Umeå-tråden Del II

Umeå-tråden Del II
Är det någon här som har erfarenhet av utslitna gängor i vevarmen där pedalen ska sitta?
Har virrat runt lite på nätet och det tycks ny vara klart att jag sabbat den del som kostar mest att ersätta.
En liten ljusglimt tycks vara helicoils men jag har inte haft någon lycka när det gäller att hitta någon som gör sådana jobb i eller runt Umeå.

Så, någon har nå tips?

Umeå-tråden Del II
marran skrev:
-------------------------------------------------------
> Kolla upp Stenudd på Umedalen, om det är någon
> i stan som kan fixa så är det han.

Tackar. Hoppas kunna hämta ut vevarmen imorgon.

Umeå-tråden Del II
Hej,

jag tänkte cykla lite efter jobbet innan jag drar till bräntis kl 18. någon som är sugen på att haka på och kanske visa mig nått roligt? Tänker att jag mest är ute för att leka runt lite. Slutar jobba kl 4a

o73o 362O45

Umeå-tråden Del II
Är det någon som har några storslagna planer inför helgen vad gäller cykling? Hade vart gött med någon lång fincykling, kanske avslutningsvis på fik!

Umeå-tråden Del II
Låter som en lysande ide! Tyvärr (?) far jag till fjälls i helgen.

Det börjar bli dags att gräva fram lampan också och leka mordor-cykling. Ska vi köra en pannlampstur nästa vecka? Tisdag kväll?

Umeå-tråden Del II
Låter inte dumt alls med fjällen! Vi som är kvar får leta fram det bästa av fikaturscykling :-) Mordorcykling är också välkommet, inveg pannlampan igår kväll, dock med orienteringsskorna. Det var supersvampigt runt Grössjön...

Umeå-tråden Del II
Blev just värvad att köra Norrlandsknäcket, men om någon är sugen att cykla på söndag och om jag överlever kan jag tänka mig en fintur då istället!

Umeå-tråden Del II
Är det möjligt att ta sig från Hässingberget topp till Fjälltjärnberget via någon stig?
Kollar openstreetmap men ser ingen stig som är utmålad.

Umeå-tråden Del II
Inte vad jag vet, men jag kan kolla om jag tar mig dit idag.

Det går en skoterled hyggligt nära Hässningberget som passerar över Fälltjärnberget, med lite tur kanske det går att ansluta till den... men jag vet inte om den är cykelbar. Se http://skoterleder.org/

Umeå-tråden Del II
Ok. Jag tänkte ta mig dit på rätt snart. Om man slår sig genom skogen i rikting mot Fjälltjärnberget så borde man träffa någon skoterled.

Umeå-tråden Del II
Falafel skrev:
> Är det möjligt att ta sig från Hässingberget
> topp till Fjälltjärnberget via någon stig?
> Kollar openstreetmap men ser ingen stig som är
> utmålad.

Jag minns att vi hade samma fundering när vi satt och fikade på toppen av Hässingeberget för ganska precis tre år sedan. Istället valde vi att forcera skog i nordvästlig riktning. :)

http://happymtb.org/forum/read.php/1/432695/1242872#msg-1242872
Sjunde bilden, moahaha :)

Umeå-tråden Del II
Ha ha, Marrans min är ju helt oslagbar! Vad har hänt?

Jag lämnar in ett stort OM inför kvällens lampcykling. Ett ytterst irriterande halsont gör att jag funderar på om jag verkligen borde he mig ut och bli svettig och kall. Meddelar innan 18!

Umeå-tråden Del II
Jag kan nog inte skylla på halsontet längre, det gav som med sig, men jag är helt trasig efter dagens undervisning så jag tror att jag måste ligga platt i soffan ikväll. Jag skäms. Ha en god tur!

Umeå-tråden Del II
oJsan skrev:

> Jag minns att vi hade samma fundering när vi satt
> och fikade på toppen av Hässingeberget för
> ganska precis tre år sedan. Istället valde vi
> att forcera skog i nordvästlig riktning. :)

Jag tog mig dit den dagen. Väl där kom jag på att jag ställt fel fråga. Den fråga jag borde ställt var ifall det fanns några stigar över huvud taget vid Fjälltjärnberget.
Hur som haver, är svaret på mina båda frågor; Nej, det finns inte någon stig mellan bergen och inga stigar kring Fjälltjärnberget (vad jag såg).
Fullt möjligt att cykla emellan dom men lämna ett kakspår eller nåt så ni hittar tillbaka. Själv cyklade jag halvt vilse och hittade aldrig tillbaka till Hässingeberget.

Umeå-tråden Del II
oJsan, dett där "downhill" genom de björkarna kommer jag ihåg ocskå :D Bra att jag hade jätte korta styren på de tider :)

Senast ändrad:
Umeå-tråden Del II
Jag tänkte mig ut o cykla vid kl 4-halv 5 tiden i em ifall någon är sugen på att haka. Planen är att irra runt i gammliaskogen o se fall jag hittar tillbaka till några av guldkornen som marran visade mig förra veckan. kan tänka mig cykla varsomhelst annars oxå om jag får guidning! :)

Umeå-tråden Del II
najkn skrev:
> Hur är det med cykling på Gammlia egentligen,
> är det tillåtet?

Cykling på motionsspåren är förbjudet, på övriga stigar är det fritt fram.

Umeå-tråden Del II
Vad tror folk om att ta en runda eller två i helgen? Imorgon har Nybro öppet, så man traditionsenligt kan fylla deras soffor med lera. Någon som vill vara med?

Tillbaka
Topp