[UÄ] Coronatråden 4
I just det där fallet är de nog det.Diktaturer är verkligen föredömmen...
Även på ekonomisk utveckling och höja folkets levnadsstandard verkar de vara rätt duktiga. Framförallt jämfört mot andra diktaturer.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
I just det där fallet är de nog det.Diktaturer är verkligen föredömmen...
Handspriten ska ju vara minst 60-70% någonstans, så jag tror att det gäller även för munsprit. Alltså - strohrom på fastande mage är det som gäller. Skål!
FHM säger ju dagligen att det är bra att komma ut och röra sig. Det är sociala kontakter som skall undvikas. Så om du ser fler gamla i skogen än vanligt så följer de ju bara Tegnells råd.Absolut knäppisar fanns redan innan men nu får de inte samlas och vara knäppa tillsammans utan är ute och går runt i naturen mycket mer. Fler gamlingar med fler åsikter om förbud. Väldigt lustigt när en stor del av den generationen inte ens kan följa tydliga råd som riktats mot dem
Det roliga är att läkaren som i artikeln uttalar sig extremt kritiskt mot byråkratin är son till Johan Giesecke (fd statsepidemiologen som sitter i tv stup i kvarten och försvarar myndigheterna). Undrar vad pappa tyckte om det...Nästan som den banala ondskan.
Jo om du läser det jag skrev är det ju det jag menar, många fler i skogen än vanligtvis för att de följer råden. Men lustigt att hitta på egna förbud när många i sin egen ålder inte ens kan följa råden, alltså alla gamlingar som går runt på stan och passar ungar.FHM säger ju dagligen att det är bra att komma ut och röra sig. Det är sociala kontakter som skall undvikas. Så om du ser fler gamla i skogen än vanligt så följer de ju bara Tegnells råd.
Kan inte språket.
Men visst, får man bli granne med Ole Einar Björndalen så.
Annars känns Tjeckien eller Ungern som ett mer attraktivt alternativ.
Kan inte språket.
Men visst, får man bli granne med Ole Einar Björndalen så.
Annars känns Tjeckien eller Ungern som ett mer attraktivt alternativ.
Det är lugnt experten Ann änglarna och co som nämnas på sida 29 här har redan lösningen vi kommer få chip i pekfingren så får alla 5G smart va? Det va nått 10D frekvenser också så kanske går utan chip om du har rätt längd på pekfingret.Synd att det inte flyger så många plan i luften nuförti’n; hur ska han kunna skicka ut signalerna via chemtrails nu?!?!??????
Och en annan fundering. De flesta som har dött är gamla, medel eller medianåldern är 80 år (minns inte vilket). Många har dessutom andra underliggande sjukdomar. Det kan låta cyniskt men se det mer som en akademiskfilosofisk tankebana:
Många av dessa som dör har alltså nått en ålder där man vet att man spelar schack med döden mest hela tiden. Vinterkräksjuka, isfläck på gatan eller annan slumpartad händelse kan och kommer säkerligen släcka livet för många av dessa. Kan man då säga att de dött pga händelsen eller av ålder? Det är nog mycket få som bara blir "gamla" och till sist lugnt somnar en natt utan att vakna. Med andra ord. Många av dessa kanske alltså ändå hade dött inom säg en treårsperiod.
Så hur kommer det se ut på sikt? Kommer vi få ett hack i dödligheten i år, för att sedan ligga lite under snittet under ett par år framåt? Det blir så att säga en utrensning av samhällets just nu svagaste.
Det är ju svårt för dig att avgöra om hon har ett viktigt uppdrag ute. Hon kanske skall lägga pinnhögar på alla stigar i skogen, eller kanske gå med små hundar och långa koppel?En liten observation från Karlstad om det här med att äldre bör hålla sig inne för att undvika smitta. Icke! Nästan de enda man ser ute på stan i affärer osv är 70+ och ungdomar.
Läste nyligen en insändare där en pensionär ondgörde sig över lov och att ungarna är ute och rör sig i det offentliga och det är föräldrarnas förbannade ansvar och skyldighet att hålla dem inne. De kan ju smitta äldre och det är hennes mänskliga rättighet att gå ut på promenad. Jamendåså, det är väl barn och ungdomars rättighet också att vistas ute? Om hon såg ungdomar och barn ute så ska hon polisanmäla detta! ?
Undar vad farbror blå säger då till kärringen? Men jisses vad en del människor kan vara dumma i huvudet. ?
Förlåt, men jag måste påpeka att källan är Konstapel Bajas!Nu förbereder man kravallpolis att skicka ut till sjukhusen i Sthlm. Det befaras stök när vårdplatserna tar slut.
![]()
Poliser redo: ”Kan bli coronastökigt vid sjukhus”
Över 20 poliser med kravallutbildning kommer att finnas i beredskap vid sjukhusen i Stockholm. Anledningen är att man bland annat befarar att det kan bli stökigwww.aftonbladet.se
Nu förbereder man kravallpolis att skicka ut till sjukhusen i Sthlm. Det befaras stök när vårdplatserna tar slut.
![]()
Poliser redo: ”Kan bli coronastökigt vid sjukhus”
Över 20 poliser med kravallutbildning kommer att finnas i beredskap vid sjukhusen i Stockholm. Anledningen är att man bland annat befarar att det kan bli stökigwww.aftonbladet.se
Förlåt, men jag måste påpeka att källan är Konstapel Bajas!
Han har inte sagt vilken påsk...Var det idag som Tegnell skulle ge en prognos hur många som bär på smitta i sthlm just nu? (De hade utlovat ngn form av resultat på bredare test innan påsk..?)
Det är ju inte så konstigt, stöket befaras ju när vårdplatserna tar slut. Hur det ser ut just nu är ju helt irrelevant för den frågeställningen.Ur artikeln:
”Sjukhusen i länet vill inte kommentera uppgifterna utan hänvisar till Region Stockholm. Aftonbladet har sökt regionen för en kommentar. De svarar att det är ”ovanligt lugnt kring sjukhusen”, och hänvisar frågor om kommenderingen till polisen”.
Jag tror inte det kommer nåt idag, också blir det Wallensten som får stå och ta frågorna om det.Han har nåt på g i Stockholm..får se om det kommer idag, 23:59 i morgon eller nästa påsk
Det är ju inte så konstigt, stöket befaras ju när vårdplatserna tar slut. Hur det ser ut just nu är ju helt irrelevant för den frågeställningen.
Innebär det att många framför allt i Stockholm är immuna?
– Det är inte alls säkert, eftersom det beror på hur människor rör sig och vilka åtgärder vi vidtar. Under nästa vecka ska vi försöka få en bild av hur det ser ut på den punkten.
Bekräftar mina misstankar. FHM har säkert lite kompledigt att ta ut och har tagit tidig påsk.Du har nog rätt. Nästa vecka säger han i Sydsvenskan
De ska väl gå ner till 60% som vi andraBekräftar mina misstankar. FHM har säkert lite kompledigt att ta ut och har tagit tidig påsk.
Lyssna på vad han säger. Han för ett långt resonemang angående diverse modeller och ett mer enkelt och handfast resonerande kring siffrorna. Han säger att det är fritt fram att göra andra antagande än de han gör men om någon gör det bör man fråga vad dessa antaganden är baserade på. Min spekulation baserat på hur han väljer att formulera sig är att 50% är det minsta antal smittade han förväntar sig.50% smittas ”bara”? Attans, då blir det ju ingen flockimmunitet...
Jag misstror inte vad han säger, jag tror det här blir mycket värre och utdraget än vad många tror, helt i linje med vad han säger. Inlägget ovan var skrivet med viss ironi...Lyssna på vad han säger. Han för ett långt resonemang angående diverse modeller och ett mer enkelt och handfast resonerande kring siffrorna. Han säger att det är fritt fram att göra andra antagande än de han gör men om någon gör det bör man fråga vad dessa antaganden är baserade på. Min spekulation baserat på hur han väljer att formulera sig är att 50% är det minsta antal smittade han förväntar sig.
Varför ska man lyssna på vad Osterholm säger? Han och den grupp han leder publicerade i januari och början av februari sina förutsägelser/prognoser gällande vad som skulle utspela sig inom den närmaste tiden: få fall som sedan snabbt ökar när smittan fått fäste i en befolkning, sjukvård som inte riktigt förmår hantera antalet fall, hotspots, pandemi med mera. Det är bara att boka av punkt efter punkt mot vad som verkligen har hänt.
Har man 1 timme och 24 minuter över kan man i denna föreläsning från en boktour från 2017 få en bild av vad han sysslat med tidigare. Under frågestunden kring 1 timme och 16 minuter svarar han på några intressanta frågor.
%!
FHM säger ju dagligen att det är bra att komma ut och röra sig. Det är sociala kontakter som skall undvikas. Så om du ser fler gamla i skogen än vanligt så följer de ju bara Tegnells råd.
Ja.722 nya fall idag. Den svenska modellen funkar
Vi kommer kanske ha ett samhälle kvar när detta är över. Har våra grannar det?Skulle även säga att vi rent befolkningsmässigt per skallar snart.har lika många fall som.våra tre grannländer har sammanlagt. En alldeles lysande plan Sickan!