unsuspected
Aktiv medlem
Tubolito
Någon som har en använd eller trasig slang eller flera över? Ska användas för att fläta pizzaracket på domedagscykeln.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Hur kommer det sig att du valde tubolitoslangar till den cykeln och hjulen? ?Invigde mina Tubolito på girot idag, det var ju skaplig viktbesparing. 1 hg lättare än mina gummislangar innan! 40 gram!! Helt sjukt ju.
De är lite lustiga att montera, det blir ju som en fyrkantig grej när man pumpat upp dem, så får man bångla den på plats. Men väl på plats är det inga konstigheter. Ventilen är dock lite vek jämfört med den vanliga stålhylsan. Så man får vara lite försiktig när man pumpar, inte överdrivet, men man kan liksom inte bara dundra dit munstycket som förr.
Visa bilaga 350141
Grymt snygga också, matchar ju hojen perfekt :)
Visa bilaga 350142
Det är ju min "racer", så där kändes det som de kom som bäst till rätta. Har cyklat en den grus också, samt lite lätt stig. De verkar vara väldigt hållbara. Fast man får pumpa var tredje dag typ för de håller inte trycket som en vanlig slang.Hur kommer det sig att du valde tubolitoslangar till den cykeln och hjulen? ?
Antingen har jag haft tur, eller andra haft otur, men jag kör Tubolito både i skogen och på vägen (och har gjort det i flera år) och har faktiskt haft noll problem med dem. De håller luften bra, de verkar rimligt tåliga och reservslangarna tar inte upp all plats i sadelväskan. För mig funkar det så bra att jag inte orkar mecka med tubeless, men det verkar som att en del andra upplever dem som sämre än jag.Hej!
Tänkte höra om någon här har haft samma problem som mig med tubolito. Har haft tre slangar nu på 2-3år som inte håller tätt vid ventilen. Det uppstår läckage mellan plasten och metalldelen och då är de bara att kasta. Vet inte om jag har haft otur eller om det är vanligt förekommande, annars en bra produkt.