Udda design...

Muerto

Ny medlem
Udda design...
Vad i hela friden är det här???
24572_ogl_s.jpg

Udda design...
Kriminellt ful!!!! O vad är det för spröt som sticker ut i bakändan.. för det kan väl inte vara ett... nä.. det kan det väl inte...

Udda design...
Jag har ingen aning men jag gissar att om du slår upp UGLY i en ordbok finns det en bild på den där också. Det var mig något av det fulaste jag någonsin skådat i cykelväg. Stödet, reflexerna, de mekaniska skivbromsarna och den allmäna uppsynen av den talar väl för någon billigare form av cykel.

FUUUUUUUUL som stryk!!!!

;~}

Udda design...
Cykelstöd, Rippa! Det är ett stöd och antyder att...

Det är det senaste från Cykelringen!! för alla tuffa grabbar och tjejer som vill se värst ut i skolan i höst! Kommer att kosta ännu minder än nuvarande cyklar från Cykelringen, endast 995:-. Fälgarna är av målad papp, ramen från överblivna plåtbitar från den numera nedlagda Finnboda varv och komponenterna från allt gammalt skräp som Shimano och GripShift(SRAM) slängde i sina papperskorgar för tio år sedan. Vidare är Cykeln sammansatt av barnarbetare i Taiwan som tjänar 3 kr/timmen och jobbar 14 timmar om dygnet..

Udda design...
Är det bara designen som gör att övre 'röret' på ramen ser ut att vara så högt, en riktig 'pungkrossare' ser det ut att vara. ;)

*ouch!*

Udda design...
Ha ha jag tror att bilderna kommer från Abu Graib fängelset i irak. Jänkarna tvingade tydligen irakierna med att cykla runt på dessa vidriga tortyrredskap. Fy f*n alltså.
/Johan

Udda design...
Den hojen Muerto la in har jag haft i min dator några år o ja har letat o letat efter en version utan kladd på o jag håller fan på o dö av nyfikenhet vad den egentligen visar... är det en dödsdh-stjärna från alperna anno 1910 eller... nån som sett nåt nånstans...

Udda design...
Alltså, det där övre ramröret på den blåa.... hahahahahaha! En normal hoj hade haft övre röret ungefär i mitten på den där besten, lite över bakfjädern (bakdämparen höll jag nästan på att säga! =)).

Hjälp, nu blev jag rädd! Vet inte om jag kommer kunna somna nu.

Udda design...
WTF!?!

Jag håller med Jomper och Rippa att den *måste* nästan vara tyskdesignat.. Ibland så tappar man hakan.
F.Ö. Alla dessa cyklar som försöker in absurdum skaffa en så konstig ram som möjligt, det finns nog faktiskt skäl till varför de flesta cyklar ser snarlika ut - evolution.. If it ain't broken, don't fix it.

Apropå andra fula hojar - stan (STHLM) kryllar ju av de där gröna äckliga Pininfarina cyklarna.. Det är en viss person som säljer de (mestadels mot finansbranschen) för ~2ksek, jag har en kompis som köpte en sådan. Tyvärr så ringde han mig _efter_ att ha köpt den.. Vilken skit, första backen på gröna milslingan så gick ena vevarmen i infästningen ;)

/Y

Udda design...
Det finns många som säljer de där gröna Pininfarina cyklarna. En kund kom in på jobbet med en lapp med information om cykeln. Tror den kostade 2300 kr och då var den monterad och klar. De sålde även golfset och annat, norsktillverkade "fingrejer" tyckte de. Vet inte om man skall skratta eller gråta. ;-)

Udda design...
Muerto Skrev:
-------------------------------------------------------
> Lite komisk faktist!

Även den från blocket :) 5.600,- om jag minns rätt och riktigt...

Jag tror sittställningen är en smula obekväm, fötter och händer i nästan samma höjd och lika långt fram och sen arslet lååångt bak... Men den gör sig bra på garageuppfarten :)

Udda design...
Påminner nästan om gamla Cannondale raven cyklarna om man tar bort överröret......... Nä nu ska man inte gämföra Cannondale med denna fula skapelse

Udda design...
Personen som skrivit annonsen verkar inte vara helt hemma på det svenska språket.

"cykel som inte nästan är använd"
Nån som kan hjälpa här? Om den är "nästan använd" måste det innebära att han inte använt den alls utan bara försökt, sant? Men "inte nästan använd", då blir det till att negera senaste meningen... eller... nä, jag vet inte.

"Den är ärlig"
*puh* Man vill inte ha en oärlig cykel heller :)

"DÄMPPARNA ÄR VÄRDARE ÄN 2500kr"
Ok, lätt hänt språkligt misstag.

Nä, man kanske skulle ta en kik på den när det ändå är här i närheten. Vad säger du Muerto, hakar du på? :)

/Eric.

Udda design...
Undrar om han vet vad som är fram och bak?? Skivbroms bak? Inte konstigt ifall han tröttnade på att cykla.. :) Skivbroms fram hoppas vi att han menar.. :)

Udda design...
Rhino: Vet du mer exakt var den finns? Kunde va kul att se den skapelsen... Även om man e långtifrån intresserad av köp. Jag är för rädd om vissa kroppsdelar (antar att du syftar på den Blå i Linköping)!

Udda design...
Muerto: Ingen aning, såg bara Att det var Linköping, den blå Pepsi-cykeln. Skulle nog nöja mig med att titta på den. Att ramla med det åbäket vore nog som att ramla med en häst och få den över benet :S

Udda design...
Finns en möjlighet, men det beror på vart den finns i Lkpg... Är endast cykelburen så det får inte va för långt bort (hatar asfalt, hatar, hatar, hatar, hatar, hatar, hatar, hatar osv.) Men det vore helt klart kul, kanske borde kolla med den där snubben. Har inte tid i helgen men om den finns kvar på Måndag så finns det en möjlighet...

Udda design...
Oj förlåt...
Edit: så nu har jag mailat och bett om fler bilder på den... Kände inte för att åka dit. Hatar folk som gör det när man försöker sälja något och dom inte är seriösa...

Senast redigerad av en moderator:
Udda design...
Kan tyvärr meddela att den blå pungkrossaren nu e såld till någon stackar sate som förmodligen redan har blivit kastrerad (om det va en kille/man)... Om det va en kvinna vill jag inte spekulera i resultatet....!

Tillbaka
Topp