Umeå-tråden Del II

Umeå-tråden Del II
Ohh, det.finns ett till sandtag alltså! Nä det var mer av en liten grop ganska nära skolan. Ja friska på dig nu så det kan köttas dh!

Umeå-tråden Del II
Riktigt kul tur, härligt blött och några fina vurpor. Droppet på Jättestu-berget klarades av en duktig cyklist och bangades av en liten fegis.
2014-05-2618.04.54.jpg

En extra eloge till tand för att jag slapp transportcyklingen hem i regnet.

Umeå-tråden Del II
Drop i sandtag och på Jättstuberget?! Hör att jag måste haka på en ride framöver för att få se dessa guldkorn som har gått mig förbi.

Fin cykel tand!

Umeå-tråden Del II
Jag lär för övrigt göra nått åt mitt bakhjul. Den ekerspänningen var inte att leka med. Undrar om det spänts upp sen förra turen.

Umeå-tråden Del II
Ja jäklar vilken snygg cykel du skaffat Tand! Och xdr - jag tyckte du såg ganska tuff ut i Falun :), droppet vid jättstu är faan inte att leka med. Ytterst hjärnspökeframkallande! Jag har aldrig klarat det utan krasch.

Umeå-tråden Del II
Är det någon som cyklar LVG här i tråden? Ja, kanske inte i tråden i sig...men ni fattar. :)

Tappade min LVG-kompis (som flyttade till Lycksele av alla ställen) och det börjar bli lite trist att alltid cykla själv. Tyvärr passar sällan Gimonäs motionsträning ihop med jobbet och de övriga kvällarnas träningar håller jag för låg nivå för tror jag.

Så, är det någon som är sugen på en runda (är småbarnsförälder så gärna från 19 och framåt på kvällar eller hyffsat tidiga morgnar på helgerna) i makligt tempo (jag snittar nog oftast 30-33km/h på inte allt för kuperade banor, fet som jag är) så hojta gärna till. Bor på tomtebo.

Just det...jag gillar mysiga hemmakvällar och långa skogspromenader också om någon undrar. :)

Umeå-tråden Del II
Nu var det längesedan jag var på en längre tur.
Jag tänkte fara ut och cykla på lördag eller söndag runt Röbäck, travet eller Hässingsberget.
Någon som ska med eller har andra alternativ?

Umeå-tråden Del II
West skrev:
-------------------------------------------------------
> Nu var det längesedan jag var på en längre
> tur.
> Jag tänkte fara ut och cykla på lördag eller
> söndag runt Röbäck, travet eller
> Hässingsberget.
> Någon som ska med eller har andra alternativ?

Lite beroende på hur jag ligger till med mina skoluppgifter ska jag försöka :)

Umeå-tråden Del II
Jag är fortfarande i tuberkelstadiet, vågar inte chansa på trampturer riktigt än.

På söndag är det även grävdag i Bygdsiljum, jag tänkte fara dit och dra något strå till stacken

Umeå-tråden Del II
Hässing är i sitt esse just nu, jag är precis hemkommen från en biltur dit och tre vändor upp och ner för berget. Det är snustort och greppigt som satan. Det var längesen det var såhär kul att cykla. Det bara pirrar i hela kroppen. Hade det inte varit för sådana petitesser som mat och sömn hade jag kunnat tänka mig att ägna natten åt att pipa upp och ner där.

Senast ändrad:
Umeå-tråden Del II
Tycker röbäck/hässning/travet låter skoj så hänger gärna med på det men vet inte riktigt när jag har tid i helgen, får återkomma...

Umeå-tråden Del II
Det blir inget Röbäck för mig i helgen, åker till Bygdsiljum imorgon istället. Jag har besiktad bil :D om någon vill åka med. Finns det plats i annan bil så vore det också bra.

Umeå-tråden Del II
Jag lyckades få av trädet som låg över Vedkastbacken med min lilla handsåg (tur man är envis), men jag förmådde inte baxa det åt sidan. Är man 2-3 st som hjälps åt går det säkert.

Umeå-tråden Del II
Stok skrev:
> Jag lyckades få av trädet som låg över
> Vedkastbacken med min lilla handsåg (tur man är
> envis), men jag förmådde inte baxa det åt
> sidan. Är man 2-3 st som hjälps åt går det
> säkert.

Vilken insats!

Jag vill passa på att varna för att det ligger ett träd precis över en av de snabbare utförsträckorna i Gamlia. Precis innan man svänger vänster för att åka över motionsspåret i en ganska lång utförssträcka som är bred och gräsig på slutet.

Senast ändrad:
Umeå-tråden Del II
Med största sannolikhet inte. Sporthuset är väl ditt bästa bet.
Har du däckpanik inför Järvsö så kränger de däck där. Inte jättebilligt, men antagligen inte dyrare än butik i Umeå.

Umeå-tråden Del II
vad behöver du? jag har extra däck för blöta dagar(wetscream) som du kan få låna, annars har jag nya magic mary super gravity vertstar som du kan få om du beställer nya åt mig snarast(sitter stansade på fälg men allt går att lösa om det är kris), har ändå ingen ram än...

Umeå-tråden Del II
Det är ingen som råkar ha typ tubless gucka till två däck lite halvöver som man kan köpa till en billig penning? Eller vet vart man kan köpa över disk i Umeå? Funderade lite halvt på att ghettotublessa mina däck efter för många punkor.

Umeå-tråden Del II
xdr skrev:
> Det är ingen som råkar ha typ tubless gucka till
> två däck lite halvöver som man kan köpa till
> en billig penning? Eller vet vart man kan köpa
> över disk i Umeå? Funderade lite halvt på att
> ghettotublessa mina däck efter för många
> punkor.

Jag har stans som borde räcka till 2 däck, du får byta mot öl :)

Umeå-tråden Del II
Ene skrev:
> xdr skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Det är ingen som råkar ha typ tubless gucka
> till
> > två däck lite halvöver som man kan köpa
> till
> > en billig penning? Eller vet vart man kan köpa
> > över disk i Umeå? Funderade lite halvt på
> att
> > ghettotublessa mina däck efter för många
> > punkor.
>
>
> Jag har stans som borde räcka till 2 däck, du
> får byta mot öl :)

Funkar skitbra. Ikväll? Eller imorrn?

Umeå-tråden Del II
Pepperazzi (fd aptonym) skrev:
> Många cyklister på tavelsjöleden i finvädret
> igår, trevligt att träffa på några från
> forumet.
>
>

Detsamma, dessutom kul att se ett sånt där monster på riktigt.

Umeå-tråden Del II
Hur är det med de avgrundsdjupa surhålen där nu?

Sist jag var där såg det så trist ut, och det såg ut som det är så mycket trafik, att jag försöker undvika Tavesjöleden till Hampis nuförtiden. Stigen började bli riktigt bred och en massa däckspår, risken för gnäll från fotgängare och andra (befogat eller inte) är överhängande.

Faktum är i alla fall att den stigen ser helt sjukt mkt mer trafik nu än bara för 2 år sen. Jag hoppas de lägger ut de där spängerna som det legat virke till brevid stigen hur länge som helst

Umeå-tråden Del II
Träffade killen som har hand om leden för ett par veckor sedan. Spångarna ska läggas på plats inom kort var hans löfte. Gubben som skulle gjort det i fjol blev visst sjukskriven eller nåt sånt ovärt.

Umeå-tråden Del II
marran skrev:
> Hur är det med de avgrundsdjupa surhålen där
> nu?
>
> Sist jag var där såg det så trist ut, och det
> såg ut som det är så mycket trafik, att jag
> försöker undvika Tavesjöleden till Hampis
> nuförtiden. Stigen började bli riktigt bred och
> en massa däckspår, risken för gnäll från
> fotgängare och andra (befogat eller inte) är
> överhängande.
>
> Faktum är i alla fall att den stigen ser helt
> sjukt mkt mer trafik nu än bara för 2 år sen.
> Jag hoppas de lägger ut de där spängerna som
> det legat virke till brevid stigen hur länge som
> helst

Surhålen ser värre ut än tidigare. Som tur är har bUs varit duktig och i kontakt med kommunen, de har tänkt att lägga ut de där spängerna nu under sommaren.

Det finns ju även andra delar där spängerna antingen behöver repareras eller bytas ut. Det finns även områden där det skulle behöva spångas. Jag har lite svårt att avgöra hur det sett ut tidigare men överlag så tycker jag inte det ser så fruktansvärt ut där ute. Däremot borde man rent generellt undvika att köra där om det är blött.

Umeå-tråden Del II
Det mesta ser ok ut tycker jag, bara att stigen har blivit bredare, men det är inte så mkt att bråka om, det är naturligt iom ökad trafik. Det är mest det sjukt leriga stället precis efter man korsat en grusväg och en träbro som känns problematiskt, sist jag var där var det typ djupa cykelspår överallt i bredd och stigen var typ 2m bred. Det området torkar också sjukt långsamt, brukar vara blött till långt in på sommaren oavsett hur regningt eller inte det är. Tills de där spängerna läggs ut skulle iaf jag köra stigen sällan hellre än ofta

Umeå-tråden Del II
Röbäck ska cyklas imorgon. Jag och marran ses i stan kl 9 och sen kör vi ut mot röbäck. Min bil blir tyvärr full. Men vill nån haka på kan vi väl ses vid parkeringen bevid röbäcks idrottsplats.

Umeå-tråden Del II
Tyvärr mår mitt vevlager rätt uselt, jag tror inte jag hinner få ordning på det tills dess. Jag får ta morgonen till mek och ge mig ut på eftermiddagen istället.

Tillbaka
Topp