Umeå-tråden

Umeå-tråden
10% rabatt på CRC (endast lagervaror) om man beställer idag eller imorgon. Jag skickar kanske iväg en beställning om jag får ihop till fri frakt... PM:a om ni vill sambeställa.

Senast redigerad av en moderator:
Umeå-tråden
Skit, jag som skulle beställa klackar till mitt Hopenav men så ser jag att de blivit out of stock :(

Rayy & marran, var ni och skojade nåt i I20-dirten igår? Det lät som ett kul tilltag.

Jag är i Umeå men den enda hojen på plats är fixien. Funderar på en lugn tur ut till havet och ta en kaffe och ett dopp nån gång.

/Johan

Umeå-tråden
Havet ja... jag lurar på att ta en cykeltur på Ängesön (bredvid Holmön) imorgon om vädret är bra. Ska tydligen finnas nån mil stig där har jag läst. Någon som är sugen att hänga med (tyvärr går det bara en färja dit på morgonen och en hem på kvällen...)

Umeå-tråden
Blev inget dirtskoj igår, det tas idag istället, vi möts vid Bräntis typ 1930 om du är sugen på att hänga på och titta/skratta :)
Du kan få låna min hoj en sväng om du vill ta några repor, det blir nog en rätt chill kväll.

För övrigt luras det lite på en tur i Röbäcksskogen imorgon eftermiddag, innan öl och grillning så att säga.

Lördag siktar jag på en lite längre utflykt längs tavelsjöleden, hur lång vet jag inte men personligen kan jag nog hålla på hela dan, vore kul med sällskap!

Umeå-tråden
Grym RR oJsan, det såg fint ut därute!

Själv har jag precis tagit en kopp kaffe och en macka på balkongen, och beundrat regnet som jag precis klarade mig ifrån. Det blev lite stigsnurrande i fettotempo på I20, trevligt.

Umeå-tråden
Underbar RR oJsan. Roliga tilltag du hittar på.

För egen del blev cykelabstinensen total idag så jag lånade 10-årige Gustav FrankenMerida en sväng ikväll. Gick över förväntan trots fostrande körställning :)

image.do

r-back.jpg ht=459

Fler sunkiga mobilbilder finns i Sportstrackerloggen här:

https://sportstracker.nokia.com/nts/workoutdetail/index.do?id=1161367

/Johan
.

Umeå-tråden
Du hade ju kunnat låna min cykel Johan!
Någon som är sugen på en skogsrunda nu om ett par timmar? Fast det kanske är racer som gäller i det här vädret??

Umeå-tråden
Typiskt! Jag kom ju precis in från en sväng runt grössjön, där är riktigt fint nu!
Jag var på väg ut med racern men precis då blev det mulet och det kändes ett tag som det skulle komma ett par droppar.

Umeå-tråden
Nu har jag suttit inne och möglat på tok för länge idag!! ..tar en runda IKSU->Nydala->Hundspåret->Grössjön.
Ring **** om någon känner för att haka på!

Senast redigerad av en moderator:
Umeå-tråden
Hann tyvärr med idag men är det någon som är sugen på en tur i morgon? Helst på förmiddagen men kan tänka mig att dra ut på eftermiddagen/kvällen också om det är någon som har lust att hänga på. Turen är inte bestämd så jag är öppen för förslag.

Hur var Grössjön/hundspåret Jonas?

/Jonas

Umeå-tråden
marran skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag har cyklat 6 dagar i rad, så jag vilar nog
> morgondagen, om jag har självdiciplin nog.
Det har du inte ;)

> Happyride på tisdag kanske?

Lätt! Det har varit lite tunt på årets happyrides... fast problemet har nog snarare varit att det körts många turer men med få deltagare.

Grössjön var fin, relativt torrt tycker jag. Men dum som jag är gav jag mig an myren under kraftledningen i hopp om att hitta en stig som jag åkt för länge sedan... hittade den inte, men nu tror jag att jag vet var den är. Däremot körde jag "den nya" stigen som jag och Jon hittade på Nydala (ok, ny för oss i allafall ;)
Testa den: http://home.kurry.se/xc/rides/ (filen med dagens datum, öppna i Google earth)

Umeå-tråden
Jag hoppas fan det, för det börjar kännas rätt degigt i låren nu.

Jag tyckte också grössjön var fin, jag har nog tänkt ut en runda så man kna ta typ alla stigar jag kan utan att köra samma 2 ggr, kaaanske. Annars vore tavelsjöleden också fint, den har jag bara kört en gång i år.

Umeå-tråden
Tjenare!

Har någon möjligtvis ett 26"framhjul att låna ut en vecka eller så, med 20mm nav och 6bultsskivbromsfäste?
Kan tänka mig att köpa hjulet om ett visst litet experiment fungerar...

Umeå-tråden
Har surfat runt lite och är grymt sugen på att cykla delar av Öreälvsleden antingen i morgondag eller på tisdag om det är någon som har lust och tid att följa med. Tror att det kan bli en riktigt fin tur. För karta se länk: http://www.nordmaling.se/default.aspx?di=3737. Är det någon som har cyklat leden skulle det vara kul att höra om det är några speciella sträckor som är extra fina eller trassliga att cykla.

/Jonas

Umeå-tråden
Spännande Muntis. Du får se till att rapportera om du gör slag i saken.

Tisdag säger ni...
Jag ska stämma av med resten av familjen och kanske kan hänga med en liten bit på knattecykeln :)

Synd att du inte sa till tidigare rayy. Jag hade kunnat ta med ett hjul från uppsala. Ska du göteborgifiera brand-xen med psylon?

/johan

Umeå-tråden
JojjeM skrev:
> Synd att du inte sa till tidigare rayy. Jag hade
> kunnat ta med ett hjul från uppsala. Ska du
> göteborgifiera brand-xen med psylon?

Huvudet på spiken! :)
Får se om jag kan låna tillbaka mitt gamla AC-hjul av Johan, han har köpt det av mig...

Umeå-tråden
Muntis: det där såg spännande ut, är det bil dit som gäller?
När tänkte du cykla den, jag kan nog hänga med om du far onsdag, torsdag eller fredag, visst är det en heldagstur?
Tisdag är ju happyride, blir det tavelsjöleden eller?

Jag kan för övrigt tipsa om att Stadium på stan säljer ut Rudy Projekt glajjor, jag köpte ett par Wizzard för 200, nersatta från 550, de hade lite olika modeller, många som var grymt sköna och i varierade grad av ufo-varning.

Umeå-tråden
Åkte iväg idag och körde några delar men den var i dåligt skick där jag körde men jag tror att jag missade och kom in på en gammal sträckning av leden. Det kan vara värt att testa den runt Bjurholm kan jag tänka mig. Det blev iaf 4,3 mil men då var en stor del grusväg då jag gav upp leden efter ett tag. Några bilder togs som jag kan lägga upp senare då jag ska kolla lite film nu.

Kan kanske hänga med i morgon om jag får ok hemifrån.

/Jonas

Umeå-tråden
marran skrev:
> Får vi se dig på tisdagsrajden då? Det vore ju
> något!

Upptagen då tyvärr, kanske fredag eller något..

Umeå-tråden
*** Happyride ***
Tid: Ikväll, 18:30 (funkar det?)
Plats: IKSU känns som "fel håll" om vi ska cykla Tavelsjöleden... Regementet (södra grindarna) kanske är lämpligare plats?

Muntis: Jag har sneglat på den leden, ser fram emot en RR från din tur!

Umeå-tråden
Regementet 1830 låter lysande, var är södra grindarna, lite mer exakt?
Jag antar att det är de man kommer mot om man följer vägen som går längs regementets södra gräns, korrekt?

Umeå-tråden
oJsan skrev:
> *** Happyride ***
> Tid: Ikväll, 18:30 (funkar det?)
> Plats: Regementet (södra
> grindarna)

Har fått nån bacill i halsen så jag får tyvärr passa :(

> Muntis: Jag har sneglat på den leden, ser fram
> emot en RR från din tur!

+1

/johan

Umeå-tråden
Årets happyride-deltagarrekord (6 pers!) noterades den första februari i tio graders kyla - vad är det meeeed alla! Ryck upp er soffpotäter, nu är det sommar =)

Sekretariatet har specialöppet för sena deltagare idag: 0sju0-tretusen979 ;)

Umeå-tråden
Jo det är lite trist att man inte kan vara med mer. Själv jobbar jag borta så jag har inte så många dagar hemma åt gången och man vill hinna spendera tid med familjen på kvällarna när de är lediga. I morgon drar jag iaf iväg och jobbar i Idre i två veckor. Då åker iaf cykeln med och jag hoppas på att få någon fin kväll att cykla lite fjäll.

Ha de alla!

Umeå-tråden
Nej, blev typ knappt 3 timmar dörr-dörr för mig, typ 2:15 på stig väl?
oJsan dödade mig (som vanligt), och jag skyller på cykeln (som vanligt), men det bar grymt fint, och vi hittade en och annan rolig stigsnutt!

Umeå-tråden
Ok. Hör av dig när det närmar sig så kan vi se om jag fortfarande är intresserad. :)

Nu är cykeln tvättad och packad i bilen för Idre. Hoppas att det kommer att finnas ork och tid efter dagarna i skogen. Blev riktigt peppad efter att jag läst lite RRs därifrån.

Tillbaka
Topp