[UÄ] Sverige är bäst.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Bara bäst?Fin bild.
Men bäst? I vilka avseenden? Mat? Skolresultat? Folklig inflytande? Priset på sprit? Cykelvägnät? Väder? Fotboll?
Grym bild för övrigt
Håller med. Finns inget annat land jag skulle vilja bo permanent i.
Jag tror att människan är väldigt anpassningsbar. Det finns saker jag gillar med Sverige som en hel del andra länder inte har. Å andra sidan finns det saker som andra länder har och som jag uppskattar men som Sverige inte har eller bara har i mkt liten utsträckning. Så, jag kommer nog inte flytta från Sverige i brådrasket, men vore jag tvungen är jag helt säker att det finns andra platser i världen jag skulle kunna trivas på också.Påminner om det svaret man kan förvänta sig av vem som helst i vilket land som helst. Visst är det konstigt? ;-)
Jag tror att människan är väldigt anpassningsbar. Det finns saker jag gillar med Sverige som en hel del andra länder inte har. Å andra sidan finns det saker som andra länder har och som jag uppskattar men som Sverige inte har eller bara har i mkt liten utsträckning. Så, jag kommer nog inte flytta från Sverige i brådrasket, men vore jag tvungen är jag helt säker att det finns andra platser i världen jag skulle kunna trivas på också.
Du verkar ha lite annorlunda resmål. Tycker Sverige är som många andra länder, en del saker är ok, andra rätt kassa.I sverige tror man att man är bäst, det räcker väl? :D Nej men faktiskt... De flesta länder man är i är ju rena u-länderna samhällsmässigt...
Priset på sprit är bästFin bild.
Men bäst? I vilka avseenden? Mat? Skolresultat? Folklig inflytande? Priset på sprit? Cykelvägnät? Väder? Fotboll?
Haggis!Scotland är rätt bra också. Fina vägar, vackert landskap, trevligt folk och för att vara en del av GB - rätt bra mat.
Jodå. Årstider är fina när dom verkligen är. Sen har vi långa perioder då det varken är höst, vinter, vår eller sommar. 7 plusgrader och några tusen meter tjockt molntäcke ovanför. Då lever vi i orchernas land.Vädret är bäst! Jag uppskattar variationen med alla fyra årstiderna.
Vädret är bäst! Jag uppskattar variationen med alla fyra årstiderna.
Ja, men det gäller väl upp till Dalälven ungefär, dvs södra tredjedelen. Sverige är större än så.Jodå. Årstider är fina när dom verkligen är. Sen har vi långa perioder då det varken är höst, vinter, vår eller sommar. 7 plusgrader och några tusen meter tjockt molntäcke ovanför. Då lever vi i orchernas land.
Haggis!
Jag tänkte göra haggis men det får ligga på is, jag får inte tag i lunga just nu.Det är faktist rätt gott, mycket skaldjur, Arbroath smokie, crossover med indiska rätter, det finns rätt mycket kul och gott! #åsikt
Brukar finnas i skärholmen. Murins livs brukar ha.Jag tänkte göra haggis men det får ligga på is, jag får inte tag i lunga just nu.
Om tråden inte bara handlar om ryggdunkande och bygga nationalism så skulle man kunna fråga vad som avses med ”Sverige”?Nationer och stater är bara påhitt i människors hjärnor..
Därom tvistar svenska politiker.Det är väl därför man har länder, så att folk som pratar samma språk och gillar ungefär samma saker kan bestämma själva hur dom vill ha det... Mera Midsommar & Midvinterblot !