Så om man handlar från Tune så gäller det att få grejerna i handen innan man betalar?
Ja om det är möjligt, min erfarenhet är nämligen att man inte ens säkert får det man har beställt.Så om man handlar från Tune så gäller det att få grejerna i handen innan man betalar?
Tjena. Jag köpte cykeln, och JA den har dessa repor och skav plus att den var helt fel ihopmonterad, med komponenter som inte hör hemma på den ramen bland annat veven med alldeles för stort drev utan offsett, som gick rakt in i ramen på första turen.. har försökt få hjälp med detta av Erik på tune, men inget svar.. Känner mig helt och fullkomligt grund lurad... Och vid åtskilliga försök att registrera ramen (som han sa att då får man ytterligare 3års ramgaranti) så finns inte denna... Men nu förstår jag varför... Detta är ju skit... Dock så har jag fått rätt på cykeln, men andra komponenter, så den funkar å trampa runt på, men många frågetecken kvarstår... JÄVLA SKIT!!! Jag säger bara en sak, håll er lååååååångt borta från denna butik!!!!!!!Visa bilaga 567288
Om någon ska slå till på denna 3T från Tune Scandinavia så kolla om ramen har röda prickar, ifyllnad p g a repor, på motsatt sida. Om den har det så är det min reklamerade ram som Tune byggt en ny cykel av!
Bollträ!Tjena. Jag köpte cykeln, och JA den har dessa repor och skav plus att den var helt fel ihopmonterad, med komponenter som inte hör hemma på den ramen bland annat veven med alldeles för stort drev utan offsett, som gick rakt in i ramen på första turen.. har försökt få hjälp med detta av Erik på tune, men inget svar.. Känner mig helt och fullkomligt grund lurad... Och vid åtskilliga försök att registrera ramen (som han sa att då får man ytterligare 3års ramgaranti) så finns inte denna... Men nu förstår jag varför... Detta är ju skit... Dock så har jag fått rätt på cykeln, men andra komponenter, så den funkar å trampa runt på, men många frågetecken kvarstår... JÄVLA SKIT!!! Jag säger bara en sak, håll er lååååååångt borta från denna butik!!!!!!!
Tjena. Jag köpte cykeln, och JA den har dessa repor och skav plus att den var helt fel ihopmonterad, med komponenter som inte hör hemma på den ramen bland annat veven med alldeles för stort drev utan offsett, som gick rakt in i ramen på första turen.. har försökt få hjälp med detta av Erik på tune, men inget svar.. Känner mig helt och fullkomligt grund lurad... Och vid åtskilliga försök att registrera ramen (som han sa att då får man ytterligare 3års ramgaranti) så finns inte denna... Men nu förstår jag varför... Detta är ju skit... Dock så har jag fått rätt på cykeln, men andra komponenter, så den funkar å trampa runt på, men många frågetecken kvarstår... JÄVLA SKIT!!! Jag säger bara en sak, håll er lååååååångt borta från denna butik!!!!!!!
EXAKT!Så om man handlar från Tune så gäller det att få grejerna i handen innan man betalar?
Hej, i min anmälan mot arn so jag vann kontaktade jag BMC Finland/sverige. De stod på min sida o om det stämmer som de pratade med mig om så har de avslutat samarbetet med Tune S.Vilka jävla sopor rent ut sagt. Borde kontakta BMC och alla märken de säljer och tala om vilket skämt till butik de har att göra med.
Mitt ärende är avgjort via ARN. Så det finns!ARN? Då kan de ju på sikt svartlistas åtminstone så kanske fler slipper bli blåsta.
Nu blir man ju förbannad på riktigt, detta var riktigt lågt. Gå ihop med den som reklamerat här och gå till ARN.Tjena. Jag köpte cykeln, och JA den har dessa repor och skav plus att den var helt fel ihopmonterad, med komponenter som inte hör hemma på den ramen bland annat veven med alldeles för stort drev utan offsett, som gick rakt in i ramen på första turen.. har försökt få hjälp med detta av Erik på tune, men inget svar.. Känner mig helt och fullkomligt grund lurad... Och vid åtskilliga försök att registrera ramen (som han sa att då får man ytterligare 3års ramgaranti) så finns inte denna... Men nu förstår jag varför... Detta är ju skit... Dock så har jag fått rätt på cykeln, men andra komponenter, så den funkar å trampa runt på, men många frågetecken kvarstår... JÄVLA SKIT!!! Jag säger bara en sak, håll er lååååååångt borta från denna butik!!!!!!!
Mitt ärende också! Tyvärr skapas ingen ”svartlista” längre. Nästan bättre och skriva en recension på Google för Erik på Tune har varken svarat ARN i mitt ärende eller svarat på något alls.Mitt ärende är avgjort via ARN. Så det finns!
Kan du lägga in fler sökord i tråden så fler hittar denna tråd?Följer Tune Scandinavias sida eftersom de har en del intressanta produkter. Har under en tid märkt att de verkar vilja förmedla att det går väldigt bra för dem. Tänker då på att dyra champagneflaskor ofta ”råkar” synas vid sidan av de produkter man gör reklam för. Idag har personen som håller i styret på Sparken Rolexklocka på armen. Jag tycker dessa bilder är lite fåniga och lusten att köpa deras produkter minskar i takt med förekomsten av lyxartiklarna som inte har någon koppling till cykling.
Av ren nyfikenhet, hur reagerar ni på deras reklam?
Har länkat till denna sida på deras Google recensioner.Mitt ärende också! Tyvärr skapas ingen ”svartlista” längre. Nästan bättre och skriva en recension på Google för Erik på Tune har varken svarat ARN i mitt ärende eller svarat på något alls.
Tjena. Jag köpte cykeln, och JA den har dessa repor och skav plus att den var helt fel ihopmonterad, med komponenter som inte hör hemma på den ramen bland annat veven med alldeles för stort drev utan offsett, som gick rakt in i ramen på första turen.. har försökt få hjälp med detta av Erik på tune, men inget svar.. Känner mig helt och fullkomligt grund lurad... Och vid åtskilliga försök att registrera ramen (som han sa att då får man ytterligare 3års ramgaranti) så finns inte denna... Men nu förstår jag varför... Detta är ju skit... Dock så har jag fått rätt på cykeln, men andra komponenter, så den funkar å trampa runt på, men många frågetecken kvarstår... JÄVLA SKIT!!! Jag säger bara en sak, håll er lååååååångt borta från denna butik!!!!!!!
Hej! Pga dålig erfarenhet med företaget ifråga mailade jag Tune och frågade vad dom tyckte... Svaret tog flera månader bevisligen men såhär lyder det:Hur har det gått mer det här ärendet mot Tune Scandinavia?
Har någon kontaktat exv. Tune tyskland och informerat dom om situationen?
Bra gjort! Det är ena skojare som håller på. Undra hur Pas Normal Studios tänkter?Hej! Pga dålig erfarenhet med företaget ifråga mailade jag Tune och frågade vad dom tyckte... Svaret tog flera månader bevisligen men såhär lyder det:
"This company used to be one of our thousand dealers worldwide but he was using our brand name without any permission. Legal actions have been started by the Tune GmbH against Tune Scandinavia to stop this. As a result we have stopped delivering this company and acted to shut down their Instagram and Facebook account. We feel very sorry if customers have been facing issues with Tune Scandinavia, we have done everything legally possible in the past years to stop them. "
Låter som att företaget är skapligt non grata. Jag hörde även rykten om att ett annat söttre cykelmärke inte fick betalt, så dom har slutat samarbeta med företaget också.
Jag orkar inte maila 3T och liknande för nu är mitt ärende utagerat.
Att de säljer sina överprisade cykelkläder i en butik som förknippas med exklusiva märken? Ptjae... Det är nog helt OK. Skulle inte tro att många märken gör research på om de återförsäljare de har är auktoriserade återförsäljare för deras andra produkter faktiskt.Bra gjort! Det är ena skojare som håller på. Undra hur Pas Normal Studios tänkter?
Låter inte proffsigt att om man inte gör resach om en ÅF man ska jobba med. Det är ju som att anställa någon utan att ta referenser.Att de säljer sina överprisade cykelkläder i en butik som förknippas med exklusiva märken? Ptjae... Det är nog helt OK. Skulle inte tro att många märken gör research på om de återförsäljare de har är auktoriserade återförsäljare för deras andra produkter faktiskt.
Låter inte proffsigt att om man inte gör resach om en ÅF man ska jobba med. Det är ju som att anställa någon utan att ta referenser.
Hittar inte hans annonser på blocket, har du nån länk?Nu är Tune Scandinavia ute på Blocket och säljer cyklar igen. Dyra BMC. Är någon intresserade av dem så kolla igenom dem noga innan köp eftersom det förekommer skumma delar och lösningar från butiken i Borås.
Se upp!
Då har Blocket tagit bort dem på grund av anmälan av annonserna.Hittar inte hans annonser på blocket, har du nån länk?
Verkar ju helkonstigt att Tune inte agerat tidigare på att ”tune Scandinavia” dels snott logga och dels genom att sno varumärke och profil utge sig för att vara en del av varumärket/företaget.
Det gör han. Han har hört av sig till mig en gång ang det jag skrivit på Happy. Det var innan jag anmälde honom till ARN.Undrar om den där Erik hänger här?
Han tjänar antagligen bra med pengar som inte syns eftersom han drivet det som egen firma.Och vad är det som gör att han fortsätter?
Äntligen. Hoppas nu också att PSN gör samma.