Tubdäck med söm

Tubdäck med söm
jag kanske borde starta ett nytt tråd men...

är det någon som gör tubdäck repair mot betalning i sverige - som i usa och england:

http://www.tubular-repairs.com/

har haft otur med vittorias finaste (3 stycken punkteringer på bakdäcket efter kanske 70 mil totalt) och vill inte kasta dom. Jag tror också att någon som har lagat några tusen kan göra det bättre än mig.

tackar

Tubdäck med söm
Känns som vissa människor får punktering oftare än andra. Eller har jag fel?

En annan känsla jag har är att kanttråd punkterar oftare än tub?

Själv brukar jag alltid tvätta däcken efter varje tur. Granska dem och pilla ut (om jag hittar) småstenar som satt sig. Då får man punkteringen hemma iallafall om det nu skulle börja pysa när föremålet, vad det nu kan vara tas ut.

Blir inte ventilen helt geggig av punkteringsspray? Funkar det bra att pumpa upp dem efteråt utan att det blir seeegt.

Tubdäck med söm
det känns som jag har otur när det gäller punkteringar ...

Jag kommer att börja tvätta däcken efter varje tur. Innan min tur igår hittade jag ett småsten/glassbit vilket blev en pyspunka under min cykeltur ...

Ventilen blir geggig av punkteringsspray - men man ska "rengöra den" med en liten tråsa när man använder sprayen så att ventilen inte blir för geggigt. Och då går det bra att pumpa upp - men jag än så länge vett inte hur bra punkteringsspray är på att hålla höglufttryck (jag pumpade bara till 70 igår).

Tillbaka
Topp