Umeå-tråden Del II

Umeå-tråden Del II
Halloj!

Jag har ju varit invalid i jag-vet-inte-hur-jävla-länge nu, och jag är väl i ärlighetens namn lite invalidiserad fortfarande. Jag tänkte dock skita i det och he mig ut i skogen imorn kväll. Jag har ingen kondition (alls, fick stanna två gånger på SS1 i Röbäck i helgen och hyperventilera), och jag får stanna mest hela tiden för att jag är så skraj för att vricka fötterna (jävla ledbandsjävlar), men jag är mycket glad och jag vill väldigt gärna ha sällskap. Nån annan som är pepp?

Tillägg: Tänkte he mig ut kanske runt 19-tiden. Men jag är rätt flexibel.

Senast ändrad:
Umeå-tråden Del II
Härligt! Jag och Bortom12e har bestämt att vi kör travet. Dock utan hässingberget denna gång :). Vi kör lite upp och ned och sen vedkastarbacken. Sen tänkte jag att man kunde cykla vägen hem, eller om vi känner oss pigga, stigen. Vi har inte bestämt tid än, men jag kan när som efter 18.

Umeå-tråden Del II
Grusove skrev:
-------------------------------------------------------
> Hur jag än försöker lyckas jag inte hitta
> någon rimlig ursäkt för att inte vara med idag.
> Syns 18:30!

En sån ynnest! Och betänk vilken lycka du kommer att uppleva när du får smiska min beniga röv på stigen.

Umeå-tråden Del II
Hej.
Hoppas ni ser detta och inte står och väntar på mig om en timme. Jag måste passa på turen eftersom mitt huvud ballat ur med en fruktansvärd migränliknande sak som följd. Får slicka såren istället för att cykla.

Umeå-tråden Del II
Men SATAN vad roligt det där var! Tänkjo en miljon för peppen och sällskapet!

IMG_6090.jpg

IMG_6097.jpg

IMG_6120.JPG

Umeå-tråden Del II
Hej Umeborna här kommer lite info:

Det börjar dra ihop sig till den andra upplagan av Skellefte Bikerally. Som sig bör handlar det om tekniska stigar som företrädelsevis lutar mera utför än uppför. Adrenalin, mjölksyra och ett visst mått av svett krävs av den som tänker prestera. Övriga får njuta av svängade stigar, härliga högfartskurvor, branter både uppförs och nedförs, passager genom en och annan stenkista samt ett utom ordentligt trevligt sällskap.

Tänkt tävlingsdag söndag 27 Juli.
Samling 10.00 Ica Handlarn Anderstorp
Mer detaljerad info om ss, förtäring etc kommer senare men räkna med en heldags cykling.

Anmäl er i separat tråd.

Umeå-tråden Del II
Jackson skrev:
> Synd Pepperazzi! Fint space, då ses vi 18.30!

Pappaledig och semester till den 18/8 nu, så jag hoppas det kommer fler chanser :)

Umeå-tråden Del II
Jaha, helgens agenda är tom och solen skiner.
Borde innebära cykling tycker jag.
Kort eller lång tur? Lördag eller söndag? Tidigt eller sent? After-bike eller inte? Alla såna saker går att diskutera. :)

Dock vore sällskap fantastiskt trevligt. Någon som är sugen?

Umeå-tråden Del II
En liten OT-fråga mitt i sommaren. Är det någon som har någon rekommendation eller varning gällande Umeås trafikskolor? Jag har nämligen bestämt mig för att jag även ska fara fram på fyra hjul.

Umeå-tråden Del II
Hej alla stigcyklister. Ni har ju säkert koll på detta men en liten påminnelse kan vara på sin plats för detta trevliga cykelevent - ett äkta långlopp i Örnsköldsviksområdet. 65 eller 40km beroende på ork och träning. 40km alternativet är mestadels riktigt trevlig stigcykling på relativt lättcyklade stigar, dock en del backar.Välkomna att anmäla Er: http://www.ckornen.se/tolvtjarnsloppet/tolvtjarnsloppet-inbjudan/

Umeå-tråden Del II
Jag och AuL tog en tur på I20 och till Hampis idag. Vi testade nya slingan som GCK väldigt fint märkt ut (bra jobbat!). Vi tyckte nog dock att den var roligast att cykla baklänges :). Man kan med fördel lägga till den lilla "pumptrackbanan" på väg ned mot skjutfältet och avsluta med den lilla slingriga stigen längs med stängslet ned till skjutbanan, så knyter man fint ihop med tavelsjöleden. När vi körde den var till och med surhålen torra. Det är de nog inte längre. Vi hann ut på vägen lagom till hällregnet från hell. Sen blev vi blöta. Jag avslutade turen med att lägga mig i den största vattenpölen. Det var kanske lite onödigt men gjorde inte så stor skillnad :). En mkt go tur blev det!

IMG_6343.jpg

Nya slingan baklänges

IMG_6347.jpg

Stigen ned till skjutbanan

IMG_6353.jpg

Lagom dränkt cyklist

Umeå-tråden Del II
Jackson skrev:
> Jag och AuL tog en tur på I20 och till Hampis
> idag. Vi testade nya slingan som GCK väldigt fint
> märkt ut (bra jobbat!). Vi tyckte nog dock att
> den var roligast att cykla baklänges :). Man kan
> med fördel lägga till den lilla "pumptrackbanan"
> på väg ned mot skjutfältet och avsluta med den
> lilla slingriga stigen längs med stängslet ned
> till skjutbanan, så knyter man fint ihop med
> tavelsjöleden. När vi körde den var till och
> med surhålen torra. Det är de nog inte längre.
> Vi hann ut på vägen lagom till hällregnet från
> hell. Sen blev vi blöta. Jag avslutade turen med
> att lägga mig i den största vattenpölen. Det
> var kanske lite onödigt men gjorde inte så stor
> skillnad :). En mkt go tur blev det!
>
>
> Nya slingan baklänges
>
>
> Stigen ned till skjutbanan
>
>
> Lagom dränkt cyklist

Du ser riktigt glad ut fast du är blöt:-) hur går det med rehabandet? Blirdet nå episka rrs snart?

Umeå-tråden Del II
gordiz skrev:
>
>
> Du ser riktigt glad ut fast du är blöt:-) hur
> går det med rehabandet? Blirdet nå episka rrs
> snart?

Ha ha, ja men satan, man kan ju int va annat än gla när man får cykla stig igen! Jag är så jävla gla mest hela tin!! He he, faan vad fint med pepp på RR:s. De episka äventyren lär nog få vänta ännu ett tag. Mina ledband är fortfarande trasiga så jag får ta det jävulskt lugnt än så länge. Jag har dock hittat världens bästa sjukgymnast så det går framåt jäkligt fint för tillfället. En liten tur till Steken har det hunnit bli, får se om jag lyckas knåpa ihop nåt om den. Det lär inte bli nåt epos, men en liten novell kanske?

Umeå-tråden Del II
Hallon! Nån som är peppad på cykla? JAG!! Borta imornkväll men hojar hemskans gärna på dan eller nån annan dag/kväll i veckan.

Om sällskap anhålles!

Umeå-tråden Del II
Inte riktigt bestämt, men en bit in i veckan som kommer i alla fall. Är du på ingång?

Snurrade lite i travbaneskogen ikväll. Vad är det för slinga som är uppmärkt med orangea pilar?

travbanesnurr.jpg

/Johan

Bilagor

• DSC_0856.JPG
    DSC_0856.JPG
    113.6 KB · Besök: 52
Senast ändrad:
Umeå-tråden Del II
Oj, den slingan har jag helt missat. Jag är faktiskt i stan nu, och kommer vara i alla fall till på onsdag eller torsdag. Lite samcykling vore ju ypperligt sådär på kvällen någon gång när det svalnat av

Umeå-tråden Del II
Svärfar är uppe från Schweiz och har med sig en fincykel... problemet är att jag inte har nån koll på vad det finns för stigar eftersom jag nästan aldrig hinner cykla själv. Så om nån ska ut ikväll eller imorrn omkring Röbäck så hakar vi hemskt gärna på. Tex den där slingade banan lät ju kul.

Umeå-tråden Del II
marran skrev:
> Oj, den slingan har jag helt missat.

Du har säkert kört den så det var inga nya spännande stigar men trevligt hopsatt. Det var mest upphovet jag var nyfiken på. Hittade den förvånande nog inte på Strava :)

> Jag är faktiskt i stan nu, och kommer vara i alla fall
> till på onsdag eller torsdag. Lite samcykling
> vore ju ypperligt sådär på kvällen någon
> gång när det svalnat av

Lite oklara planer men samcykling skulle vara kul. Det ser ut att kunna bli lite åskskurar men det går ju att cykla ändå :)

Rufferto, gillar ni trixiga småstigar så är det bara att hålla ögonen på tråden och hänga på om vi får till något :) Annars kan ni kika på https://www.endomondo.com/workouts/380286818/149858 . Slingan finns i området mellan 4 och 7 km. Siktar ni ditåt så hittar ni den säkert. Mycket upp och ner så några varv blir ett rejält pass.

/Johan

Senast ändrad:
Umeå-tråden Del II
Det blev sent innan jag kom loss ikväll så det blev bara en kortis. Fint efter regnet men lurigt på stel ss med Schwalbes snikgummi på hala hällar och blöta rötter i tilltagande mörker. Halkade mest hit och dit och slog knät rätt rejält i styrstammen. Får se om det är cykelbart imorrn.

Dimma
28.JPG

/Johan

Senast ändrad:
Umeå-tråden Del II
Var uppe på visit i 090-land häromveckan och passade på att köra OC-rundan (24km) i Obbola. Vilken överraskning att den skulle vara så jäkla fin. Ruggigt kul mix av stigtyp och terräng. Kanske blev det extra fint för att det generellt är torrt i markerna men det var överlag välskötta och välskyltade stigar. Så om det är nån av er däruppe som inte kört den - gör det.

Umeå-tråden Del II
OC-rundan låter intressant.

Hade tänkt försöka få till nån sällskapscykling igår men tiden drog iväg i vanlig ordning :(

Kom ut en sen kortis och gjorde ett nytt försök att hitta runt den där GCK-slingan i travbaneskogen. Osäker på om jag lyckades för jag fick inte ihop det riktigt med pilarna. Startade vid "bron" och kom tillbaka dit men vet inte om jag missade något...

Ca 1.6 km (travbaneparkeringen uppe till höger):
gps_pilvarv_2.jpg

Skojigaste biten är den lilla nedförslöpan bredvid Häggbladsbacken :)

/Johan

Umeå-tråden Del II
Tack för tips - bron vet jag var den är så vi får pröva slingan.
Var nyss ute i Röbäcksskogen och körde spåren där - 8.8km (gröna slingan/ryssvärnsrundan) är dock mest sten så jag rullade av medan svärfar tyckte det var skitkul och är fortfarande kvar där :)
Jag skyller på avsaknad av fullfjädring, 29 däck och kanske framförallt på avsaknad av grundläggande cykeltalang...

Umeå-tråden Del II
Kul att ni kom ut och att svärfar uppskattade cyklingen :)

Ett annat tips som är lätt att hitta till om han gillar stök och lutning är ju Hässningberget som har två stigar till toppen. Kör man den ena upp och den andra ner så blir det en fin runda. Utgår från parkering vid grusvägen mellan Skravelsjö och Klabböle).

/Johan

Umeå-tråden Del II
Tja helt ny på forumet å har börjat cykla här runt i umeå nu lite överallt. Cyklade mycket Mtb förut men har som dött av då jag kört skotercross på vinter å cyklat landsväg på sommaren men nu äre både och som gäller.

Tänkte höra på lite kort varsel om de är någon som vill hänga på eller som man kan få hänga på ikväll 8augusti. Hellst någon som e ganska vältränad så man få plåga sig lite! Vet inte av så många leder härikring så nån få gärna tipsa mig, Bara skriva mail på Fejjan om du ska ge tips eller vill ut å cykla!

Fejjan e bara å skriva te Victor Sydlén
Hoppas de vart rätt tråd ;) haha
Mvh

Victor

Umeå-tråden Del II
Jag tänkte trotsa eventuellt regnande o cykla imorgon innan bräntis drar igång liften. Alltså starta vid kl 16 ungefär så om någon vill sällskapa är jag på.

Umeå-tråden Del II
tand skrev:
> Jag tänkte trotsa eventuellt regnande o cykla
> imorgon innan bräntis drar igång liften. Alltså
> starta vid kl 16 ungefär så om någon vill
> sällskapa är jag på.

Hade varit grymt kul, men jag är fortfarande lite i fel stad. Lite lätt ohel också om jag ska vara ärlig.

Tillbaka
Topp