Ultimata bikeparkcykeln?

Dhkrill

Ny medlem
Ultimata bikeparkcykeln?
Jag kör både Tues och Capra. Tues är ju en dh hoj så den trivs bäst där det är stökigt och går fort inte så mycket hopp och lek 😁 Capran är det mer lätthanterlig och roligare när det gäller hopp och lek.

danjel

Medlem
Ultimata bikeparkcykeln?
Jag beställde själv precis en Pole evolink 158 komplett i bikeparkutförande. 180slag fram och 158slag fjäderdämpare bak, den ska ersätta min dh är det tänkt. Detta ska ju vara en hyfsat potent cykel.. Något över din budget på 30", men hittade en rabattkod på 15% som jag nyttjade, då hamnar man hyfsat nära. GMBN-15% var koden, vet inte hur länge den funkar/funkade.
Lycka till med letandet.

Johge

Aktiv medlem
Ultimata bikeparkcykeln?
Jag beställde själv precis en Pole evolink 158 komplett i bikeparkutförande. 180slag fram och 158slag fjäderdämpare bak, den ska ersätta min dh är det tänkt. Detta ska ju vara en hyfsat potent cykel.. Något över din budget på 30", men hittade en rabattkod på 15% som jag nyttjade, då hamnar man hyfsat nära. GMBN-15% var koden, vet inte hur länge den funkar/funkade.
Lycka till med letandet.
Pole är balla hojar men jag tror inte den passar till mittt ändamål med 29” och jäkligt lång hjulbas😆

onegear

Aktiv medlem
Ultimata bikeparkcykeln?
Gå på en lätt och hållbar dh hoj som min Giant Glory 1 2019 i large (passar från 175cm) med DVO dämpare och Sram Gx Dh växlar och Code bromsar för 30000kr nypris 50000kr och väldigt sparsamt cyklad på.
Screenshot_20200425-081941_Chrome.jpg

Octagon

Aktiv medlem
Ultimata bikeparkcykeln?
Banshee Darkside. En 100% fokuserad cykel för bikepark och freeride.
En kort internet-provcykling säger mig att Darkside samma andas barn (och samma årsmodell) som Scott Voltage FR. Går till och med att korta av kedjestagen och sätta dit 26" hjul, precis som Voltage. Inte lika enkel att ändra slaglängd på, men samma idéer i stort.

Johge

Aktiv medlem
Ultimata bikeparkcykeln?
Idag 10 dagar efter beställning blev den levererad till dörren... efter en kväll av lite meck står den nu med Maxxis Dhf och Dhr istället för dom plastiga E13 däcken med slang, singlespeedkittad, dropperposten borttagen, Renthal fatbarstyre,40mm styrstam istället för 50mm..

Resultatet blev 13,2kg 180/180mm bikeparkvapen😃
DB3FAB75-A7FF-4F3D-8C73-7AD46566BE88.jpeg

Rattnalle

Aktiv medlem
Ultimata bikeparkcykeln?
För att utveckla min fråga lite så är ju tjockare däck det överlägset bästa sättet att göra en stighoj märkbart mer bikeparkvänlig. Att då inte ha tjocka däck på en hoj som köpts för bikepark tycker jag verkar märkligt.

Johge

Aktiv medlem
Ultimata bikeparkcykeln?
Körde på 2.5” på föregående cykel men tänkte prova dom här nu..fick dom hyfsat billigt och funkar det inte byter jag till bredare och dhcasing.. 90% av min cykling är i maskinbyggda leder med betydligt mer hopp än stenkistor

Valhalla_

Aktiv medlem
Ultimata bikeparkcykeln?
Snygg hoj!
I flottsbros freeridespår och motsvarande kommer det nog funka bra men håller med föregående talare om att däcken kanske är i sladdrigaste laget för en ren parkhoj. Men börja där och se hur det funkar tycker jag. Kan ju vara fullt tillräckligt om du inte kör annat än släta hopplinjer :cool:

Octagon

Aktiv medlem
Ultimata bikeparkcykeln?
Rolig cykel! Vad kör du för utväxling på singlespeed?

(Att den matchar köket, var det bara en slump eller krav från annan familjemedlem?)

Johge

Aktiv medlem
Ultimata bikeparkcykeln?
Rolig cykel! Vad kör du för utväxling på singlespeed?

(Att den matchar köket, var det bara en slump eller krav från annan familjemedlem?)
32/13
Körde med 32/16 på föregående hoj men det var för högt för att få tillräcklig fart i vissa leder.

En slump bara🤣 men jag gillar mattsvart och frugan med

frankfurt

Aktiv medlem
Ultimata bikeparkcykeln?
Specialized lär återintroducera Status inom kort. Den är nog ganska likt det du letar efter. Har inte sett någon data ännu men den ser helt ok ut och verkar ha 170-180 i fram.
F3AA2D15-12D7-44EF-9F5A-9800BEBFE3DB.jpeg

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer