UCI DHI WC 2019

Plush

Moderator
Forumvärd
UCI DHI WC 2019
Startgas sa:
När det är lerigt så vet man att det är halt, när det är dammigt så är det inte lika beräkneligt. Enligt mig.

Alla som varit i t ex Åre när det är sådär torrt, vet att det där mjölet som blir i spåren är mycket mycket halare än lera... Det är absolut fullt beräkneligt. Enligt mig.

Senast ändrad:

Erik O

Aktiv medlem
UCI DHI WC 2019
Varför pratar vi inte mer om det här? Grymt rejs igår på en kul bana. Trodde pierron skulle få svårt efter Brunis åk men jädrar vilken satsning, sjukt imponerande.

Riktigt bra tävling förra veckan i Andorra också förresten.

JesperA

Medlem
UCI DHI WC 2019
Alltid kul att se Pierron i högform, har varit samma sak ett par gånger nu; Bruni drar av en sekund på ledaren, sen kommer Pierron & filar bort ytterligare 2 sekunder på Brunis tid, sjukt imponerande.

Sen Vali Höll snabbare än elite damerna också???

Mini_me

Aktiv medlem
UCI DHI WC 2019
Erik O sa:
Varför pratar vi inte mer om det här? Grymt rejs igår på en kul bana. Trodde pierron skulle få svårt efter Brunis åk men jädrar vilken satsning, sjukt imponerande.

Är sjukt kul att kolla på! Snabba banor - snabba fransmän - bra sändning på RedBull TV??

Jolinwood

Aktiv medlem
UCI DHI WC 2019
Rejäl pizza och downhill-världskuppen på rebull-tv är månadens höjdpunkt! Tack redbull.

Les Gets såg ut att vara ett fantastiskt fint ställe, men själva WC-banan var lite tråkig att titta på tycker jag. Det var väl kul att se DH-proffs cykla 60km/h på gräs tre fyra gånger men sen var ju det gjort så att säga. De sista svängarna innan mål kändes bara onödigt långa för de tycktes inte påverka tiden ändå

Startgas

Aktiv medlem
UCI DHI WC 2019
Jag tyckte den var underhållande. Intensivt skogsparti och offcamber-kurvor där jag trodde varenda åkare skulle gå omkull. Men visst, särskilt varierande var den inte, men tyckte det räckte gott och väl.

Erik O

Aktiv medlem
UCI DHI WC 2019
Tycker banan är riktigt kul. Dels för att den skiljer sig en del från de flesta andra banorna och för att det är läckert när åkarna ligger med tvåhjulsläpp i sjukt höga farter.

Kul med brendan också.

Tomcaten

Aktiv medlem
UCI DHI WC 2019
Jag tyckte att Greenlands åk var grymt. Bruni med såklart men Pierron kunde lika gärna kraschat ut som han nästan gjorde i övre partiet ett par sek efter start.
Äntligen kom Brendog tillbaka och ett tag såg det ut som att Mick Hannah skulle göra samma sak så det var synd att han inte gjorde det.

zinkpasta

Aktiv medlem
UCI DHI WC 2019
Tomcaten sa:
Jag tyckte att Greenlands åk var grymt. Bruni med såklart men Pierron kunde lika gärna kraschat ut som han nästan gjorde i övre partiet ett par sek efter start.
Äntligen kom Brendog tillbaka och ett tag såg det ut som att Mick Hannah skulle göra samma sak så det var synd att han inte gjorde det.

Klart Pierron körde på som fan när han visste vad som stod på spel om han skulle vinna med >2.5s. :-D ..Men ja, det var lite sladdrigt, dock kul att se de sjuka tvåhjulssläppen et.c.

C-dale

Aktiv medlem
UCI DHI WC 2019
Kul att se åt det går att köra fort med olika stilar. Påminner om gamla tider mär man fick se John Tomac brutalsladda nerför banan för att följas av Nico V, som såg ut att vara på väg tiĺl kyrkkaffet.

Tomcaten

Aktiv medlem
UCI DHI WC 2019
Det ser för mycket ut som lotto när Pierron kör. Påminner om en kaxig Remy Thirion som vann i Andorra för några år sedan.

Idag ser man knappt till Thirion och så tror jag med kommer att hända Pierron. De är bara flugor som är kortlivade.

Hatt av för Brendog som jag länge velat se komma tillbaka och Crash Bulldog men inte minst Minnaar som börjat värma upp nu=)

Startgas

Aktiv medlem
UCI DHI WC 2019
Tomcaten sa:
Det ser för mycket ut som lotto när Pierron kör. Påminner om en kaxig Remy Thirion som vann i Andorra för några år sedan.

Idag ser man knappt till Thirion och så tror jag med kommer att hända Pierron. De är bara flugor som är kortlivade.

Hatt av för Brendog som jag länge velat se komma tillbaka och Crash Bulldog men inte minst Minnaar som börjat värma upp nu=)

Thirion har ju inte varit top 10 på länge, men han brukar väl alltid finnas med kring plats 30-15 tror jag. Och det är ju inte helt dåligt egentligen, även om jag knappt noterar att de åkarna med det tempot finns. :)

Petter.T

Medlem
UCI DHI WC 2019
Startgas sa:
Tomcaten sa:

Thirion har ju inte varit top 10 på länge, men han brukar väl alltid finnas med kring plats 30-15 tror jag. Och det är ju inte helt dåligt egentligen, även om jag knappt noterar att de åkarna med det tempot finns. :)
Med tanke på att han bröt ryggen för 2 år sedan är det rätt bra jobbat.

Klorofylltalibanen

Aktiv medlem
UCI DHI WC 2019
Mini_me sa:
Erik O sa:

Är sjukt kul att kolla på! Snabba banor - snabba fransmän - bra sändning på RedBull TV??

Precis, Vilken TV-sport. SICK!!!
Jag fruktade att man skulle behöva se frakturer och axlar ur led nyss men det var bara Nina Hoffmann som körde som hon alltid gör. Å vilken körning av Cabirou, det var klasskillnad.

Verkar ha varit ojämna förhållanden under killarnas kvalificering om tittar på startlistan. Är det Pierron som tar det idag?

JesperA

Medlem
UCI DHI WC 2019
Jadu, att någon fransos tar det iaf är en lågoddsare, så Pierron är ett säkert kort, eller kanske Bruni.

1) Pierron
2) Bruni
3) Brosnan (inte en aning vem som kan ta sig till 3:d men tar stabile Brosnan för skojs skull)

JesperA

Medlem
UCI DHI WC 2019
larsaw sa:
Hoppas på Greenland, han verkar på G och har alltid kört bra i VDS.
Dock känns grodorna oövervinnerliga just nu...
Fan, jag var så nära att ta Greenland men han brukar ju alltid göra något misstag när han grönar, aja kul att se iaf, skickade hojen rejält. Dom flesta hade 60kim/h i speedtrappen, Greenland hade över 65 :D

Edit: Vafan händer, den pallen hade jag inte gissat

Senast ändrad:
D

Deleted member 43681

Guest
UCI DHI WC 2019

moros

Aktiv medlem
UCI DHI WC 2019
Stekiga om man är 20-ish och toppåkare. Annars inte, ser ut som de kommer från julas 3 för 99 - ställ. Men visst, smaken är delad och allt det där. Har hört att det finns de som inte gillar kantareller

marr

Moderator
Forumvärd
UCI DHI WC 2019
moros sa:
Stekiga om man är 20-ish och toppåkare. Annars inte, ser ut som de kommer från julas 3 för 99 - ställ. Men visst, smaken är delad och allt det där. Har hört att det finns de som inte gillar kantareller

No way dude!? Hur fan kan inte gilla, kantareller?

JesperA

Medlem
UCI DHI WC 2019
På tal om kantarell, var ute i skogen förra veckan men alla var stulna, gick till affären idag & såg att dom kostade 300kr/kg, är det normalpris? Kändes lite dyrt kan en tycka

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer