Umeå-tråden Del II

Umeå-tråden Del II
Grymt! Jag åker gärna med om någon av er har plats i bil :) Jag kan även på söndag. Hursom så skulle det vara grymt att få cykla nånstans lite mer utanför umetrakten. Antar att någon form av gofika bör tas med!

Umeå-tråden Del II
Utflykt på söndag alltså, låter bra. Jag har också plats för 6 pers + cyklar om det behövs, dock inga vinterdäck på Ralf än, borde fixa det...

Ska man köra lite trav + Hässinge + Röbäck imorgon då, avslutning på Nybro och allt?

Umeå-tråden Del II
quid skrev:
-------------------------------------------------------
> Jackson skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Min erfarenhet är att den finaste
> sträckningen
> > är mellan Balfors och norrfors (visst är det
> > där vi brukar sluta, Karin, Marran, Grusove?).
> > Det är i stort relativt slät och lättcyklad
> > stig. Om man inte vill göra en riktigt lång
> tur
> > är det dock värt att köra shuttling, dvs
> > ställa en bil i vardera ända så att man
> slipper
> > cykla grusväg tillbaka.
>
> Balfors.. då är du nog ute vid fel älv och
> cyklar ;)
> Övre Nyland är en bra startpunkt för
> Lögdeälvsturen, eller kanske ännu hellre
> parkeringsplatsen där älven passerar
> 92:an/Bjurholmsvägen, det är en bit uppströms
> Övre Nyland. Senast så bröt vi turen mellan
> Fällfors och Norrfors om jag läser min GPS-rutt
> rätt.
>
> Jag röstar för denna tur på söndag!

Ja faan, jag blandar ihop grejer. Jag menar förstås över nyland :). Kung, söndag it is. Jag är lite pepp på en hässingtur + fik på nybro, men jag lär inte ta mig iväg så tidigt eftersom jag ska på disputationsfest ikväll. Om ni kan tänka er att köra lite senare är jag på, annars får ni ha en go tur!

Umeå-tråden Del II
Så anmälda inför morgondagen är alltså: Jackson, marran, Grusove, Falafel, AuL, cissi samt jag själv +1 till. Men Penntroll - du kan inte komma loss tidigare?
Jag skulle tro att vi bör komma iväg vid kl 9? Det tar minst 1½ timme, kanske 2, bara att stuva ihop folk, köra bil och bli cykelklara.

Det lutar mot att behövas 3 bilar, om vi ska kunna lämna en vid slutet och det krävs två för att frakta folk & cyklar till starten. Blir det Ralf, Lloyd och Oves bil som rullar då?

Umeå-tråden Del II
Gött sammanfattat Quid. Jag har ju varken koll på vart vi ska eller hur långt det är men jag kan åka tidigare om det krävs. Jag vet ju vart Marran bor, ska jag ta mig dit å åka med Ralfen kanske? Ska vi samlas gemensamt nånstans inför avfärd?

Umeå-tråden Del II
Någon med bra logistiktänkande som kan fundera ut ifall det finns nog med plats i tillgängliga bilar för tillbakatransport av samtliga, så att ett gäng slipper stå vid Fällfors och frysa häcken av sig medan övriga hämtar bilar?

Umeå-tråden Del II
I Ralf ryms 6 cyklar och 6 pers, så några lär nog få stå i fällfors/ cykla därifrån även om vi tar tre bilar. Jag får det till att vi är 9 pers, exklusive penntroll, för vi behöver komma iväg senast 9 skulle jag tro.

Umeå-tråden Del II
Såå, cissi kan ta sig till marran och Ralf. AuL bor ju nära till där också. Jon kan väl göra som han vill då, lifta med Ralf eller egen bil?
Jag + 1 till kanske då kan åka i Lloyd (jag kan ta cykelstället också - då ryms en fjärde cyklist där också). Grusove kör sin bil, Falafel kan då välja att åka med där eller lifta med en annan valfri bil eftersom plats finnes överallt, åtminstone tills en bil parkerats vid Fällfors.

Umeå-tråden Del II
Quid: funkar helt klart. Alternativet är förstås att vi cyklar tillbaka allihop. Då behöver vi bara Ralf och lloyden. Min fråga är: ska vi grilla?

Umeå-tråden Del II
Mm, det funkar förstås, fast då kör jag gärna min egna bil om det blir en fram- och tillbakatur. Så blir det lite rymligare i övriga bilar.

Umeå-tråden Del II
cissi skrev:
> Grilla är ju alltid trevligt! frågan är finns
> det ved utmed leden?

Sant. Inte en aning. Ok. Jag tar med körv + mackor och hoppas på det bästa.

Umeå-tråden Del II
Jackson skrev:
> Ok, fast då vinner vi inget i bensinschnålhetn,
> då röstar jag för tre bilar och avlämning
> trots allt. Hämtar upp kl 9!

Nej, jag vet, men det vinns upp i flexibilitet och logistikförenkling. Bättre att du Jackson hojtar till åt de som för tillfället inte har bil att åka i, då Grusove inte gett livstecken ifrån sig.

Umeå-tråden Del II
Gimli_z, du kan åka med mig. Jag kör en gul caravelle, den avgår från parkeringen i korsningen gluntens väg/sofiehemsvägen. Ska vi ändå cykla tillbaka kan även Jackson åka Ralf, inklusive Jon är vi då 6st, dvs full bil

Umeå-tråden Del II
Fasen, min förkylning verkar göra comeback :/
Tveksam på min medverkan imorgon men är det nån som vill låna stället går det bra.

2013 -cykelsommaren som aldrig hände.

Umeå-tråden Del II
Grusove skrev:
> Fasen, min förkylning verkar göra comeback :/
> Tveksam på min medverkan imorgon men är det nån
> som vill låna stället går det bra.
>
> 2013 -cykelsommaren som aldrig hände.

Faandå Ove! Synd! Ok, då åker vi6 i Ralf. Ses i övre Nyland!

Umeå-tråden Del II
Jag kan ta min gröna opel som jag våldar in min hoj i och möter upp med marran och co vid korsningen gluntens väg/sofiehemsvägen...vid 09?

Senast ändrad:
Umeå-tråden Del II
Hej Hopp,

Här kommer en kort (hrm) sammanfattning av helgens eskapader. Och en sån helg det blev! Jag peppade visst över så totalt att kröppen la ned och bestämde sig för att det var dags att ligga platt still i sängen ett tag framgent.

Jag, Cissi, Marran och Space inledde helgen med en tur från Travet, till Hässingberget, över till Röbäck och tebax. Det var krispigt i luften, hårt i backen och sjukt mkt sprätt i benen hos vissa.

IMG_5382.jpg

Marran sprättar nedför början av Vedkastarbacken.

IMG_5384.jpg

IMG_5391.jpg

Cissi sprättar ned för densamma

IMG_5399.jpg

Och så Space

Sen sprättade Marran utför Hässingberget
IMG_5405.jpg

Det gjorde Space också
IMG_5412.jpg

Jag tog visst inga bilder från Röbäck, så ni får ta mig på orden att det var helt osannolikt fint. Vi körde samtliga specialsträckor, om en bakvägen.

Efter det var vi i ytterst stort behov av göda, självklart på Nybro.
IMG_5415.jpg

Mm göda
IMG_5416.jpg

sen for vi hem och satte på vinterdäcken.

Tillbaka
Topp