Två viktbögar i farten ! [Varning bilder]

Till Mr Skalman ..."Förvarar alla sina cyklar i lägenheten ??? eller är dom bara där när ni fotar/plåtar/knäpper kort :)".

Japp min e hemma i lägenheten, ett måste typ om jag vill ha den hel o inte isärplockad eller borta :(.

Testat http://www.weightweenies.starbike.com/ ? :)

Ni får nog börja hojja i en KC.135:a grabbar! Tänk vad smidigt om ni kunde köpa er gravitationslösa va? ;)

55659main_kc135-down.jpg

Annars finns det nog bara en lösning!

dr-phils-ultimate-weight-solution.jpg

Är inte ni trötta på folk som tycker det går lika bra att gå ner i vikt som att ha en lätt cykel. Doh.

Hmm. Jag trodde det var allmän kunskap att det spelar mer roll hur vikten är fördelad. Det är värre att ha vikten ute i armarna och benen. Varför var mitt inlägg dåligt, jag sa vad jag tyckte, jag frågade varför folk jämt måste lägga in den kommentaren, blir så jäkla irriterad rent ut sagt.

Tycker ni ser grymt snabba ut iaf ;o)
Det ena utesluter kanske inte det andra, jag skulle vilja gå ner en fem kg till, däremot så känns min 12,5kg FS riktigt lätt i skogen i jämförelse med min HT som väger ungefär detsamma, men det beror nog på att jag får hjälp av bakdämparen.
Kände på skoglings bajk idag och den var ju inte tung iaf, även fast det kanske e en normalvikt på en HT.

Antar att jag tar åt mig lite också eftersom jag har så förbenat svårt att gå ner i vikt :) Betydligt lättare för mig att banta cykeln känns det som.

Ett mycket stort dilemma för oss som tänker på vikten (på hojen) är ju att SID-gafflarna bara blir tyngre och tyngre. SID Race vägde ju ofta under 1200 gram 1998 - 2001, men sen har det dragit iväg. Jag tycker det är synd att de överlastar gafflarna med en massa onödiga finesser som väger bly och som man aldrig bryr sig om att justera.

Oskar skrev:
-------------------------------------------------------
> Ett mycket stort dilemma för oss som tänker på
> vikten (på hojen) är ju att SID-gafflarna bara
> blir tyngre och tyngre. SID Race vägde ju ofta
> under 1200 gram 1998 - 2001, men sen har det
> dragit iväg. Jag tycker det är synd att de
> överlastar gafflarna med en massa onödiga finesser
> som väger bly och som man aldrig bryr sig om att
> justera.

??? ta värsta SID:en, WC, den har inte direkt massa finnesser, låsningen är det ända, sen är det ju vara att justera allt med lufttryck. det är väll snarare att dämpningen blivit bättre, funktion föra vikt, så länge det inte rusar iväg hejdlöst.

Baltazar:

Låsningen väger, remoten till låsningen väger, justeringar kan göras utanför gaffeln o.s.v. - jämför det med en SID -98...

Skämt åsido, vad gillar du din Manitou Skareb Platinum SPV? Jag kollar runt litet efter ny gaffel nämligen; först tänkte jag att något annat än SID var otänkbart, men de har ju blivit så tunga nu att man faktiskt kan överväga de lättaste Skareb och Marathon-gafflarna.

Tillbaka
Topp