta in, ännu.

Finns ingen i Sverige som är 'skyldig så att säga' att hålla med reservdelar....

Är ganska ny inom sporten och ännu nyare med 'avancerad mekning' (allt utöver att laga punka ;) )
så har dålig koll på vad som är standard osv...

Men tolkar ditt svar Albion, som att de flesta 4håls klongor borde passa.

Tackar för hjälpen

MvH
//Patrik

Tillbaka
Topp