Tyda karta - Vad betyder linjerna?

T.R.S.

Ny medlem
Funderar på att ta mtb´en ut till Vaxholm o käka en glass, vill inte cykla 274 och så lite på Bogesundsvägen som möjligt men ändå hinna fram innan glassbaren stänger. Var ju länge sen man försökte tyda en karta på det viset, har ingen fiffig kartbok med förklaringar hemma så vi försöker här istället:

map1.jpg ht=562

1: Den tunna bruna linjen betyder?

2: Den ännu tunnare streckade linjen betyder?

3: Den vita linjen med röda streck betyder?

MVH

Senast redigerad av en moderator:
1 = höjdkurvurvor. Om du tittar i högre övre hörnet så ser du att strecken bildar en höjd.

2 = Sankmark

3 = Lite knepigare... Gissar att det är nån form av motionsspår eller ridstig. Iallafall en väg som det inte går att köra bil på av någon anledning.

Stalle

Ok 3 = traktorväg, men cykla borde ju gå bra. Ang 1-2 var jag väl lite otydlig, det är inte höjdkurvor eller så jag e ute efter och inte sankmarken heller utan stigarna eller vad det nu är =)

Alltså

1: Den bruna linjen som går genom cirkeln uppifrån o ner, den tydligaste linjen i cirkeln.

2: Den streckade linjen som går från Hampviken nedåt höger i cirkeln.

Någon form av väg, stig, minfält är det ju men vad betyder dom? =)

MVH

Lite problem med att bifoga bilder, men här är två från Friluftskartan:

Picture30.png ht=230

2:
Picture31.png ht=364

Senast redigerad av en moderator:
Tack tack =) Högst troligt att jag cyklar vilse men det är tur att vattnet är på ena sidan o vägen på andra så så så himla fel kan det ju inte bli =) Nu ska jag ladda med pasta o sen lite förberedelser o så bär det av...o så.

Trevlig helg!

MVH

Tillbaka
Topp