Umeå-tråden

JojjeM

Aktiv medlem
Umeå-tråden
marran skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag är fett på att cykla imorgon!
> Travet/Röbäck/Hässningeberget föreslår jag.
> Jojje, kommer du förgylla vår kväll med ditt
> sällskap?

Nix, inte den här gången. Var bara uppe över långhelgen och tittade till huset. Hoppas att ni får en bra tur.
/Johan

marran

Aktiv medlem
Umeå-tråden
Röbäck blir finfint, när ses vi? Parkeringen vid idrottsplatsen? Jag kan nog tänka mig att rulla ut om någon vill göra sällskap

marran

Aktiv medlem
Umeå-tråden
Tråkigt Johan, hade vart fint med proffsguidning annars. Jag måste börja lära mig hitta i den där skogen. Vill minnas att jag rullade några superfina hällar i höstas som jag inte kört tidigare, förhoppningsvis kan jag hitta tillbaka dit

marran

Aktiv medlem
Umeå-tråden
Momentum uppe vid team sportia borde ha, räkna med att det kostar fläsk dock.

Kullagergrossisten.se är din vän annars, billigt som tusan och frakten kostar 30kr. sidan är svåröverskådlig, men sökfunktionen fungerar utmärkt om man vet lagerbeteckningen, t.ex. 6804 (som sitter i Hope framnav om jag inte minns fel)

Kanske inte samma kvalitet som skf och liknande, men priset är en tiondel också

quid

Aktiv medlem
Umeå-tråden
18.30 vid Röbäcks IP passar mig fint.

marran: hade du lösa piggar till Shimano-pedalerna? Såg nu att jag tappat en och det är 9-10 st som är ordentligt misshandlade. Skulle jag kunna köpa loss ett gäng?

tand

Medlem
Umeå-tråden
marran: vad är din erfarenhet av kullagren från kullagergrossisten? tänkte byta i ramen och det är iof billigt att byta om det blir dåligt men det är ju inte jättekul greja med..

eller någon annan som handlat därifrån? 13 kr/st är ju svårslaget i prisväg.

freddeX90

Medlem
Umeå-tråden
Ingen som vet av nåt bra ställe i umeå eller en bit utanför umeå där de finns downhill spår? var ute igår och cyklade kring skidspåret men var som bara stigar för moutainbike..

Jackson

Ny medlem
Umeå-tråden
Hej!

Jag och en kompis ska fara till Norge och cykla i sommar. Vi tänkte åka via Funäsdalen till Fjörå och sen vidare genom Norge. Antagligen håller vi oss på Vestlandet (visst heter det så?). Vi har försökt hitta tips på leder att cykla i Norge, men inte haft nån lycka alls. Vanligtvis brukar man ju kunna hitta kartor över vandringsleder på campingarna, men det vore guld om nån har tips på bra ställen att åka till. Det vi söker är framförallt stigar med lite uppför och lite utför men inte brant-åkning. Vet inte om vi tänkt helt fel när vi far till Norge och söker efter nåt som inte är brant, men det är ju så sinnesjukt fint där så vi kan inte låta bli. Blir det brant så blir det, då får vi väl lära oss cykla brant då :). Hur som, om det finns nån som har tips på var det är fint att cykla i Norge så skulle vi vara evigt tacksamma!

Jahapp, fick tips av Marran. Grymt bra sida om nån annan är intresserad.
http://www.terrengsykkel.no/index.php?stid=stiguide

Senast ändrad:

marran

Aktiv medlem
Umeå-tråden
tand: Jag har bara kört de i nav, Hope Pro2, och där har de funkat fint. Dock har jag bara använt dem en säsong, så det är lite tidigt att uttala sig säkert.

freddeX90: Du bor i fel stad :)
På bräntis finns en igenväxt bana, riders right från toppen. Lite hopp och ett par berms, ganska skoj faktiskt. I Tavelsjö finns det skaplig pushbike, men det är egentligen bättre som stigcyklingsställe.

Bygdsiljum är nog närmst, där byggs det en del verkar det som. Sen finns ju Övik som har en rätt aktiv scen, där finns spår lite överallt. Skriver du i Övik-tråden borde du kunna få guidning, de är ett trevligt gäng.

marran

Aktiv medlem
Umeå-tråden
Ikväll kl 7 är det Quing of the sophög, missa inte det. Se föregående inlägg för karta och beskrivning av aktiviteten. http://happymtb.org/forum/read.php/1/432695/1875605#msg-1875605

Jag kommer vara där lite tidigare och reka banan, dansa soldans och allt sånt. Har någon stoppur eller liknande är det välkommet, jag ska försöka få med mig ett men man vet aldrig.

Vädret ser fantastiskt ut, det kommer bli grymt det här!

oJsan

Medlem
Umeå-tråden
Jag hade gärna varit med ikväll men är tyvärr totalt uppbokad denna vecka då jag håller på att ställa i ordning för dubbeltävling i Motorcykel-Trial här i Umeå i helgen (hoppsan, nu blev det visst smygreklam!)

Eftersom den fina pokalerna jag fick ifjol verkar så påkostade och rigida antog jag att det var vandringspokaler?? Men då jag inte hört något om att det ska lämnas åter så verkar det som att jag kan behålla dom, hehehe

quid

Aktiv medlem
Umeå-tråden
Jag vet inte hur du dansar din soldans marran, men det ser ut som att du gör det bra!
Jag dyker upp förstås, ska försöka komma ihåg att ta med ett stoppur.

marran

Aktiv medlem
Umeå-tråden
Gött mos! Pokalen får man givetvis behålla, något måste du att visa barnbarnen också oJsan så de verkligen tror dig. Synd att du inte kan komma och försvara titeln bara :(

bortom12e

Ny medlem
Umeå-tråden
Hur ser det ut med ved där uppe, finns det någon sån magisk, självpåfyllande liten vedbod som man hittar runt nydala, eller ska man köpa med sig en påse kol?
Hur många vill grilla?

marran

Aktiv medlem
Umeå-tråden
det är nog kol som gäller. Finns glöd kan jag absolut tänka mig att grilla en liten körv. Annars kan mna ju alltid köra en liten rajd efter avslutad tävling, jag kan göra vilket som

mod

Ny medlem
Umeå-tråden
Förresten, jag har varit sugen på att skotta ihop ett hopp någonstans. Är grymt dålig på att hoppa men man måste ju börja någonstans.

Om någon fler är peppad tänkte jag ta med en spade ikväll och se om det går att bygga något på sophögen! (efter tävlingen alltså)

marran

Aktiv medlem
Umeå-tråden
Det finns (eller fanns i alla fall) helt ok nybörjarhopp på dirten på I20, ta med spade dit och skotta lite så är man i hamn. Bra säsong nu innan all fukt gått ur marken. Jag skulle kunna tänka mig att hänga på och gräva lite ngn dag

marero

Ny medlem
Umeå-tråden
Sjukt fin kväll, bra fotat!
Bidrar med tiderna från sekretariatet i körordning:

Quid 1.29, 1.32
Marran 1.21, 1.20
Marero 1.36, 1.36
Simon 1.20
Peter 1.21
Jackson 1.36, 1.33
Jonas 1.30, 1,27
Bortom12e 1.41, 1.41
Grusove 1.31, 1.27
Mod 1.59, 1.54
Trampbåt 1.32, 1.27

marran

Aktiv medlem
Umeå-tråden
Grymt jobbat alla! Jag älskar tredje sista bilden, lysande.

Och vilken insats av sekreteriatet, snyggt! Dessutom fantastisk stil på hojen, man blir ju glad

marran

Aktiv medlem
Umeå-tråden
Jag var alltså en sekund snabbare i år, oJsan var snabbare än multisportarna, viktigt!

Trampbåt tangerade fjolårsresultatet, fint det

Jackson

Ny medlem
Umeå-tråden
Verkligen! Sjukt kul! Fina bilder Quid! Här kommer några av de som fastnade i min kamera.
IMG_1540.jpg

Stor pepp utför!
IMG_1547.jpg

Mindre pepp utan kedja uppför.. Men så sjukt bra jobbat!

IMG_1549.jpg

IMG_1575.jpg

IMG_1595.jpg

IMG_1624.jpg

Grymt snabb multisportare..
IMG_1634.jpg

En till grymt snabb multisportare.
IMG_1637.jpg

IMG_1656.jpg

IMG_1660.jpg

IMG_1699.JPG

Summering av kvällens bragder.
IMG_1716.jpg

Fantastiska priser för bästa stil
IMG_1719.jpg

och bästa tidsförbättring.

Senast ändrad:

Kvutza

Ny medlem
Umeå-tråden
Var start och mål uppe på toppen och svängde banan så att man kommer ned och vänder där nere vid bäcken? Verkar vara en kul tävling

marran

Aktiv medlem
Umeå-tråden
Start och mål på toppen, och så tar man vänster när man är nere på lilla platån så man kommer ner till grusvägen där man vänder

marran

Aktiv medlem
Umeå-tråden
Sist blev det inte det, ingen drog ihop någon. Det är ett jobb på 5 minuter, så i år kanske någon förbarmar sig. Förhoppningsvis blir det ett UmBR (sök) också i sommar, det var riktigt lyckat sist tyckte jag.

Find väder idag för övrigt, någon som är peppad på en liten tur?

Imorgon är jag sugen på heldagstur (typ) i Tavelsjö, får jag sällskap?

quid

Aktiv medlem
Umeå-tråden
Skulle kunna tänka mig några timmar i Tavelsjö imorgon, kanske inte en heldag dock ;) Men det är ju lätt att droppa av när man fått nog.

Är det förresten någon som har såg eller styrka av modell större? Röjde lite vid Umåker här i veckan men det blev kvar en del större träd som jag inte fixade på egen hand. Det blev en viss förbättring iaf, istället för 10 lyft så är det typ 2 kvar. Så om någon känner sig manad så far gärna ut och ta hand om det eller hojta till här så kan väl flera hjälpas åt.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer