Tycker du det är roligt med folie och bor i Göteborg?

PeoE

Medlem
Min sambo hade sitt andra inbrott i sitt förråd på fyra månader. Första gången tog de bara hennes Occam H30, nu fyra månader senare tog de dels hennes begagnade, men mycket snabbt älskade Trek Fuel EX 9.8 och min Occam H30 (man hade den goda smaken att lämna kvar två sunkiga hardtails..allt var ordentligt låst och tre dörrar för att komma in. Bara hennes förråd som hade påhälsning.
Så nu panikhandlar vi var sin cykel så att semestern vecka 28 kan bli av.
(Tja förutom väggmonterat golvankare, 14mm härdad länk som inte kommer i närheten av golvet, ABUs värstinglås med larm och ett hänglås med larm utanpå förrådet. Det blir nog en kamera i förrådet också om grannen som bor ovanpå kan tänka sig att låna ut lite Wi-Fi när nåt rör sig i förrådet. Har några liggande. Tills det där är ordnat får de stå i lägenheten.)

Min Occam satte jag folie på (så att tjuvarna har en fin cykel). Det är oklart hur många timmar och svordomar det tog, men bra blev det inte.

Men, med tanke på åtgärderna, hoppas jag kunna få ha kvar den här cykeln i många år. Så jag har köpt med folie till den.

Dock inser jag två saker. Jag har varit i Asien en månad och kommer hem på onsdag, samtidigt som cykeln levereras. Jag har hundra saker som har dykt upp och som behöver fixas (och flickvännen behöver få lite kompensationstid dessutom. Fredag-söndag är jag bortrest.
Och - jag är kass på det här…

Så, finns det någon som för, någon tusenlapp i ersättning eller så, skulle tycka att det var kul att fixa med folien? Det verkar ju så konstigt som att det faktiskt finns sådana!

Skicka i så fall ett PM till mig! ❤️

Fy, vilka typer! Är det polisanmält?
Off: Folie, roligt, Göteborg. Det var en Chalmerist, tror jag, som spände genomskinlig folie över toalettringen på en Handels'skola där när jag var studentordf. och gästade byn. Bara hört ryktesvägen.

det kommer nog tyvärr inte hjälpa ens med fastlåsta cyklar i just det förrådet.

ett tips kan vara att förvara t ex bakhjulen på annan plats.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp