TwistLock tillsammans reglage för dropper...

TobiasLj

Aktiv medlem
Hej,
Har ett TwistLock reglage för lockout som i sig fungerar bra men det blir tight att få in handen för att kunna vrida ordentligt när det också sitter ett reglage för dropper. Dropperreglaget sitter i samma klamma som bromshandtaget.
Någon som använder TwistLock och har bra tips? Ett alternativ är så klart att flytta dropper till en egen klamma men är rädd att det då blir svårt att ha bra kontroll på den.
IMG_20210923_075714.jpg

Sätta dropperreglaget på högerhanden?
Ja, ett alternativ men då hamnar det tillsammans med växelreglage. Jag är helt ny vad gäller dropper så jag vet inte hur det brukar monteras men det verkar som att det oftast sitter på vänster tillsammans med lockout?!?

Vilket reglage är det?
Jag kör twistlock och Shimanos egna reglage på Shimanos broms och tycker det fungerar bra.

Du kan ju glida reglaget upp och ner.

Vilket reglage är det?
Jag kör twistlock och Shimanos egna reglage på Shimanos broms och tycker det fungerar bra.

Du kan ju glida reglaget upp och ner.
Det är det som följer med till en Bontrager Line Elite dropper. Sitter monterat i samma klamma som bromshandtaget, SRAM Level Ultimate.
Jag skall se om det går att glida det ner en bit men tror att jag behöver vrida hela klamman vilket även flyttar bromsen.
Det är tummen som är för fet för att få plats mellan spaken för dropper och TwistLock :-) Blir än mer spännande med vinterhandskar..

BontragerLineElite316DropperwMaxFlow_34840_B_Primary

Flytta dropperreglaget till egen klämma. Finns ingen poäng att ha det så långt in under handtaget.
Efter att ha flyttat, testat, flyttat tillbaka, testat... så blev det egna klämmor för både dropper (vänster) och växelreglage (höger). Vilken skillnad, bromshandtaget där det skall vara och dropper/växel tillräckligt nära men utan att störa.
Visst är det snyggt och "rent" med allt monterat i samma men det känns som att det går lite till överdrift.

Bilagor

• IMG_20211021_194236.jpg
    IMG_20211021_194236.jpg
    231.4 KB · Besök: 57
  • IMG_20211021_194252.jpg
    IMG_20211021_194252.jpg
    224.2 KB · Besök: 52
Tillbaka
Topp