Ultegra / Grx di2.

Raggamuffin

Aktiv medlem
Ultegra / Grx di2.
Grx har 2,5mm offset på framklingorna. Borde väl gå utmärkt att köra Ultegra fast med GRX framväxel och vevparti?
Di2 är väl samma språk språk över alla grupper?

Ultegra / Grx di2.
Bak blir det nog XT. Jag kommer nog mest åka singelklinga men vill kunna köra 2x med. Cykeln har plats för 50mm 28" och då behövs nog offseten.

Ultegra / Grx di2.
Senast ändrad:
Ultegra / Grx di2.
Rätt säker på att elektroniken inte kommer tillåta att du blandar växlar för MTB och landsväg i ett Di2 system. Landsvägsreglage fungerar med MTB-växlar och vice versa, men icke att kombinera växel för MTB bak och landsväg fram eller vice versa.

Rätt säker på att det går men om man har mtb bakväxel måste även framväxeln vara för MTB. Jag tänkte bara köra XT bak i samband med singelklinga.

Ultegra / Grx di2.
Inga problem att blanda DI2, kör själv 1x11 ultegra-reglage ihop med XTR-bakväxel . Fungerar perfekt . Har en GRX-framväxel liggande men har aldrig testat om den funkar ihop med nuvarande setup.

Ultegra / Grx di2.
Vilket var exakt vad jag skrev. Men verkar det inte omständigt att hålla på och byta hela drivlinan? Låter som en helt legitim ursäkt till N+1…

Jag som läste slarvigt och var lite otydlig, jag tänkte inte kombinera grx framväxel och xt bakväxel. Jag har grejerna på hyllan och under vintern blir 1x bra. Till våren om jag trivs med den får den antagligen fler uppgifter och då vill jag ha 2x och det är en simpel operation isåfall. 9 cyklar får täcka behovet just nu :)
Det är svårt att få tag i Grx-grupper just nu så därför jag tänkte tömma mina egna hyllor lite.

Tillbaka
Topp