Umeå-tråden Del II

Umeå-tråden Del II
Typiskt, kollade inte Happy i morse :(

Nu är jag redan färdigcyklad, kan rapportera att det torkar upp fint i Röbäck/Hässningeberget/Travet, enstaka blöthål finns med till stora delar rimligt torrt

Senast ändrad:
Umeå-tråden Del II
finns det någon "rookie" grupp i Umeå...för inte så hårdtränade cyklister? ;)

är i startgroparna att utveckla pendlar hybriden..den ska få en MTB kompis för variation. Är bara lite lost in space ni vet 26 eller 29...eller ska det vara 27,5....men bara man kommit till skot så vill jag gärna haka på nångång!

//Janne

Umeå-tråden Del II
Vi brukar inte vara tillräckligt många för att ha någon rookie-grupp, men tempo anpassas till deltagare. Fast man får ju vila mindre om man är lite långsammare :)

Umeå-tråden Del II
blunder skrev:
-------------------------------------------------------
> fråga man inte igentligen vågar ställa: varför
> heter pampes kurva som den heter?

Dum som frågar: vad är det?

Umeå-tråden Del II
En sväng i gammlia, precis. jag såg en skylt nedstucken i snön i vintras sen försvann den ett tag ppå våren. när jag var ute och snurrade runt i förra veckan så var den tillbaka.

Tänkte bara om det fanns nån kul historia bakom den. Själva kurvan är inte nått speciellt men det är en ganska knölig stig efteråt...

Umeå-tråden Del II
Teknikträning på hampis ikväll! Tjohoo!
Vi startar kl 18 vid tavelsjöledens början (där vi brukar mao) kl 18. Cyklar upp till hällarna och leker runt där en stund. Jag vill träna på att droppa som en människ och inte som en tönt.

Umeå-tråden Del II
MKT bra teknikpass idag på hampis. Jag låg på sämst, men det var kul ändå. Jag tänker att jag kommer ikapp medan jag sover
IMG_3995.JPG
IMG_3996.jpg
IMG_3997.jpg
IMG_3998.jpg
IMG_3999.jpg
IMG_4000.JPG

Umeå-tråden Del II
Det blev lite sent så jag tramsade på parkeringen istället. Snart dags att ladda lampan, det börjar bli skumt obehagligt tidigt redan.

Umeå-tråden Del II
Bra tur som vanligt. Första gången jag tagit mig upp på Hässningberget utan fotisättningar :) Om jag har tid imorgon tar jag en tur då också.

Umeå-tråden Del II
Jag är lite peppad om ni orkar dras med en långsam fatbikare. Väldigt osäkert om jag hinner till 18 däremot, så är jag inte vid bron då så behöver ni inte vänta på mig, då drar jag en egen lite runda senare i så fall.

Umeå-tråden Del II
Hann tyvärr inte till 18 igår, drog en egen liten runda vid travet lite senare. Blir det någon runda vid 19-tiden nån gång har jag lättare att hinna med.

Tillbaka
Topp