Umeå representerade igår! Det lär nog komma lite mer ingående RRs på vad som hände och bilder på racet och pushbiken efter senare, då exempelvis oJsan fotade pushbiken men kortfattat så kan man säga att det var ett grymt kul "spektakel". 25 åkare kom till start i klasserna pro och semi-pro, vi 4 från Umeå, jag, Johan, Bosse och Martin startade i semi-pro. Proåkarna var väl de som varit i toppstriden förra året, Pär (elins brorsa) som kör svenska dh-cupen och lite annat löst folk.
Dagen innehöll 2 timmars träningsåkande, tidskval i 2 timmar och två tävlingsåk för de som gick vidare från kvalet. 10 åkare i varje klass gick vidare (11 körde pro-klassen, och 14 semi-pro ursprungligen).
Martin och Johan slogs tyvärr ut efter kvalet, men för mig och bosse gick de två kvalåken lite bättre. Bosse kom in som snabbast åkare i klassen under kvalet, jag näst snabbast.
I första tävlingsåket kraschade bosse och jag kom in först på tiden 42.05. Bosse körde dock på 44 sekunder så han körde riiiktigt snabbt om man räknar bort kraschen i tiden. Andra tävlingsåket körde jag näst sist, körde riktigt riiiiktigt pissdåligt och missade överallt men i och med att det tydligen blev strul med tidtagningen så fick jag köra igen direkt. Körde då på min bästa tid under dagen, 41.2 och ledde tills det att bosse kom ner och kränkte mig ;) Han vann naturligtvis, på 38-komma-nånting, och jag kom tvåa i klassen.
Efter det blev det pushbike och skitsnack i någon timma, nice dag!