U-bults helvete

eketjall

Ny medlem
U-bults helvete
Efter att åkt runt hela stan och letat efter u-bult så ger jag upp. Orkar inte ens googla mer.
Vart fan köper man U-bult online M6x50mm rektagunlär, så det kanske heter Bygelbult eller något annat.
Enligt bild. M6 50mm c-c mellan gängorna som måste gå ner till minst 10-15mm från botten på bygeln.
6128_u-bult.jpg

U-bults helvete
Är det inte av estetiska skäl viktigt så bocka en gängstång själv till önskade mått.
Gängstång finns det nästan överallt att hitta

U-bults helvete
emmer sa:
Sitter väl på klammers från biltema?
Sitter vad? M6?
Avgasklammer är M8, den är rund och har inte tillräckligt långa gängor.

Bocka gängstång ligger nog närmast till hands nu. Eller plattjärn och raka skruv. Inget av de alternativen blir riktigt snyggt eller praktikt tyvärr.

U-bults helvete
Används även att spänna ihop bladfjäderpaket, kanske nån biltillbehörsfirma. Swedol, kanske? Fast det är klen storlek.
Annars en industritillbehörsfirma. I Malmö brukar Agera fixa det mesta, finns nog nåt motsvarande i Tjockhult.

U-bults helvete
Jag bor inte i 08-land. Tyskarna hade specen på nätet och levererade till Schweden.
Lätt val efter att man redan spenderat 2-3h i fysiska butiker i E-tuna och minst lika många timmars googlande.

U-bults helvete
Som någon skrev här så går det alldeles utmärkt att använda sig av gångstig och boka själv för hand i skruvstäd, blir snyggt om man har lite fingertoppskänsla

U-bults helvete
Bor du i E-tuna kunde du ägnat 20min av dit liv med att ta bilen (cykel är väl sådär mellan orterna...) till Insede i Kungsör. Det de inte har i skruvväg finns inte.

Tillbaka
Topp