Två DH-cyklar stulna i Östersund 31/7

Fredagen den 31 juli, runt kl 23, plockade någon våra DH-cyklar från cykelstället bak på bilen medan vi höll på att packa ur på Köpmangatan 2C i centrala Östersund, precis nedanför sjukhuset. En jävligt fräck stöld praktiskt taget framför näsan på oss.

Det var en Scott Nitrous 10 (2006) och en Kona Stinky (2005) som stals.

Scottcykeln är grå/svart, storlek S/M. Framdämpare: Marzocchi 66VF, 180 mm travel. Bakdämpare: Fox DHX 4.0. Race Face cranks. Hayes skivbromsar. SRAM X9-växlar. Monkey Bar-styre.

Konan är olivgrön med vit text, storlek M. Omgjord till single speed, alltså bara en växel. Framdämpare: Marzocchi Drop. Bakdämpare: Fox DHX 3.0 (? inte hundra på trean...). Hayes 9 skivbromsar.

Bilen som cyklarna togs ifrån är en röd Volvo 945, alltså en kombi, som även hade två landsvägscyklar på taket. Det rörde sig vid tillfället ganska mycket folk på gatan då det var under Storsjöyran och adressen är precis i stråket från Yrancampingen till festivalområdets entré. Det verkar som att tjuvarna cyklat från platsen på cyklarna.

Alla tips mottages tacksamt.

Sara & Linus

sara.ronnberg@gmail.com / 0702-552344
linushougland@gmail.com / 0705-455555

Bilder på cyklarna i originalutförande, tyvärr ej på de verkliga cyklarna då inga bra bilder hittats ännu.
Scotten:
item-1125845458.jpg

Konan:
2005-kona-stinky-1102955570.jpg

Senast redigerad av en moderator:
Fy alltså....Tråkigt o höra =(
Håller ögonen öppna här nere i Karlskrona, om de skulle vara så att nån
ska lämna in på service eller nåt i Sportsonbutiken.

mvh panos

Tack Panos! Tanken är att så fröet på så många forum som möjligt så kanske kanske någon hajar till nån gång och känner igen dem. Man vet liksom aldrig.

Fy fan säger jag bara. Dessutom så strör det ju sakt i såren att det förmodligen är cyklister själva spm stulit dem. Reservdelshojar. Eller pundare då, men isåfall brukar de försöka säljas lokalt och det kan nog bli svårt i östersund... Hoppas de kommer till rätta och/eller att försäkringsbolaget gör rätt. Lycka till!

trist att inte grejerna får vara ifred, som jag ser det är det antingen pundare eller snorungar som snott dom
Håller utkik i norra sthlm

Jag tar på mig Sundsvallsposten, skall patrullera dagligen,
har några kontakter i några cykelbutiker som jag kan lägga ut några trådar i.

Tillbaka
Topp