Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Uttömmande svar. "Och hur var det nu, en av de absolut viktigaste pusselbitarna i Sveriges strategi är ”skydda de äldre”? Hur har det gått med det? Kan man kalla det ett fatalt misslyckande kanske?"BFS, fundera ett tag på vad det här tecknet betyder: ?
Sedan kanske du inser att jag inte kallat det "fatalt misslyckande"...
En god nyhet: Boris har fått lämna intensiven!
Åhh, tuttinuttit då. Hurra!
Många har väl fyra dagar av ledigt framför sig. Tänk om inte alkoholen räcker till alla dagarna.. hemska tanke..Ledighet?
Alla som lämnar iva i dessa tider är goda nyheter :)
Även om det skulle gälla vissa högsta ledare i vissa länder?
De kanske har läst den här tråden (om Vitryssland bland annat) och tror att munsprit funkar lika bra som handsprit.Jäklar vad viktigt det är för många att få hälla i sig alkohol under ledighet...
Nu går vi in i långhelg och jag vill göra lite mer än att bara punktmarkera den här tråden. Kan vi komma överens om att fortsätta på inslagen väg. Alltså hålla god ton, skippa politik och annat tjafs så att vi slipper att stänga av fler personer, be happy helt enkelt. Glad påsk på er!
Jag skriver nästan inte alls, så det borde funka. Glad påsk på ett par meters avstånd!Jag skall sköta mig!
Rather safe then sorry? :pTurkiet förbjuder virtuella möten?
Det var en felöversättning, nån påpekade just det i twitter-tråden...Rather safe then sorry? :p
Synd. :pDet var en felöversättning, nån påpekade just det i twitter-tråden...
Jag skriver nästan inte alls, så det borde funka. Glad påsk på ett par meters avstånd!
Morgonen har börjat med wax on, wax off på världens skitigaste lilla bil. Vi skall ha en uteträff idag med mamma och syskon. Dit kan jag nog cykla, skall ändå såga grenar när jag kommer fram så svett är inget problem. Ensamcykling och avståndskalas ute det är rätt väl? Kanske kör vi knytis per familj så att inget nuddar andra släktmedlemmar.Det samma på dig! Glöm inte långfredag i morgon. Då skall man cykla!
"Ingen smittspridning i samhället" var nog fullständigt korrekt strax innan festen ?Visserligen bakom betalvägg, men ingressen säger ju något. Och utifrån det kan man ju fundera hur många som blev smittade på mellospektaklet samma kväll, där 35k samlades...
![]()
”Känns som att vi var på coronans ground zero i Stockholm”
”Ingen smittspridning i samhället” när Peter hade fest, hävdade FHM. En vecka senare var runt 70 gäster sjuka och två personer låg i respirator.www.dn.se
Var får du dom siffrorna ifrån?500-2000 döda under en vanlig influensasäsong i samma åldersspann .
500-2000 döda under en vanlig influensasäsong i samma åldersspann .
Mycket intressant, men jag är inte förvånad:
![]()
Svaga elever har förbättrat sig: ”En mindre revolution”
Distansundervisningen under coronakrisen har lett till att lågpresterande elever gör bättre ifrån sig, säger flera rektorer på gymnasieskolor till GP.omni.se
Någon som har några studier kring svåra influensasäsonger? Tänker på hur många som behöver intensivvårdas och hur många som dör. Med svår influensasäsong menar jag inte spanska sjukan.
Kan inte minnas att det brukar vara aktuellt med massgravar under 'vanliga' svåra influensasäsonger.
På FHMs hemsida finns detaljerade siffror från influensasäsonger flera år tillbaka. Årlig rapport säsongsinfluensa. Sjuka, döda, ålder, längd på säsong, iva vård mm..Ja, det är sånt jag undrar över. Hur lång anses en influensasäsong vara? Hur ser det om det går at bryta ner det i olika åldresgrupper? Jag har full förståelse för att det inte går att dra detaljer på en daglig presskonferens eller i ett 30 sekunders inslap på tv-nyheterna. Men om jag kan ta mig igenom denna https://jamanetwork.com/journals/jama/fullarticle/2764365 så borde jag kunna ta till mig motsvarande studier för en svår influensasäsong.
Det är som happy alltså. Man är oftast på och lär sig saker vare sig man vill eller inte.En kompis som är lärare på en av gymnasieskolorna här i Arvika berättade att närvarosiffrorna är högre och att det märks att fler är delaktiga på lektionerna som bedrivs på distans. Man loggar alltså inte bara in på morgonen för att få närvaro utan man deltar också aktivt på lektionerna i större utsträckning. Det är grymt bra!
Det låter som det jag är intresserad av. Du råkar inte ha någon länk till relevant sida? Jag har sedan länge givit upp om FHMs hemsida efter att inte fått annat än "Service unavailable" när jag försökt hitta något där tidigare. Ryktesvis ska där finnas någon sida med fördjupade råd och anvisningar för arrangörer av idrottsarrangemang. Det hade jag haft nytta av i början av mars men då sysslade FHM med annat.På FHMs hemsida finns detaljerade siffror från influensasäsonger flera år tillbaka. Årlig rapport säsongsinfluensa. Sjuka, döda, ålder, längd på säsong, iva vård mm..
Den naturliga frågan att ställa sig då är ju vad det är som inte funkar i den vanliga fysiska skolan? Stökigt? Mobbning? Annat?
Dagens Idrott och hälsa är lite annat än förr. Nu senast fick min son i uppgift att undersöka fysisk och psykosocial arbetsmiljö genom att intervjua olika yrkeskategorier.Idrottslektioner bedrivs i form av Zwiftande!?
Visst, det finns säkert andra än rent fysiska inslag. Dock tror jag att idrottsämnet är ett av de som är svåra att bedriva fullt ut på distans.Dagens Idrott och hälsa är lite annat än förr. Nu senast fick min son i uppgift att undersöka fysisk och psykosocial arbetsmiljö genom att intervjua olika yrkeskategorier.
Visst, det finns säkert andra än rent fysiska inslag. Dock tror jag att idrottsämnet är ett av de som är svåra att bedriva fullt ut på distans.