Två barn på en cykel?

Veinfors

Medlem
Två barn på en cykel?
Vad finns det för möjligheter att ha två barn på en cykel? Jag tänker att det borde finnas någon variant av dubbelsits för barn?

Jag har googlat utan större framgång.

För tillfället så har jag en unge framför mig och en bakom. Men ungen fram är för stor för sin stol nu.

Det optimala hade varit att ha båda bakom mig. Men det kanske blir för tungt?

Bilagor

• 20220312_085033.jpg
    20220312_085033.jpg
    972.8 KB · Besök: 361
Två barn på en cykel?
Vad finns det för möjligheter att ha två barn på en cykel? Jag tänker att det borde finnas någon variant av dubbelsits för barn?

Jag har googlat utan större framgång.

För tillfället så har jag en unge framför mig och en bakom. Men ungen fram är för stor för sin stol nu.

Det optimala hade varit att ha båda bakom mig. Men det kanske blir för tungt?
Lastcykel och släng ungarna på flaket.

Två barn på en cykel?
Lastcykel och släng ungarna på flaket.
Bäst hade varit att inte köpa fler cyklar. Har redan 8 i garaget ?

Men någon variant av öppet flak kanske hade varit något.

Det är mest för mindre utflykter som det ska användas.

Två barn på en cykel?
Blir det inte trångt om ena barnet redan är för stort för att sitta fram?

Cykelvagn körde vi med, har funkat bra i många år.

Två barn på en cykel?
Jobbigt när det är trångt i cykelförrådet, men... har kört barnstol, kärra, trehjulig lastcykel men kommit hem till denna.

Blev inte ens n+1, jag har helt ställt undan min vanliga stadscykel och kör bara Bullitt.

Bilagor

• 20220330_081112.jpg
    20220330_081112.jpg
    257.6 KB · Besök: 315
Två barn på en cykel?
Jag har en tid kört med detta ekipage när vägarna här på vischan har varit för leriga för Bullittens rel. smala däck (tjällossning) och för att jag var så okontrollerbart sugen på att gubbacykla med Albatrosstyret:

C2140F37-2CF2-43DA-95F5-27B459C0BF21.jpeg

Som synes så måste stolen komma ganska långt upp och långt bak för att mina hälar inte ska slå i grabbens fötter. Detta arrangemang funkar men cykeln blev läskigt lätt i framänden. Jag vill inte tänka på hur den hade uppfört sig med två barn där bak.

Däremot kan jag rekommendera Bullitt å det varmaste. Med ett barn i barnsadel bak och ett på flaket (här med moddad avsågad barnsadel) finns det inga sorger:

B27BA766-E24A-4FF0-8711-0C649A5B3E72.jpeg

Edit: Jag glömde ju bort att jag också hade en sadel på överröret. Du kan med andra ord lasta tre barn på cykeln och ett eller två i kärra…

…och sen cykla hela vägen till knäprotesoperationen.

Senast ändrad:
Två barn på en cykel?
Midjebälte. Men jag tror att den förutsätter någon form av stadscykel. Om du bor i Stockholm så kan du få komma och kika på min.
Snällt av dig. Jag bor i dom småländska skogarna. Har du nån bild på din cykel med den dubbelsitsen på?

Vad är det för ålder på dina ungar?

Beställde du den från den sidan som du länkade?

Två barn på en cykel?
Jag är lite sugen på att bara köpa en kärra. Tror ungarna hade tyckt att det var skoj. En enkel lösning.

Bra eller anus?

Bilagor

• Screenshot_20220330-164144_Chrome.jpg
    Screenshot_20220330-164144_Chrome.jpg
    81.5 KB · Besök: 108
Två barn på en cykel?
Den där har jag kört utrustning i bakom hojen. Lossnar i tid och otid pga skitdålig konstruktion. Välj den om du ogillar barn. Annars en Thule.

Jag har bara förstod hur otroligt bra var Thule (Chariot) vagn var när jag köpte en begagnad, billig vagn. Och tror att den fortfarande var mycket bättre än den här.

Två barn på en cykel?
Sidovagn. klart coolast i kvarteret.

Häromdagen mötte jag en cykel med barn i just sidovagn. Var lite läskigt då vagnen var låg och inte särskilt synlig. Inbillar mig att det kan bli en trafikfara då det är ett ovanligt ekipage, och folk inte förväntar sig en så pass bred till synes "vanlig" cykel.

Två barn på en cykel?
Om barnen inte längre får plats på cykelstolar återstår lastcykel, "busscykel" eller vagn. Med "busscykel" menar jag modeller som har förlängda kedjestag för att få plats två barn på rad, eller enorma sidoväskor. Finns några holländska tillverkare och jag har för mig att Salsa har/hade en i sortimentet. Vagn blir ju helt klart billigast, även om de kostar en del. Köp hellre en bra vagn, typ Thule. Alla genomtänkta finneser gör stor skillnad när ni ska på utflykt, när barnen är trötta osv. Dessutom är de säkrare. Köper du begagnat kan du sälja för samma pengar när barnen vuxit ur den. Cykelkärror duger tyvärr inte till mycket mer än att åka till affären/badstranden.

Två barn på en cykel?
Jag köpte en sits av pompom som skrev i tråden. Letade fram en gammal cykel som samlade damm hemma och monterade på stödet. Tror det ska bli bra. Får bli en provtur med ungarna imorgon.

Bilagor

• 20220417_102411.jpg
    20220417_102411.jpg
    589 KB · Besök: 225
  • 20220417_102419.jpg
    20220417_102419.jpg
    570.5 KB · Besök: 260
Tillbaka
Topp