Turtips för Blekinge sökes

Fredster

Ny medlem
Känner någon till några bra och stökiga leder i Blekinge? Jag vet att Ryssberget skall vara bra men jag söker leder längre österut.

/Fredster

Tjena....

hur långt österut pratar vi om??
själv bor jag i ronneby!
är det inte alltför långt bort så har jag några turer bla på blekingeleden skulle vara kul att ha nån o köra med....

då vill jag ha mer västerut, bor i karlshamn och börjar tröttna gravt på nytorpet...
passar på att undra över blekingeleden mellan khamn och sölvesborg, ngn som kört?

Yepp.
Blekingeleden = Skåneleden fram till Sågmöllan.

Strax innan Sågmöllan, splittas leden till Blekinge- resp Skåneleden.
Därifrån och vidare mot Olofström har jag inte kört, men bangar inte för att göra det om vi blir några stycken.

Blekingleden från Sölvesborg börjar bra, men efter några km så kommer man till ett gäng med grusvägar, den ene värre än den andra. En riktig pina på vissa ställen.
Från Grundsjön blir det lite bättre, efter ca 5 km är det i pricip mumma fram till spångarna en halvmil innan Sågmöllan.
Vi är tre pers som brukar använda Skåneleden, från Axeltorp och upp till länsgränsen.
Häng med en gång, tempot är ganska lungt...
Vi har hittat en hel hög med stigar som komplement till leden + en privat crossbana, som blivit min favorit!

LasseN

Calle, jag kommer att vara kring Ronneby i sommar så jag är mycket intresserad av cykla ihop. Var brukar du hojja kring Ronneby och Blekinge för övrigt?

/Fredster

Calle och Fredster,
Här kommer ännu en sommar-bleking. Känner till en hel del av ronnebyskogarna ( uppväxt i byn) och är på plats större delen av juli och många helger under sommarhalvåret.

Kör både lvg och mtb men kommande helg blir det bara mtb.

Maila gärna så kan vi kanske ordna något?
/håkan

Det verkar vara flera Sommar Blekingar som kanske kan köra en repa i sommar!!!!
Se denna tråd------------<http://happymtb.org/forum/read.php?1,35808,35808#35808>

Tillbaka
Topp