UCI Road World Championships 2013

DN sport har iaf en liten notis om det. Dock inte alls lika stort som att Zlatan just nu sparkar på en boll tydligen.

BOFH skrev:
-------------------------------------------------------
> DN sport har iaf en liten notis om det. Dock inte
> alls lika stort som att Zl*t*n just nu sparkar på
> en boll tydligen.

Nej! Zl*t*n och b*ll heter det!

Ruggigt bra och taktiskt kört av Emma idag... låta US, Italien och Holländarna jobba och själv gömma sig lagom inför slutet. Vos rår väl igen på alls, hon är som Eddie Merckx, helt outstanding i sin tidsålder... tycker Emma gjorde all som kan begäras idag!!! Grattis!

arnehavre skrev:
> Ruggigt bra och taktiskt kört av Emma idag...
> låta US, Italien och Holländarna jobba och
> själv gömma sig lagom inför slutet. Vos rår
> väl igen på alls, hon är som Eddie Merckx, helt
> outstanding i sin tidsålder... tycker Emma gjorde
> all som kan begäras idag!!! Grattis!

Håller med. Dessutom hade Marianne fördel av att ha flera lagkamrater med som kunde hjälpa till och styra loppet. Skönt att se att de ändå inte gav upp jakten innan upploppet och att Emma tog spurten.

Ingen dålig rad Vos har på linjelopp på VM sen 2004 (två första som junior): 1,2,1,2,2,2,2,2,1,1. Jobbigt för konkurrenterna att ha en motståndare som verkar ha andraplats som lägstanivå!

Lägg till OS-guld 2012 och lite guld i CX och på bana. Enda egentliga plumpen i protokollet vad gäller mästerskap är väl sjätteplatsen i OS 2008.

Horner. Eller tävlar han i H40?

Sagan vinner om han är med i slutet, men det tror jag inte att han är. Jag säger Valverde.

Skojade bara om Horner. Men visst vore det festligt om farfar Horner bara stod upp och drog ifrån alla!

Tänkte säga att banan är för tuff för Cancellara, men nu när Nostradamus har tippat honom så får jag väl äta upp det. :-)

Fliken skrev:
> Får väl helgardera med Gilbert, men det blir
> inge vroom-Froome i alla fall.

Vadå helgardera, har din kristallkula blivit suddig eller?

Tillbaka
Topp