Umeå-tråden Del II

Umeå-tråden Del II
AuL skrev:
-------------------------------------------------------
> Tjo! Röbäck låter utomordentligt trevligt! :)
> Inte bestämt om jag ska leka i bräntis eller
> haka på dit, meddelar imorgon.

Jag röstar för Röbäck! komsi komsi!

Umeå-tråden Del II
Här kommer lite bilder från idag. Jag är grymt impad av AuL:s attityd och rullförmåga. När jag blir ung ska jag bli som hon.

IMG_4515.jpg

IMG_4516.jpg

IMG_4518.jpg

IMG_4519.jpg

Umeå-tråden Del II
om någon har blivit sugen på flottarstigen så tänkte vi iaf samlas kl 10 vid kvarnen i Överklinten imorgon. sen blire lunch eller fika hemma hos mig.

xdr: ingen av oss åker tyvärr från stan :(

Umeå-tråden Del II
Jackson skrev:
> Här kommer lite bilder från idag. Jag är grymt
> impad av AuL:s attityd och rullförmåga. När jag
> blir ung ska jag bli som hon.

Vart är det där någonstans? Den branten så rolig/farlig/spännande ut.

Umeå-tråden Del II
xdr skrev:
>
> Vart är det där någonstans? Den branten så
> rolig/farlig/spännande ut.

Det är i Röbäck, typ vid Jättstu-berget. En fin liten avstickare med många utmaningar :)

Umeå-tråden Del II
tand skrev:
> om någon har blivit sugen på flottarstigen så
> tänkte vi iaf samlas kl 10 vid kvarnen i
> Överklinten imorgon. sen blire lunch eller fika
> hemma hos mig.
>
> xdr: ingen av oss åker tyvärr från stan :(

Det är lugnt, yngsta katten har gett sig ut på äventyr så jag får nog gå i skogarna och leta imorrn iallafall.

Edit: Här är förövrigt garminloggen på turen på hässing. Jag glömde att sätta på gps:en när vi hade fikat med mycket är med.
http://connect.garmin.com/activity/388756426

Senast ändrad:
Umeå-tråden Del II
Jag kommer int att kunna cykla på tisdag kväll och undrar därför om det finns nån pepp på att cykla till hamptjärn i mörkret i morn? Jag tänker runt 6-tiden.

Umeå-tråden Del II
Bidde en mkt god tur ikväll. AuL körde nåjävulskt bra, rullade över saker som jag alltid fastnar på. Sen stöp vi båda på saker vi vanligtvis rullar över bägge två. Det var kul.

IMG_4524.jpg

Umeå-tråden Del II
Mkt fin kvällstur :) Premiär med lampa för mig och det kommer säkerligen bli fler turer, sjukt kul! :D Benen fick jobba rejält för att ens se lampan med tillhörande Jackson framför mig. Kvällsmackorna smakar med andra ord bättre än de brukar. Tack å godnatt!

Umeå-tråden Del II
Hade peppen men inte tiden... Är lite sugen på att köra en lamptur vid Grössjön snart, har inte varit där på ett bra tag. Onsdag kanske.

Umeå-tråden Del II
här är nå bilder från söndagens tur på flottarstigen. blev ca 3 mil från klinten till mig varav ca 5 km transport genom robertsfors och från laxbacken och hem till mig. totalt ca 2.5 mil stig alltså.
kanske inte världens WOW stig men den har sina riktigt fina partier. kan helt klart rekomendera en tur om ni vill se något nytt.

DSC_0762.jpg

kedjetrubbel efter nån km

DSC_0775.jpg

cykel på stig

DSC_0765.jpg

spanjor på stig

DSC_0767.jpg

tåget på stig

DSC_0782.jpg

den här gången tog vi svår vandring men vars det svåra på den stigen var vette fanken. kanske var det att det fanns en trappa med konstiga steg på i första backen?

Umeå-tråden Del II
Grusove skrev:
> Är det nån som vill köra lampcykling på
> torsdag? Förslagsvis kring kl 19

Inte alls omöjligt. Återkommer i frågan!

Umeå-tråden Del II
Jag ock xdr tänkte cykla från Mariehem 13:30 idag om någon vill haka på. Tanken är att kolla upp några stigar runt vattentornet, sedan bege oss till I-20 och tillbaka längst Tavelsjöleden.

Umeå-tråden Del II
En bild från dagens tur i I-20/Tavelsjöleden. Fikapaus vid nån gammal bomb-bana som bjöd på en fin utsikt och goda mackor. Vi filosoferade här också lite om det finns något bättre sätt att avnjuta hösten på än att hojja runt i skogen och kom fram till någon form av konsensus att svaret på den frågan är "Nej".

Bilagor

• 2013-10-15 15.45.47.jpg
    2013-10-15 15.45.47.jpg
    65.4 KB · Besök: 66
Umeå-tråden Del II
bUs skrev:
> En bild från dagens tur i I-20/Tavelsjöleden.
> Fikapaus vid nån gammal bomb-bana som bjöd på
> en fin utsikt och goda mackor. Vi filosoferade
> här också lite om det finns något bättre sätt
> att avnjuta hösten på än att hojja runt i
> skogen och kom fram till någon form av konsensus
> att svaret på den frågan är "Nej".

Helt underbart höstväder! En fördel med kylan var ju att man var så kall om fingrarna så man inte kunde bromsa. Det blir ghettoisolering av skorna snart, silvertejp och liggunderlag borde ju funka.

Umeå-tråden Del II
jag kan inte lampcykling på kvällen men jag tänkte cykla efter jobbet imorgon kl 16 ungerfär. kanske gamlia men jag är öppen för varsomhelst om någon vill haka på.

tanken är att skrämma bort den begynnande förkylningen..

Umeå-tråden Del II
Idag kommer jag inte hinna till 4, måste hätta ihop cukelen och grejer. Kanske kanske att jag hinner till lampcyklingen, men mest troligt blir det garagepyssel och uppladdning inför helgens grilltur ikväll. För visst blir det grilltur i helgen?

Umeå-tråden Del II
Jag hinner tyvärr inte cykla tidigt idag, och jag undrar om jag inte måste meka ikväll. Jag har ju lovat Marero en höj-o-sänkbar cykelstolpe i fösledagspresent och den sitter för närvarande på min hoj å hon fyll år imörn, så det kanske är dags att börja leta efter tummen i röven och fixa....

Umeå-tråden Del II
Jag har inte rört en pedal på flera dagar, men är sjukt sugen på cykling imorrn eller söndag. Ska ju bli grymt väder!! Någon som har något förslag, jag är på vilket som!

Umeå-tråden Del II
Det pratades lite om Lögdeälvsleden tror jag. Jag skulle kunna tänka mig att köra den ena dagen och Tavelsjö andra dagen. Vad sägs om det?

Umeå-tråden Del II
Jag kommer från Nordmaling men har dock bara cyklat en kortare stint där. Men jag har en källa som cyklat bra mycket mer i trakterna. Kan kolla med honom och säkert få nå tips.

Umeå-tråden Del II
Min erfarenhet är att den finaste sträckningen är mellan Balfors och norrfors (visst är det där vi brukar sluta, Karin, Marran, Grusove?). Det är i stort relativt slät och lättcyklad stig. Om man inte vill göra en riktigt lång tur är det dock värt att köra shuttling, dvs ställa en bil i vardera ända så att man slipper cykla grusväg tillbaka.

Umeå-tråden Del II
Falafel skrev:
> Jag kommer från Nordmaling men har dock bara
> cyklat en kortare stint där. Men jag har en
> källa som cyklat bra mycket mer i trakterna. Kan
> kolla med honom och säkert få nå tips.

Han var i Norge just nu men skulle landa strax efter 21 ikväll. Tänkte ev prova igen då, om ni så önskar. Men ni tycks ju vara Nordmalings-vana.
Är det ok om man bjuder in sig själv till detta?

Umeå-tråden Del II
Jackson skrev:
> Min erfarenhet är att den finaste sträckningen
> är mellan Balfors och norrfors (visst är det
> där vi brukar sluta, Karin, Marran, Grusove?).
> Det är i stort relativt slät och lättcyklad
> stig. Om man inte vill göra en riktigt lång tur
> är det dock värt att köra shuttling, dvs
> ställa en bil i vardera ända så att man slipper
> cykla grusväg tillbaka.

Balfors.. då är du nog ute vid fel älv och cyklar ;)
Övre Nyland är en bra startpunkt för Lögdeälvsturen, eller kanske ännu hellre parkeringsplatsen där älven passerar 92:an/Bjurholmsvägen, det är en bit uppströms Övre Nyland. Senast så bröt vi turen mellan Fällfors och Norrfors om jag läser min GPS-rutt rätt.

Jag röstar för denna tur på söndag!

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp