[Turtips] Cartagenaområdet Spanien LVG

PärH

Medlem
Hej,

Jag och tjejen ska ner till Spanien första veckan i April för att cykla lite landsväg. Vi kommer bo i Torre de la Horadada (ca 2 mil söder om Torrevieja).
Jag har varit och cyklat i Torrevieja några ggr så jag har hyffsad koll mot Murcia och norrut mot Torrevieja.

Däremot söderut har jag inte varit, ser ut att kunna vara riktigt fint ner mot Cartagena... Finns det några fina rutter därikring som är värda att köra?
Ser ut att finnas en del fina utsiktsplatser ner mot havet vid Cartagena, hur ser vägarna upp ut? Asfalterat?
Fina slingriga klättringar uppskattas :D

Tacksam för lite turtips :)

Mvh Pär

Många cyklar till Portman. Flyttade hem innan jag hann köra rutten själv och jag vet inte om det funkar med landsvägshoj (o det kanske inte är långt nog). Det finns ju en svensk fb-grupp där nere, har du spanat in den? Tror du kan få bra svar där.

Edit. Just det ja, Sierra Espuña. Om du gillar berg vill säga. Populärt både bland MTB o LVG-cyklister. Har kört där själv med MTB o bodde då över på Hotel Mariposa som var helt ok o hade låst cykelförråd.

Senast ändrad:
Många cyklar till Portman. Flyttade hem innan jag hann köra rutten själv och jag vet inte om det funkar med landsvägshoj (o det kanske inte är långt nog). Det finns ju en svensk fb-grupp där nere, har du spanat in den? Tror du kan få bra svar där.

Edit. Just det ja, Sierra Espuña. Om du gillar berg vill säga. Populärt både bland MTB o LVG-cyklister. Har kört där själv med MTB o bodde då över på Hotel Mariposa som var helt ok o hade låst cykelförråd.

Ja men då ska vi bege oss ner mot Portman får se hur det ser ut :)

Sierra Espuna såg trevligt ut men blir nog för långt, ca 10 mil enkel så det blir lite mastigt.
Ska kolla efter en FB grupp.

Tack för svar!
Mvh Pär

Ja men då ska vi bege oss ner mot Portman får se hur det ser ut :)

Sierra Espuna såg trevligt ut men blir nog för långt, ca 10 mil enkel så det blir lite mastigt.
Ska kolla efter en FB grupp.

Tack för svar!
Mvh Pär
Ja, jag har som sagt inte cyklat dit själv och vet inte vilket underlag det är men det verkar vara ett populärt mål i varje fall.

FB-gruppen är nog den här, jag verkar ha åkt ur den och dom har bytt profilbild så jag är inte helt hundra. Dom kan säkert svara på om man kan åka LVG-hoj till Portman och om det är värt det. Men det är nog denna gruppen ändå: https://www.facebook.com/groups/1706564106242074

Ha det kul o rapportera tillbaks här när du kommer tillbaka!

Senast ändrad:
Hej,

Jag och tjejen ska ner till Spanien första veckan i April för att cykla lite landsväg. Vi kommer bo i Torre de la Horadada (ca 2 mil söder om Torrevieja).
Jag har varit och cyklat i Torrevieja några ggr så jag har hyffsad koll mot Murcia och norrut mot Torrevieja.

Däremot söderut har jag inte varit, ser ut att kunna vara riktigt fint ner mot Cartagena... Finns det några fina rutter därikring som är värda att köra?
Ser ut att finnas en del fina utsiktsplatser ner mot havet vid Cartagena, hur ser vägarna upp ut? Asfalterat?
Fina slingriga klättringar uppskattas :D

Tacksam för lite turtips :)

Mvh Pär
Cartagena är ett av mina favoriter på Costa Blanca. Det är väldigt vackert område, väldigt kuperad terräng. Har aldrig tänkt att cykla där. Riktigt bra ide faktiskt.

Bilagor

• cartagena-spain-view.jpg
    cartagena-spain-view.jpg
    499 KB · Besök: 44
Hej,

Ja det ser verkligen fint ut vid Cartagena! Ser ut som man skulle kunna få till en riktigt fin lvg tur därikring också :)

Tyvärr blev sambon sjuk under veckan vi var ner ifjol så det blev ingen tur ända ner dit men det står på attgöra listan till en annan gång.

Mvh Pär

Tillbaka
Topp