Tubdäck MTB - alternativ till Dugast

Dr_Rydell

Aktiv medlem
Vad gäller på tubsidan? Motsvarigheter till de däck jag har koll på: Rocket ron, Racing Ralph, Thunder Burt, race king och renegade.

Är dugast i en annan liga? Bra alternativ annars? Lätt men ändå mönster och hållbart och förstås rulla lätt.

Vad jag sett så landar man typ på samma priser, kan diffa nån hundralapp eller två. Ogillar du naturfärgade däcksidor så finns ju Dugast att få i svart också.

Challenge gör ju bra Cx tuber och de har mtb-tuber också, kan vara värt att kolla på?

Tufo's däck har jag läst massor av dåliga saker om, men har inga egna erfarenheter :(

Jag har bara kört Tufotuber på mtb: de har bra grepp, känns väldigt mycket följsammare och trevligare än de bästa kanttrådsdäck jag kört av andra märken. Huruvida tex Dugast är magiskt mycket bättre bet jag inte, men Tufo är i alla fall tillräckligt bra för mig. Stor fördel är punkasäkerhet och möjlighet att reparera effektivt med deras egen gucka.
(På lvg och cx har jag kört på Tufo, Challenge, Vittoria och Contis tubdäck. Där kan jag uppleva skillnaden att Vittorias latexslang läcker irriterande snabbt och deras våtgrepp är dåligt, Challenge är ömtåliga. Skillnaden i "känsla" har jag aldrig lyckats uppleva. Tror ärligt talat det till stor del är en del placebokänsla och ytterst få skulle plocka rätt märke i ett blindtest, men det är min gissning...)

Tillbaka
Topp