Tuna Rock Shox Revelation gaffel
Jag har precis fått min nya revelation 426 dual air. Jag ska installera den ikväll och nu är den stora frågan hur man ställer in den. Jag har tidigare aldrig haft en rock shox gaffel (bara fox gafflar) och jag har sökt en hel del på nätet om tuning för de här gafflarna men bara hittat ganska knapphändig information. Så nu vänder jag mig till happy som brukar veta det mesta:-)
Som jag fattar det så är den här gaffeln väldigt lik en Pike och det är ju en populär gaffel, det borde alltså finnas många som vet hur man gör.
Det verkar vara ungefär såhär man bör gå tillväga
1. Öppna all dämpning och ställ in lika luft i positiva och negativa kammaren, testa med lite olika tryck tills jag blir nöjd
2. Mixtra med trycket i negativa kammaren tills jag blir nöjd
3. Mixtra med returdämpningen
4. Mixtra med motioncontrol
5. Cykla ett tag och gör sedan om alltihop
Jag låser sällan gaffeln så floodgate är inte så intressant eller påverkar den motion control även när den inte står i låst läge?
Verkar det här rätt?
Som jag fattar det så är den här gaffeln väldigt lik en Pike och det är ju en populär gaffel, det borde alltså finnas många som vet hur man gör.
Det verkar vara ungefär såhär man bör gå tillväga
1. Öppna all dämpning och ställ in lika luft i positiva och negativa kammaren, testa med lite olika tryck tills jag blir nöjd
2. Mixtra med trycket i negativa kammaren tills jag blir nöjd
3. Mixtra med returdämpningen
4. Mixtra med motioncontrol
5. Cykla ett tag och gör sedan om alltihop
Jag låser sällan gaffeln så floodgate är inte så intressant eller påverkar den motion control även när den inte står i låst läge?
Verkar det här rätt?